zaterdag, juni 23, 2007

Indian Rocks Beach

De Residence Inn blijkt een super slaapplaats, het is een nieuw hotel en de matras dus ook. Ik slaap als een roos! En toch ben ik om kwart over zeven alweer klaar wakker. Maar we hebben de kinderen beloofd, dat we niet zo vroeg op zouden staan, dus ik draai me nog eens om.

Om kwart voor negen heb ik het echter echt gehad met het bed. Met groot (!) protest worden de pogingen van Rick en mij om de kinderen op te krijgen begroet. Voor hen is 9 uur niet uitslapen! Tja...

Het ontbijt van het hotel is er maar tot 10 uur en ik ga als eerste naar beneden. Laten we zeggen, dat de sfeer in de hotelkamer allerminst vredig is en het daarbij laten. Ik geniet even van de rust, als ik alleen aan een tafeltje roerei en een muffin opeet! Soms kan het reizen met tieners en een pre-tiener echt wel wat geduld eisen!

Maar het ontbijt is lekker en de koffie heerlijk sterk. Ik vind de vanille smaak koffiemelk erbij heel smakelijk. Net als ik klaar ben, komt de rest van het gezin naar beneden. Het is Rick kennelijk gelukt de gemoederen wat te bedaren en we hebben toch nog een gezellig ontbijt.

Op mijn blog van gisteren schreef Petra in NC, dat we vlakbij Jumbolair zijn, waar John Travolta een huis heeft. We hebben ruim de tijd om naar Indian Rocks Beach te gaan, want we kunnen pas om 15 uur in ons huisje.

Op de MIO is Jumbolair niet te vinden, maar ik vind de website wel. Daar staan redelijke richtingsaanwijzingen op, maar het duurt toch nog even, voor we de buurt vinden. Deze hele buurt bestaat uit huizen, waar mensen in plaats van een auto een vliegtuig in hun oprit hebben staan.

Het is leuk om te zien, hoewel we door de hekken heen moeten kijken. Er is geen kip te zien, dus Travolta is hoogstwaarschijnlijk niet thuis. Toch grappig om gezien te hebben (bedankt, Petra!).

We maken goede tijd verder naar het zuiden, maar net voor Tampa komen we in de file terecht. We zien niet ver voor ons, dat er een flink ongeluk is gebeurd. We kruipen voort en net als we er bijna zijn (zo'n tiental auto's voor ons) worden we stil gezet.

Een motorrijder wijst naar boven en daar zien we inderdaad een helicopter aankomen, die niet ver van ons af op het wegdek landt. Oef, dat moet echt een fiks ongeluk zijn geweest! Het lijkt zo ER wel! Rick neemt gauw een paar ramptoerist foto's.

Een half uurtje later, nadat er ook een ambulance met het tweede gewonde weg is gereden, mogen we langs het gebeuren. De auto, waar de slachtoffers inzaten, is helemaal in de prak. Maar er is geen andere auto te zien, dus we denken, dat ze op de een of andere manier over de kop zijn gegaan. Eng!!

Zonder verder oponthoud komen we in Tampa aan en net voor we over de brug naar Indian Rocks Beach gaan vinden we een restaurant voor de lunch. Het is hoog tijd, 14 uur al, en we hebben allemaal flinke honger!

De keuze valt op Tucson Southwest Grill, waar we lekker buiten kunnen zitten. De serveerder is prompt en grappig en de zalm wrap zeer smakelijk.

En zo komen we precies om drie uur op onze bestemming aan. De beschrijving om binnen te komen leek cryptisch op papier, maar het lukt zomaar helemaal. We hebben een huisje met drie slaapkamers met een goed uitzicht op de Golf van Mexico.

Als je goed kijkt zie je Saskia op het balkon van het tweede huisje, het onze

Veel dichter bij het strand zouden we niet kunnen zitten! Het is ongeveer tien passen buiten onze voordeur. Na het uitpakken hijsen we ons allemaal in zwempak en binnen het uur liggen we in de warme (echt! zeker 30 graden) Golf van Mexico!

Katja, Kai en ik zwemmen naar een boei 100 meter de zee in en we gooien een football naar elkaar. Daarna hebben Kai, Saskia en Rick zin om naar het zwembad te gaan. Dat is maar een postzegel grootte, dus Katja en ik vinden de zee veel interessanter.

We dobberen daar nog zeker een uur lekker. We kijken naar de langsvliegende pelikanen en de springende vissen. En natuurlijk zijn de mensen op het strand ook de moeite waard om te bekijken. En het water voelt zo heerlijk, ik voel mijn spieren ontspannen! Vanavond voel ik me beter dan ik me in lange tijd heb gevoeld (misschien zijn al die oude mensen, die we hier zien toch nog niet zo gek)!!

Om een uur of vijf maken we ons klaar om naar de supermarkt te gaan. In het huisje zijn de hoogste benodigdheden al aanwezig, maar we zijn van plan tenminste ontbijt en soms lunch ook daar te eten. De Publix biedt uitkomst en met een karretje vol komen we weer buiten.

Nadat we de boodschappen weer thuis hebben afgezet gaan we op zoek naar een restaurant. Op mijn verzoek gaan we richting Clearwater Beach, want daar was ik met Petra in november ook.

We rijden langs het complex waar Petra's tante Olga woont, ik ga haar morgen proberen op te bellen, hopelijk kunnen we een ontmoeting organiseren.

In Clearwater Beach is het gigantisch druk, maar we hebben al een leuk restaurant gezien. Jimmy's Fish House, een restaurant met allerlei tafeltjes buiten en een bandje met steeldrums.

We kunnen zo de zonsondergang zien en Katja en ik delen een "Seafood Martini": een groot glas met 4 oesters, 4 gamba's, 4 crabpoten en tonijn. We likken onze vingers erbij af!

Mijn hoofdgerecht stel ik samen van 12 oesters en een tomatensalade. We genieten allemaal van het buiten zitten, de muziek en het lekkere eten. Nu zijn we echt op vakantie!

(foto's volgen, de internet aansluiting hier is te langzaam om ze op te laden.)

Golf van Mexico, dat heerlijke warme water.... zalig!!!

Eindelijk na een lange, lange rit aangekomen op de plaats van de bestemming. Is zeker de moeite waard zo vlak aan het strand en met het warme water. Geniet ervan he.

Leuk zeg om ook jullie trip zo te volgen. Eigenlijk valt de rit naar Florida nog wel mee. Twee dagen flink doorrijden vanaf je woonplaats en je bent er.

Toch wel heel erg handig dat jij onderweg mooi kunt internetten. Zo kom jij de tijd wel door. ;-)

Goed van Katja dat ze ook een flink stuk gereden heeft. Goed voor het zelfvertrouwen op de weg en natuurlijk voor volgend jaar als ze niet meer thuis woont.

Heel veel plezier met z'n allen in Florida!! Geniet ervan!

Roland

chantal zei

Leuk om te lezen vanuit nederland wat jullie allemaal beleven daar... Klinkt onwijs leuk en gezellig kan niet wachten tot ik volgend jaar naar Amerika ga.

Chantal
(dochter van Anneke uit Nederland)

Wat heerlijk zo'n reis! Het doet me denken aan twee jaar geleden. Toen zijn we van Washington naar Florida en terug gereden. Op de heenweg namen we de route langs de kust en dat was met toch ver. Terug hebben we toen maar de I95 (?) genomen. We hebben er enorm van genoten en willen dat best nog eens doen. Wat apart trouwens dat Jumbolair. Wij zijn nu een al een paar keer door Ocala gereden en wisten toen helaas niet dat dat bestond. Zo'n ster als John Travolta zou ik daar zeker niet verwachten!

virginie zei

oh, wat verlang ik ook naar de vakantie en wat goed weer !! (terwijl ik dit typ, regent het buiten WEERAL...)
groetjes en nog een prettige vakantie!

Annemiek zei

Heerlijk aan het strand! Geniet er lekker van!
Ja, met tieners op stap is 'challenging', soms denk ik dat het nog gemakkelijker was met een baby op stap dan met tieners.

Oooh, ik geniet! In gedachten zijn we er allemaal bij! Heerlijk zo de deur uitlopen en de gulf in! Als ik nog langer lees, stap ik in het vliegtuig hoor!!
Ik hoop dat je nog iets met tante Olga kunt afspreken. LIEFS!!!

O wat heerlijk, zo'n vakantie! En wat fijn dat we 'mee mogen'.
Have fun!

Hé Petra wat een heerlijk leesvoer weer, ik had weer een paar dagen bijlezen. Jullie genieten er weer mooi van, en ik kan me voorstellen dat naarmate de kids groter worden de vakanties ook anders worden. Groetjes en nog heel veel vakantie plezier met het gezin ! Doei

Nou volgens mij hebben jullie het heerlijk in Florida. Huis aan het strand wat wil je nog meer.
Geniet er maar van!

Hey het is gelukt. Als je er dan toch in de buurt bent is het best leuk om even te gluren ;-)
The aviation estates zijn huge he?

Veel vakantie plezier gewenst!

Heerlijk... ruim een maand geleden lag ik ook op het strand a/d Golf van Mexico, dus ik kan me helemaal inleven!! Ik ben erg jaloers, maar gelukkig kan ik via jouw verhalen nog even meegenieten.
Fijn dat de warme zee zo ontspannend werkt op je spieren. Dan zul je je deze vakantie in elk geval goed fit voelen!
Veel plezier en we wachten gewoon geduldig op de foto's. Zo kunnen we er zelf wat bij fantaseren.

blips zei

Leuk om weer een beetje met jullie mee te reizen. In ieder geval werkt het weer goed mee.

An zei

Hoi Petra,
Na een poosje verstek te hebben laten gaan, ben ik nu weer helemaal bijgelezen en zit jij intussen heerlijk in het warme Florida.

Geniet van je vakantie samen met Rick en de kids!

Groetjes, An

Ik wil ook!!!
Oh gaaf zo'n huisje aan het strand...
Nee ik ben niet jaloers hihi....
Leuk om mee te genieten.

Geniet ervan! Het ziet er heerlijk uit!

Ja, kinderen, he! Elke fase heeft zijn moeilijke momenten, vrees ik!

Groetjes,

Zier er heerlijk tropische uit! Heerlijk dat warme water. Geniet ervan! Ik geniet mee, ik ben nog nooit in Florida geweest dus kom maar op. Jammer dat we niet veel foto's hebben nog.