Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 07, 2008

Spring fever!

Kijk, zo is januari nu helemaal niet erg en goed door te komen: 23 graden werd het vandaag!

Al meteen bij mijn loopje met Mary Ellen om half negen vanochtend kan mijn jas uit. Het lijkt werkelijk lente, ook de eekhoorns rennen vrolijk achter elkaar aan en er is allerlei vogelgezang om ons heen te horen.

Rick heeft inmiddels mijn email gelukkig weer aan de praat en legt nog een laatste hand aan de nieuwe server. Uiteindelijk bleek het (helaas, want dat kostte natuurlijk geld) toch een hardware probleem te zijn. Ik heb weer geleerd hoezeer ik op mijn email reken, drie dagen zonder was best moeilijk en de mail, die mij in die tijd is gestuurd is niet aangekomen. Hopelijk heb ik niet de email loterij winst gemist, ha ha!

Met Cosmo rijd ik naar Petsmart voor zijn eerste training van het jaar. We doen nu nog maar weinig training in het lokaal, maar gaan de winkel in. Daar zijn natuurlijk heel wat afleidingen en de honden moeten leren die te negeren als wij baasjes ze dat opdragen. Ik moet zeggen, dat Cosmo dat aardig doet.

Het is net of hij weet, dat hij op school is, want hij luistert tijdens de trainingen altijd veel beter, dan thuis (hoewel dat ook begint te komen). Misschien is hij hierna wel klaar voor de "advanced" klas.

Na de training gaan we naar Christine, die vlakbij woont. Het is inmiddels al achttien graden! We lopen zonder jas en ik vind het zo af en toe echt warm. Het ruikt ook zo lekker in het bos, we worden er helemaal vrolijk van.

Op de terugweg haal ik weer eens een Aziatische salade van McDonald's, de perfekte lunch voor een warme dag. Voor Rick, die nog thuis is, bestel ik een gegrilde kip sandwich, geen mayo, maar mosterd en met augurken en uitjes. Bij deze McDonald's spreekt men nauwelijks Engels, wat soms tot verkeerde bestellingen leidt, maar wonder boven wonder wordt de sandwich precies goed gemaakt.

Saskia is vroeg uit school, zoals iedere maandag, en meteen gaan de korte mouwen aan. Ik besluit ieder warm zonnestraaltje op te pikken en installeer me met tijdschriften en het boek van Max Westerman voor het huis. Dit warme weer maakt, dat ik veel minder pijn heb, heerlijk!

Vanavond is de eerste samenkomst van ons clubje Nederlandse vriendinnen van het jaar bij Karin. Zoals altijd wordt het op zijn Amerikaans een potluck, waarbij ieder iets meeneemt. Deze maand kom ik er makkelijk vanaf met de wijn. Ik heb er zin in, want die avondjes zijn zonder uitzondering dolgezellig!

11 reacties:

Anoniem zei

Blij te lezen dat er nog McDonalds zijn waar het wel goed gaat. Haha.

Degene waar ik terecht ben gekomen is dramatische en dat is echt zacht uitgedrukt.

Wat balen zeg zo'n server.

Het weer was inderdaad geweldig. Oke hier dan wel geen 23 maar de 15 was voor ons ook al 25 graden warmer dan vorige week. En voelde waarschijnlijk net als jouw 23 graden. En morgen nog beter!!!

gr petra

Hans Hendriks zei

Ja heerlijk dat warme weer, dit is nu al onze 3e warme dag van zo'n 25 graden Celsius. Heerlijk weer zonder jas naar buiten, er zal best nog een koufrontje aankomen maar zo'n afwisselende winter bevalt ons prima.
Fijn dat je email het weer doet, hier valt bij elke pittige thunderstorm internet helemaal weg en dat is inderdaad heel vervelend, zeker omdat het bij ons ook nog eens bedrijfsmail is.

Geniet van het warme weer maar dat zal wel lukken ;-)

Anja zei

Ik word jaloers op jullie, hier nog steeds veel sneeuw.
Fijn dat je weer kunt emailen.
Gezellig zo'n clubje Nederlandse vriendinnen.

Kristel Holsbeek zei

Wat fijn om te horen dat je door dat warme weer toch weer wat minder pijn hebt en een beetje beter kan genieten...(maar toch ga je skien??;-)))
Geniet van je avond onder vriendinnen!!

Anoniem zei

Ohhhh, ik wilde dat ik ook jouw koorts had....

Het mag hier dan minder koud zijn dan vorige week, maar voorjaarstemperaturen hebben we voorlopig nog niet.

Geniet er maar lekker van.

gr, Ineke

Jasmino zei

Heerlijk zo'n lentedag, maar het zal ook wel wennen zijn. Hopelijk worden jullie niet verkouden.

Lekker van genieten!

Anoniem zei

Heerlijk, 23 graden. Ik ben bijna vergeten hoe dat voelt.
Ik werd al vrolijk van het beetje zon wat we hadden, ondanks de kou. Het gaf me al een beetje lente gevoel!

Anoniem zei

Lente..... laat maar komen!!!

Anoniem zei

Heerlijke temperatuur! Ook wij zien er weer naar uit......

Anoniem zei

Toen ik gister die temperatuur zag, bedacht ik me dat je je vast een stuk beter zou voelen!

Anoniem zei

Hebben jullie geen last gehad van tornado's? Hier hebben we moeten 'boeten' voor het prachtige weer... Deze nacht is er een zwaar onweer door het gebied getrokken...

Zou ook wel zo'n clubje in de buurt willen!

Groetjes,