Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 29, 2003

Met een zak knabbelnoten naast me even mijn blog schrijven. Wat zijn die dingen toch heerlijk! Duyvis zou ze moeten exporteren!

Om 7 uur vanochtend stonden de schilders op de stoep. Met een groep van 6 man maakten ze het huis schilderklaar. Ze waren hier de hele dag en zijn enorm opgeschoten. Ons huis lijkt niet zo groot, totdat je het moet schoonmaken of moet schilderen! De schilders waren ontzettend aardig en voorkomend en heel stil. Ik moest hier blijven voor geval er vragen waren en ik verbaasde me erover hoe ze op alle manieren probeerden niet ons dagelijks leven te verstoren, voor zover dat dan kan, als je moet schilderen.

De zonnestorm, die veel erger was dan voorspeld, was de hele dag op het nieuws. In Nederland vast ook. Het schijnt, dat we vanavond noorderlicht kunnen waarnemen, wat natuurlijk ontzettend ver naar het zuiden is, gezien het feit, dat Washington op de hoogte van Madrid ligt. Aangezien ik geen kans zie naar het platteland te rijden, hoop ik maar, dat onze achtertuin donker genoeg is. Ik zou het wel dolgraag willen aanschouwen!

Vanmiddag kwam onze financieel adviseur om over (wat anders?) onze financien te praten. Het hebben van een financieel adviseur is vrij normaal en niet alleen voor de allerrijksten. De kosten om een kind naar college te sturen bijvoorbeeld alleen al zijn zo hoog, dat je wel een professioneel iemand nodig hebt om zowel daarvoor als voor je oude dag te plannen. Wij hebben een heel aardige man van Merrill Lynch, die zelf ook een jong gezin heeft en niet te veel risico's neemt. Ik ben heel voorzichtig met geld en sparen, terwijl Rick volgens mij zo junkbonds uit Mexico zou kopen, bij wijze van spreken. Ik ben dus dolblij met deze man, die in mijn ogen heel verstandig adviseert.

Op het moment is Rick met de kinderen naar de Halloween parade in Vienna. Heerlijk even een uurtje complete rust hier. Het is me de laatste weken een in en uit geloop van vriendjes en vriendinnetjes! Ik was de au pair van een van Saskia's vriendinnetjes heel dankbaar vanmiddag, want ze nam de meisjes mee schaatsen.

De Halloween parade is overigens altijd wel leuk, met allerlei wagens en bands en veel mensen in mooie kostuums. Ook veel politici, want dinsdag zijn de verkiezingen. Ik ben vandaag wel 5 keer gebeld door de ene of de andere politieke campagne. Vooral Steve Shannen's campagne is actief. Ik heb vanmiddag, omdat ik toch thuis moest zijn, de partij programma's van de verschillende kandidaten eens doorgenomen en heb nu een vrij goed idee op wie ik ga stemmen. Bij sommigen weifel ik nog, dus moet ik meer informatie vinden. De bordjes langs de weg hebben inmiddels astronomische proporties aangenomen!

Ik ga me nu het nog rustig is in huis, maar even verder in de partijprogramma's verdiepen. Het belangrijkst voor mij zijn verkeer en school en iedereen heeft daar uitgesproken ideeen over. Heel wat te lezen dus!

Oh ja, en ik kan jullie deze niet onthouden, hij is te grappig. Het is een serieuze kandidaat voor de staatssenaat (gelukkig zijn er meerdere!):
C.W."Levi" Levy
Independent - challenger

Biography: Politician, cat lover and dreamer.

TAXES: No tax increases.

EDUCATIONAL NEEDS: Use school buildings 24 hours a day.

AIR QUALITY: Use less coal.

STATE ISSUES: Folks, Levi Levy says you have a right to happiness and there's only one way you're going to get it. You'll have to fight for it. You and I know that those people in power are trying to hang on to it. Some of them have been in office for decades. There is one issue they can't get around folks; they're blocking your happiness. No matter what they say they're going to do to change things, the question is what have they done to make you happy? If they claim that they're going to do things to change things, why haven't they done them? They've been in power so long. When are they going to do something to make you happy? You have a right to happiness and the way you're going to get it is to vote. Vote for independent candidate Levi Levy. Vote for your own happiness. Levi Levy says you have a right to happiness. Fight for it. Let's be specific, folks, issue by issue. What have the people in power done to solve the transportation problems of Northern Virginia? Levi Levy says that they haven't done as much to solve these problems as a chicken scratching in the dust. Levi Levy asks where's the clean air that we've been promised for decades? Let's face it folks, these people in power will promise anything to stay in office.

En nog zo'n engerd, deze voor de schoolboard, die over onze kinderen en hun onderwijs beslist:

Andrew G. Purves

ISSUES(s): Since the 1980s, Fairfax County Public Schools' expulsion cases have increased from about 30 per year to 800 per year. Schools have tried to supplant the Ten Commandments, Bible, and prayer with more guidance counselors, police, Family Life Education, and "alternative education" programs. This expensive experiment is not working. Also, schools should stop suppressing the scientific evidence against evolution, e.g., the fossil record does not support it; the Miller-Urey "primordial soup" experiment made assumptions now considered invalid, that embryo development reflects evolution was based on notoriously inaccurate drawings of embryos, etc.

Brrrr!!! Geen moeilijke keus daar!

0 reacties: