Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 24, 2004

Gisterochtend stonden we vroeg op om S en mijn zus alweer terug naar BWI te brengen. Twee dagen vliegen werkelijk voorbij! S miste bij thuiskomst in Boston meteen de "cadas", gelukkig voor hem komt hij morgenavond weer hier en zal ik woensdag op hem passen. De voorruit van de auto zit vol met gele cicade ingewanden. Een misselijkmakend gezicht, maar ik wacht tot na de plaag met auto wassen. Even na het middaguur kwamen mijn broer, schoonzusje en hun twee kinderen samen met mijn vader hier. Mijn schoonzusje is dol op Abercrombie and Fitch en wil altijd als ze hier is naar de mall. Wat ze in die zaak ziet, weet ik niet! Ik vind het een schande wat voor prijzen ze vragen voor kleding van abominabele kwaliteit. De tieners kopen die toch wel, want het is trendy. Maar de rokjes en shorts zijn zo kort, dat je werkelijk zo dun als een twijg moet zijn wil het je goed staan. Zonder iets te kopen liepen we de winkel weer uit, mijn schoonzusje toch weer teleurgesteld in hun producten (zoals ieder jaar). We aten 's avonds met zijn allen op het deck. Het blijft maar 's zomers weer, het schijnt de warmste meimaand ooit te worden als het zo doorgaat! Hopelijk blijft het warm, tenminste tot na het weekend, want dan gaat het zwembad open. Dat de cicades dol zijn op esdoorns hadden we al door, maar dat ze er 's nachts allemaal samen komen niet! De kleine esdoorns voor ons huis zaten vol en de kinderen hadden grote lol ze heen en weer te schudden, zodat er een zwerm opvloog met veel gegil. Ik ben maar gauw naar binnen gegaan, ik ben nog steeds niet aan die griezels op me gewend. Vandaag was het wel weer even slikken om de week te beginnen na zo'n gezellig weekend met familie, die we veel te weinig te zien krijgen. Mijn broer, zwager, zus en schoonzus behoren tot mijn beste vrienden en als je die maar een paar keer per jaar ziet is het afscheid bepaald niet makkelijk. Maar gelukkig wonen we allemaal binnen een dag rijden van elkaar, dat had ook anders kunnen zijn. Voor homoseksuelen wordt Virginia steeds minder aantrekkelijk om te wonen, vooral nu er een wet is aangenomen, die het ook onwettig maakt om een samenlevingscontract aan te gaan. Er is zo'n enorm verschil tussen het progressieve Northern-Virginia (waar wij wonen) en de rest van de staat, die echt deel uitmaakt van het conservatieve Zuiden. Vanavond gaat president Bush om 20 uur zijn plan voor de toekomst van Irak uitleggen. Ik ben benieuwd of het hem helpt, want zijn populariteit is op zijn laagst sinds hij als president begon. De arme man is dit weekend van zijn fiets gevallen en ziet er dus ietwat gehavend uit. Hier voor iedereens vermaak een parodie artikel over Bush en de cicades. Om te lezen hoe anderen deze plaag van cicades ervaren, kun je hier terecht. En als je nog niet genoeg hebt van de cicades (en ik moet toegeven, dat ik het zelf met Rick eens ben, die vanochtend zei "ze zijn vervelend, maar oh zo fascinerend", maar ja, misschien is dat alleen als je ze vanaf het moment dat je wakker wordt hoort.) is hier "all you ever wanted to know about cicadas".

0 reacties: