zaterdag, juni 12, 2004

Gisterochtend om 6:30 gingen we op weg naar Reagan National Airport om een vlucht naar Fort Lauderdale, Florida te nemen. Ongeveer drie en een half uur later stonden we opeens in het sub-tropische Florida. Na de auto, een Toyota Camry van Hertz (met Neverlost GPS systeem) te hebben opgehaald, reden we langs de kust naar beneden naar Miami Beach. Hier hebben we een kamer in het Raleigh hotel in het Art Deco district van South Beach.

De weg van het vliegveld naar het hotel was erg interessant, we kwamen langs de mooiste villa's met enorme jachten voor het huis. En veel van de architectuur doet Spaans aan.

Het hotel is aan het strand en in art deco stijl gebouwd. De kamer is heel summier ingericht, een king size bed, een paar tafeltjes, een stoel en een paar foto's aan de muur. Alles is wit of bruin. Wel ligt er een heerlijk donzen dekbed op het bed en ook de kussens zijn dons. Ook staat er een heel moderne stereo installatie. Helaas is het ook heel erg gehorig, dus toen we gisteravond thuis kwamen heeft Rick bij de buren moeten aankloppen om te vragen de muziek wat zachter te zetten. Je kunt alles van elkaar horen!

Dat zijn de mindere punten, maar buiten is dit hotel fantastisch. Het heeft het mooiste zwembad wat ik ooit bij een hotel heb gezien en een heel sfeervol restaurantje buiten bij het zwembad met heerlijke zitbanken en een origineel menu. Ze schenken hier met graagte "mojitos", een Cubaanse cocktail met mint en lemoen, erg verfrissend.

Bij dit restaurantje aten we gisteren na aankomst een heerlijk relaxed maaltje. Daarna hebben we gauw onze badpakken aangedaan en zijn de oceaan ingegaan. Het strand is enorm breed en het zand prachtig wit. De zee heeft dus ook een azuurblauwe kleur, zeer aanlokkelijk. Het water is minstens 30 graden, heerlijk warm. We hebben er twee uur lang in rondgedobberd, kijkend naar de kleurrijke mensen op het strand. Ongewoon voor hier in de VS is, dat je ook veel vrouwen topless ziet zonnen.

Na de zee hebben we nog even een Mojito gedronken bij het zwembad en zijn ons daarna klaar gaan maken voor het avondeten. We hadden uit een van de toeristen tijdschriftjes een restaurant gekozen aan Lincoln Drive, een drukke wandelstraat met restaurants en boetiekjes hier in South Beach. Sushi Samba Dromo is een mix van Japanse en Cubaanse cuisine en we hebben er heerlijke ongewone sushi gegeten en Rick churrasco, allerlei soorten gegrild vlees.

Vanochtend zijn we na het ontbijt in het hotel cafe naar Miami gegaan. Daar hebben een rondleiding gedaan met de Miami Ducks. Deze rondleiding wordt deels op land, deels op het water gedaan, met een amfibisch voertuig, dat een "Duck" wordt genoemd.

We hadden een zeer energieke gids en we reden eerst door het historische art deco district hier in South Beach. De gids vertelde interessante dingen en opvallend was vooral hoeveel films en tv series in dit gedeelte van de stad zijn opgenomen. We kwamen ook langs de villa van Gianni Versace, die op de stoep daarvan werd neergeschoten een aantal jaren geleden.

Tegenover de Parrot Jungle (een soort dierentuin met papegaaien) gingen we het water op. Hier zagen we de prachtigste villa's, onder anderen die van Rosie O'Donnell, de comedienne. Bovendien verblijden een paar dolfijnen ons met een bezoek, die dieren zijn toch zo leuk! En we zagen een motorjacht, dat zeker een paar miljoen dollar gekost moet hebben, zo mooi!

Na anderhalf uur zat de tour er weer op en hadden we het flink warm. Tijd voor een duik in de oceaan dus en daarna even lekker lui lezen in het zwembad.

Zo meteen gaan we naar Ocean Drive, het art deco district waar we vanmiddag doorheen gereden zijn. Daar gaan we een restaurantje opzoeken en misschien ook wat drinken bij het bekende cafe Mango's. We hebben al besloten, dat zuid Florida binnenkort een van onze familie vakantiebestemmingen zal worden. Er is hier zoveel te zien en doen!