Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 18, 2004

Na een fietstochtje door cicade land haalde ik om 10:45 Saskia van school. Ik had met een internet vriendin uit Columbia, Missouri afgesproken om te gaan lunchen in Washington.

Mijn vriendin, Tammy, heeft haar 19, 7 en 6 jarige dochters mee en ze kamperen in Maryland (lijkt met niets met de enorme onweersbuien iedere avond hier, maar ja, ik vind kamperen dan ook helemaal niets).

Vanwege de twee jongste meisjes leek het me ook leuk voor Saskia om mee te gaan en die vond het allemaal een prachtig avontuur: niet naar school, met Mammie in de Metro en rondlopen in Washington. Alleen ging haar wens om de president met zijn hond te zien niet in vervulling.

Tammy stelde voor om bij het Hotel Washington te gaan lunchen. Nu woon ik toch 20 jaar in dit gebied en laat ik nou nooit van dat hotel of zijn heel leuke eetterras op het dak gehoord hebben! Maar nu dus wel en ik ga het aan iedereen, die hier komt aanraden.

Niet omdat het eten zo fantastisch was, hoewel de zalm en spinazie salade, die Tammy en ik namen, erg lekker was. De bediening was matig en de prijzen redelijk hoog. Maar het gaat om dat uitzicht! Het restaurant ligt op de 9e verdieping van Hotel Washington (wat naast het veel beroemdere Willard Intercontinental ligt). Vanaf het terras heb je prima uitzicht over het Washington Monument, Jefferson Memorial, Lincoln Memorial en Arlington Cemetery. Helaas was het nogal heiig, maar zeer de moeite waard zelfs op een dag als vandaag. Het is een van de beste uitzichten over DC, die ik ken.

Het bleek een goede zet te zijn geweest om Saskia mee te nemen. Heerlijk zo snel als ze op die leeftijd vriendschap sluiten! Toen we naar de Metro liepen, liep ze al hand in hand met Cameron en Caroline. Helaas konden we niet met ze mee naar de zoo, want ik moest Katja naar een babysitting job rijden.

Eenmaal weer terug bij de school (waar de auto geparkeerd stond) waren Saskia en ik zo verhit, dat we besloten een verfrissend ijsje te gaan halen bij Coldstone Creamery. We werden zoals gewoonlijk met gezang verwelkomd daar. Ik besloot bij wijze van uitzondering zelf ook een ijsje te nemen, want ik moest de smaak uitproberen, waar mijn vriendin Claudia aan verslaafd is: Cake Batter. Dit is vanille ijs met stukje ongebakken cake deeg erin. Het was inderdaad zeer ongewoon en erg lekker.

Toen ik Saskia daarna bij een vriendinnetje afzette, nodigde de vader van het meisje me in zijn achtertuin uit. Zodra ik een voet buiten de deur zette werd ik belaagd door cicades! Hij liet me vol trots de honderden, zo niet duizenden hulsjes en even zovele rondvliegende insekten zien. Er zitten honderden kleine gaatjes in zijn gazon, waar ze uitkropen. Ik krijg zelfs kriebel terwijl ik dit typ! Ik ben blij, dat wij een nieuwe tuin hebben, met zo af en toe een overvliegende cicade.

Tot nu toe is de meimaand zo warm als de midzomermaanden geweest en er lijkt geen einde aan de warmte te komen. Dat belooft wat voor de zomer! Het zwembad ligt al helemaal klaar, nog minder dan 2 weken en dan kunnen we daarin duiken!

0 reacties: