Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 28, 2004

Mooi! Dat was het vandaag bij het opstaan. Een compleet witte wereld met glinsterende bomen van al de ijzel van gisteren. Ik moest gewoon buiten zijn om dit alles tot me te nemen. Dus heb ik me warm aangekleed (heel warm, want het waaide flink en voelde aan als -10), mijn fototoestel meegenomen en ben door de diepe sneeuw gaan wandelen. Nou, dat is een goede oefening! Beter zelfs dan op het strand wandelen. Ik genoot van de omgeving en was degenen, die hun stoep nog niet schoongemaakt hadden, dankbaar, ook al is dat niet zo sociaal. Door de ijzel lag er een ijslaag op de eerste sneeuwval en daarbovenop de 5cm die gisteravond gevallen zijn. Het was leuk om op te lopen. Eenmaal weer thuis moest toch de oprijlaan weer schoongemaakt en de stoep voor het huis ook. Al met al ben ik vanochtend flink fysiek bezig geweest! Het schooldistrict had gisteravond email gestuurd, dat de scholen 2 uur later dan gewoonlijk zouden openen. Maar toen ik vanochtend beneden kwam, bleken ze toch gesloten, het was ook wel erg glad overal! Voor morgen hebben we het nog niet gehoord. De meeste schooldistricten om ons heen beginnen later. Maar dit schooldistrict is enorm, dus ze zijn altijd laat met hun aankondigingen. De kinderen genoten van hun tweede sneeuwdag. De hele dag hebben ze buiten gespeeld. Igloo's gebouwd van de sneeuwbergen voor het huis en van de heuvel naast het huis afgesleed. Heerlijk! Sneeuw is toch wel het perfecte speelgoed in de winter! Ze kwamen allemaal met hoogrode konen van de kou binnen. Rick werkte vandaag van huis en haalde een lekkere lunch van Subway. Ze hebben daar nu "low carb" (laag koolhydraten gehalte) wraps, groentes en vlees gewikkeld in een tortilla. Veel bedrijven proberen de vele Atkins dieet volgers te plezieren. Er zal binnenkort zelfs low carb pasta te koop zijn. De commercie is erg gevoelig voor trends en de trend nu is veel eiwitten, weinig koolhydraten. De rest van de middag heb ik gewerkt aan een artikel over Washington DC voor de website "AllesAmerika.com". Ik moet zeggen, er is heel veel te zeggen over deze stad! En ik heb weer wat geleerd over de geschiedenis van onze hoofdstad. Ik was er zo in verdiept, dat ik prompt Saskia's pianoles vergat! Oeps! Gelukkig kon ze iets later alsnog terecht. We zitten nu "Wheel of Fortune" te kijken, we zien dat eigenlijk nooit, maar het is wel een leuk spel. Het doet me altijd aan Rick's grootmoeder denken, die het iedere avond trouw keek. Een van de deelneemsters is Afrikaans-Amerikaans en noemde de namen van haar 3 kinderen. Twee heel ongewone namen en een "Princess". Arm kind! De zwarte Amerikanen staan bekend om hun ongewone voornamen, veelal een bestaande naam met "La" of "Le" ervoor: Lakeisha, Latasha, Leshawn etc. Of er worden extra letters aan bestaande namen toegevoegd: Eddwynn. Toen ik net in de VS kwam, was ik van plan mijn naam te veranderen naar mijn voornaam "Leonora". In Nederland was ik altijd een van een groep Petra's en ik dacht, dat dit de perfecte kans zou zijn om dat te veranderen en een originele naam te hebben. Gelukkig is het er nooit van gekomen, want Petra is hier zeer ongewoon en Leonora veel minder. Meestal wordt het "Lenora" gespeld en heel vaak is het een Afrikaans-Amerikaanse naam. Ik vind het interessant om te zien wat een eigen cultuur de Afrikaans-Amerikaanse mensen hebben ontwikkeld. De voornamen zijn daar slechts een klein deel van. Hieronder wat foto's van straten waar ik vanochtend door wandelde:

0 reacties: