Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 07, 2003

Het wachten is bijna over, Rick hangt ergens over het midden van de VS en moet als het goed is rond middernacht landen. Hij zal wel doodmoe zijn, want hij vertrok vanochtend voor 6 uur plaatselijke tijd uit Hawaii en daar is het 5 uur vroeger dan hier.

Ik heb het vandaag eens rustig aan gedaan en de knutselkast beneden uitgemest. Ook de spelletjes kast heb ik onderhanden genomen. De kinderen zijn nu een stuk ouder en we hadden nog spullen, zoals Play Doh (uitgedroogd natuurlijk) en allerlei kapotte krijtjes. Het voelt goed, om weer ruimte te hebben.

Saskia werd vanavond voor een logeerpartij uitgenodigd bij een vriendinnetje, dus die is weg. En Katja ging naar de high school football wedstrijd. Dus Kai en ik waren alleen thuis en we hebben een spelletje Scrabble gespeeld. Ik heb nooit geweten, dat het zo moeilijk is een "j" te gebruiken in het Engels! Kai won, overigens.

Op het moment zit ik een special te kijken over Martha Stewart. Ik vraag me af of zij in Nederland ook bekend is. Ze was het voorbeeld van de perfecte huisvrouw en heeft een heel bedrijf opgebouwd rond het huishouden en tuinieren, dat op zijn hoogtepunt miljarden waard was. En toen werd ze beschuldigd van aandelen fraude en nu loopt er een flinke rechtzaak tegen haar.

Martha Stewart is zo iemand, die iedereen kent, veel mensen spotten wat met haar, want wie is er nu zo perfect als zij op tv overkomt. Mensen ergeren zich aan perfectionisme en nu ze lijkt te vallen, komen de nare films en boeken uit van degenen, die jaloers waren. Ik kan niet anders dan bewondering hebben voor een vrouw, die vanuit niets zo'n empire heeft opgebouwd. Wat ze ook met de aandelen gedaan heeft, het bedrag was een fractie van haar volle vermogen en het lijkt er toch werkelijk op, dat "men" erop uit is, haar zwart te maken. Ik hoop werkelijk, dat ze vrijgesproken wordt! Als ze een man was geweest, was er lang niet zo'n ophef over gemaakt, daarvan ben ik overtuigd.

Twee nieuwe films, die ik absoluut wil zien, zijn vandaag uitgekomen: "Love Actually", met Hugh Grant en Rowan Atkinson. Helaas is het rated R. Ik wil wedden, dat het om de taal gaat. "R" (Restricted, under 17 not allowed without a parent) wordt gegeven om taal, blootheid en geweld. Van de previews kan ik me niet voorstellen, dat er geweld in voorkomt!

En "Elf", een heel grappige Kerst film, over een man, die aan de Noordpool als Elf is opgegroeid en nu weer onder de mensen komt. Dit is nog maar het begin van een heel stel leuke films, die in de komende maand uitkomen, vooral op Lord of the Rings 3 wordt, net als in Nederland, met smart gewacht.




0 reacties: