Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 03, 2003

IJs- en ijskoud was het vanochtend! Dus heb ik lui de kinderen met de auto naar school gebracht. Verschrikkelijk milieu onvriendelijk, want het is slechts 500 meter of zo verderop. Maar ik was nog steeds niet 100% en die kou ging door merg en been.

Toen ik thuis kwam, was Brynna helemaal door het dolle heen, want wat hoe had ik het gedurfd niet met haar te wandelen! Het is onvoorstelbaar hoe een hond haar wensen kenbaar kan maken! Horen en zien vergaat je bij deze. Dus toch maar een blokje met haar gelopen, want ik vond het zo zielig. Moest ik toch nog door de kou. Oh well!

Vandaag heb ik rustig thuis doorgebracht. Het heeft wel geholpen ook, want ik voel me een stuk beter. Ik heb de kunstkerstboom in de woonkamer opgezet (de echte kerstboom halen we over een week of zo in de bergen) en het kerststalletje voor de open haard opgezet. Het huis ziet er nu echt heel gezellig en kerstachtig uit. In de buurt zijn de kerstlichtjes ook overal aan.

Rick belde vanmiddag om te vragen of ik me goed genoeg voelde voor een "date". Er is een nieuw Japans restaurant, Jendai, in Tysons Corner mall en dat is mijn absoluut favoriete eten en daar voel ik me altijd goed genoeg voor (ok, misschien niet altijd, maar meestal wel). Katja boodt aan om op te passen. De eigenaar van het restaurant bleek een Fransman te zijn. Hij was 12 jaar geleden naar Vermont gekomen en had daar voor het eerst Japans gegeten in een restaurant, dat door een Nederlander gerund werd! De sushi chef daar was ook Nederlands, vertelde hij. We hebben heerlijk gegeten en de service was ook fantastisch. Er zijn hier een heel stel Japanse restaurants in de buurt, dus er is zeker competitie, maar als hij zo doorgaat redt hij het wel.

Na het eten doken we nog even de mall in. Natuurlijk kunnen we in deze kersttijd de verleiding niet weerstaan toch nog wat cadeautjes te kopen. De mall is nu open tot 10 uur iedere avond en opent om 9 uur 's ochtends. Lange dagen voor de verko(o)p(st)ers, maar ze waren allemaal even behulpzaam en aardig. In het weekend zijn de uren zelfs nog langer.

Op weg naar huis stopte Rick om benzine te pompen en merkte dat onze Speedpass niet werkte. Hij belde er ExxonMobil over en toen bedacht ik me, dat je hier ook werkelijk ieder uur van de dag een live persoon aan de lijn kan krijgen. Ik ben daar eigenlijk al zo aan gewend, dat ik dit weekend zelfs een beetje geirriteerd was, toen een kleiner internet bedrijf het durfde dicht te zijn :).

Het weer is hier altijd een reden voor opwinding in de media en nu wordt er al paniekerig gedaan voor een storm, die dit weekend zal komen. De een zegt, dat het alleen gaat regenen, als je de ander moet geloven, zullen we zondag onder sneeuw bedolven zijn. Het vervelende is, dat het allemaal donderdag en vrijdag gaat gebeuren en dus potentieel onze Sinterklaas viering in de war kan sturen. Vorig jaar hadden we onze eerste flinke sneeuwval op 5 december en moesten we onze viering uitstellen. Ik hoop alsjeblieft, dat dat dit jaar niet het geval is. Maar toeval is het wel, twee jaar achter elkaar op dezelfde dag winters weer.

Locaal groot nieuws is dat Daniel Domenech, de scholen superintendent voor Fairfax County, vandaag ontslag heeft genomen. Hoewel de school board verkozen wordt, wordt de superintendent aangesteld door de school board. Mr. Domenech was niet erg populair, niet bij de teachers of bij de ouders. Het is niet bekend waarom hij ontslag nam, maar ikzelf ben er voorzichtig blij mee. Zijn ideeen waren beslist niet de mijne.

0 reacties: