Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 27, 2005

Mall dagje

Na de wandeling met Christine vanochtend ben ik druipnat, het is enorm vochtig buiten! Op zulke momenten vind ik een douche niet te versmaden!

Rick is vanochtend thuis, hij vertrekt rond het middaguur naar het vliegveld. Dit is zijn eerste reis in zijn nieuwe baan, er zullen er ongetwijfeld meer volgen.

Om half een moet ik met Saskia bij de kindertandarts zijn voor haar halfjaarlijkse schoonmaakbeurt. Het is soms onhandig om met zijn vijven naar drie verschillende tandartsen te gaan en ik denk erover de twee oudsten ook naar deze man over te zetten.

Saskia mag kiezen uit vier verschillende smaken fluor, ze besluit marshmallow te nemen, wat ze inderdaad niet zo vies als andere smaken vindt. Het gaat allemaal heel snel en na een kwartier staan we met schoon gebitje en een vieze slijmerige "kikker" als prijsje weer buiten.

Op woensdag zal ons 4 maanden oude overbuurjongetje een moeilijke operatie aan zijn voorhoofd moeten ondergaan. De botplaatjes zijn te vroeg aan elkaar gegroeid, waardoor zijn gezichtje helemaal vervormd wordt. Die moeten nu uit elkaar gehaald worden. Kai heeft een soortgelijke operatie ondergaan met 11 weken en we weten dus hoe het voelt om dit met zo'n kleintje te moeten doormaken.

De hele buurt en hun vrienden regelen voor wekenlang maaltijden voor ze. Aangezien ik niet zo'n kokkin ben, wilde ik iets anders doen. We kwamen op het idee om een tas vol met dingen, die ze zullen helpen de tijd in het ziekenhuis door te komen, samen te stellen.

Met Kai en Saskia ga ik daarvoor shoppen. Target is ons eerste doel, want daar hebben ze zowat alles onder een dak. Ik koop er onder anderen een lekkere baddoek en wasdoekje, een aantal tijdschriften, een cadeautje en boekje voor hun oudste zoontje en een telefoonkaart (mobiele telefoons worden in het ziekenhuis niet toegestaan).

De volgende stop is Dick's, waar Kai en ik Teva sandalen kopen, want Kai heeft geen sandalen en die van mij zijn helemaal afgelopen en ze zullen in Yellowstone goed van pas komen. We kopen ook een goede verrekijker, voor het geval we die felbegeerde beer eens eindelijk zien en Kai wil 8 en 10 pond gewichten, zodat hij die van mij niet meer hoeft te jatten.

Bij Fair Oaks Mall vullen we de tas voor de buren verder met een Glowworm voor de baby, heerlijke caramel en chocolade popcorn en in chocola gedoopte perziken van Harry and David en een body wash en lotion van Bath and Bodyworks.

Precies op tijd zijn we klaar om Katja en Leah, die Rick een paar uur eerder bij Tysons Corner heeft afgezet, op te halen.

Bij thuiskomst stop ik alle cadeautjes in een vrolijke canvas tas en de kinderen en ik schrijven de kaart. Saskia en ik lopen naar de buren, twee deuren verderop, en gelukkig is Jennifer thuis. Ze houdt de baby vast en inderdaad is zijn hoofdje al duidelijk misvormd. Wat fantastisch toch, dat er tegenwoordig zoveel medische know how is, dat zoiets helemaal gecorrigeerd kan worden! Ze moeten woensdag alleen wel door een heel zure appel heen bijten. De tas wordt met dank aanvaard en we kletsen nog even over hoe nerveus ze zijn. Gelukkig zijn ze in heel goede handen bij de hoofd Neurochirurg van Children's Hospital, waar Kai ook is geopereerd destijds.

De kinderen en ik eten vanavond gezellig buiten en kletsen over wat we deze zomer nog allemaal willen doen (en dat is heel wat, ik betwijfel of we het allemaal gedaan zullen krijgen!).

Terwijl ik net mijn tanden sta te poetsen houdt eenzame bromvlieg me gezelschap, ik mis Rick! Hij is maar voor een nachtje naar San Antonio, maar ik ben zijn reizen niet meer gewend.

Ik bekvecht met de twee tieners, die nog absoluut geen aanstalten maken om naar bed te gaan en niet snappen, dat ik ze daar toch toe maan. Het is toch zomer? Katja heeft het, ondanks de airconditioning, 's nachts warm in haar hoogslaper. We proberen vannacht een fan, hopelijk helpt dat. Saskia ligt al uren op Ricks plaats in ons bed te pitten. Ik ga naast haar liggen en lees over de mooie wandelingen, die we in Yellowstone zullen kunnen maken.

0 reacties: