Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 17, 2004

Mijn uitje naar IKEA, wat nu al sinds december in het vat zit, werd vandaag weer uitgesteld. In Richmond, waar mijn email vriendin vandaan komt, werd sneeuw voorspeld en helaas was Katja ook vandaag nog ziek. Hoe langer we wachten, hoe beter het weer, zullen we maar zeggen!

Ook al was Katja ziek, toch bleef ze via Internet op de hoogte van het werk wat ze in haar klas deden. Haar school heeft een website, waarop al het huiswerk en wat er in de klas besproken is wordt geschreven. Zo is ze nauwelijks achter na een paar dagen ziekte. Heel handig! Dat had ik vroeger ook wel kunnen gebruiken, want er was geen schoolgenootje dat bij mij in de buurt woonde.

We hebben intussen de resultaten van Saskia's test voor het "GT Center" (gifted and talented center). Het GT Center is een aparte school voor kinderen, die hoogbegaafd zijn. Kai had kunnen gaan, maar we hebben besloten het niet te doen omdat er uren huiswerk aan vast zaten en dat al vanaf de derde klas (groep 5?). Voor Saskia dachten we erover, omdat die wel dol is op extra schoolwerk na school. Maar haar testscore was verwarrend. Dus nu ga ik er maar met de guidance counselor op haar school over praten, die is daar speciaal voor dit soort dingen.

Over school gesproken, we hadden vandaag een gesprek over slaan op scholen. Helaas is dit nog steeds toegestaan in een aantal staten hier in de VS. Goddank niet in Virginia! Maar als ik in zo'n staat zou wonen, zou ik wel laten weten, dat ze beter met hun handen van mijn kind af kunnen blijven. De staten, die het nog toestaan zijn voornamelijk de zuidelijke staten. Soms lijkt dat wel een andere wereld! Het is me dan ook zo duidelijk, hoe anders je ervaring van wonen in de VS kan zijn, als je in een van die staten woont. Om een lijn uit de film "Sweet Home Alabama" te quoten: je hebt een paspoort nodig om erheen te gaan!

We kregen vandaag een brief van onze Timeshare in Duck, North Carolina, dat ze zondag een diner geven voor de eigenaren. We hebben die Timeshare toen Katja en Kai heel klein waren gekocht en er vele jaren plezier van gehad. Maar nu gebruiken we het niet meer, want ons gezin is te groot geworden. Het is gelukkig in een heel populair vakantiegebied, dus hopelijk kunnen we hem goed verkopen. Rick gaat zondag weer op reis en alleen naar dat diner gaan zie ik helemaal niet zitten!

Over diner gesproken, na een mislukte afspraak voor een eindgesprek bij Katja's bijlescentrum Score! (ze hadden de datum verkeerd opgeschreven) zijn we met de hele familie bij Sweetwater Tavern gaan eten. Vooral bekend om hun zelfgebrouwen rootbeer (niet mijn favoriet, maar wel van Rick, Kai en Saskia). Hun groene sla met sushi tonijn is mijn favoriet.

0 reacties: