Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 24, 2008

Een ongewone maandag

Allereerst begin ik even met een paar antwoorden op commentaar op mijn blog van gisteren en eergisteren. Martin, ik heb inderdaad een "heated fleece vest" besteld. Ik ben heel benieuwd, nog bedankt voor de suggestie. En Margo, wat een ontzettend leuk compliment! Ik zag vroeger ook altijd tegen de tienertijd op, maar ik moet zeggen, ik vind tieners heel leuk. Ik geniet echt van deze tijd in hun leven (en het onze). Vandaag zou de core training voor het laatst om kwart over acht beginnen op maandag (volgende week wordt het kwart voor negen). Maar ik mag deze les van mezelf overslaan, omdat ik later vandaag een personal training afspraak heb met Roger. Die zal zo intensief zijn, dat ik mijn spieren maar beter niet van tevoren al kan vermoeien. Dat geeft me tijd om lekker te blijven liggen. Pas als de telefoon net na achten gaat en ik de stem van mijn zus hoor, kom ik in beweging. Mijn zus en ik kletsen lekker bij tot vierjarige N er genoeg van heeft. Het is alweer te lang geleden, dat ik hen gezien heb en voorlopig zit dat er niet in. S, de baby, is alweer 9 maanden en moet zo veranderd zijn! Hopelijk gaat het begin volgend jaar lukken een reisje naar het noorden te maken. Ook Christine belt. Zij is druk bezig met schrijven, want ze doet mee aan een wedstrijd. We hebben het over mijn reis daarheen eind februari. Ik zie daar naar uit, niet alleen om hen weer te zien, maar ook, omdat we dan een gedeelte van de VS gaan bekijken, waar ik nog nooit geweest ben. Terwijl ik met Christine aan de telefoon zit belt Roger, de personal trainer, er doorheen. Onze afspraak was voor elf uur, maar hij haalt dat niet, en vraagt, of ik ook om half een kan. Echt goed komt me dat niet uit, maar ik wil de afspraak zeker niet afzeggen, dus stem toe. Tevergeefs probeer ik Katja wakker te krijgen. Die maakt van haar vrije dagen gebruik door flink bij te slapen! Het is nog zonnig buiten, dus ik neem Cosmo mee voor een lekkere wandeling. Vreemd, hoe 9 graden opeens bijna warm kan aanvoelen! Het vervelende van de personal training tijd is, dat ik ervoor geen echte lunch kan eten. Dan krijg ik last van mijn maag tijdens de inspanning. Ik neem dus maar een lichte kop soep om toch iets in mijn maag te hebben. Na tien minuten opgewarmd te hebben op de elliptische machine zie ik Roger al op me wachten. Ik heb echt het gevoel met een beroemdheid te trainen. Niet alleen traint hij een stel van de tv show "The Biggest Loser" en komt hij daarmee in december op tv, maar hij is ook een vertegenwoordiger en model voor Under Armour. Met zijn gespierde lichaam kan ik me dat helemaal voorstellen! "You look good!", zegt hij, als hij me ziet. Volgens hem zie ik er gespierder uit, dan de laatste keer, zo'n maand geleden. Dat zou leuk zijn, dan werpen de extra trainingen hun vruchten af. Roger is ontzettend goed, hij haalt echt alles uit mij tijdens het halve uur, dat we trainen. Zulke personal trainers zijn er niet veel, de meesten zijn bang, dat ze teveel van me vragen. Maar dat geef ik zelf wel aan en Roger lijkt dat te weten. Het halve uur is zo voorbij en ik ben trots op mezelf om wat ik allemaal kan! Ik heb mijn eigen grenzen verlegd en hard gewerkt. Het heeft de pijnen in mijn nek en schouders ook goed geholpen, dus ik voel me super na afloop! Op mijn verlanglijst voor Kerst gaan een paar workouts met Roger! Een van de redenen, dat half een geen goede tijd was voor mij, is, dat ik om kwart over een heb afgesproken met Martine om te gaan lopen. Net op tijd daarvoor ben ik thuis. En Katja ligt nog te slapen... Martine en ik nemen Cosmo mee het Nottoway Park door. Martine werkt bij de preschool in de kerk tegenover ons en dus is het perfect om na haar werk hierheen te komen en te lopen. Zij is een van ons Nederlandse groepje, dat iedere maand samenkomt voor een etentje. Het wordt een gezellige wandeling. Martine is ook getrouwd met een Amerikaan en heeft in Senegal gewoond, waar ik als kind ook heb gewoond. Het gesprek verloopt gemakkelijk en voor we het weten hebben we er zeker vijf kilometer op zitten. Ik zie uit naar de komende maandagmiddagen! Om half drie ben ik weer thuis en Katja slaapt nog! Nu wordt het me toch te gortig en eindelijk komt er leven in de brouwerij. Leah komt ook even langs en vertrekt dan weer, want Katja heeft haar verteld, dat ze met mij gaat lunchen. "Om drie uur???", roept Leah terecht verbaasd. "Jaha!", roept Katja uit de badkamer. Dat is ook nieuws voor mij en ik vraag Katja om uitleg, als ze eindelijk de douche uitkomt. Ik heb zelf ook nog niet gedoucht en ik ga zeker niet zo naar een restaurant! Na wat overleg besluiten we naar Panera te gaan in Tysons Corner. Gauw douche ik en dan gaan we op weg. Ik neem mijn tweede kop soep vandaag, hun heel lekkere kip tortilla soep, en Katja als "ontbijt" een kop kippensoep met een halve sandwich. Het is gewoon gezellig zo even met mijn oudste, maar ik had het liever eerder vandaag gedaan! Katja vindt Leah en Raffi bij de mall en ik rijd terug naar huis. Daar tref ik Rick al vroeg thuis uit zijn werk. Het is al een tijdje Ricks "project" om BVN terug te krijgen op onze televisie. Hiervoor heeft hij nu een technicien hier, want BVN staat er telkens op de coordinaten van hun satelieten te veranderen. Het is grappig, hoe dit voor Rick belangrijker is, dan voor mij. Ik kijk mijn programma's wel via Uitzendinggemist.nl, maar Rick wil graag onvervalst Nederlands horen op tv. Ook voor de kinderen vindt hij dat belangrijk en daar kan ik wel inkomen. We kunnen dus vanaf vanavond weer journaals, Nova en andere praatprogramma's kijken, want veel meer is de programmering daar niet, helaas. Ik zou er veel blijer mee zijn, als ze ook schaatswedstrijden uit zouden zenden, om maar iets te noemen.

10 reacties:

Anja zei

Onvoorstelbaar dat de jongelui het soms zo lang in bed uit kunnen houden, ik zie dat ook bij onze kinderen.
Marcel vond de kip tortilla soep bij de Panera ook zo lekker. Helaas hebben wij hier in de buurt geen Panera.
Fijn dat jullie weer naar het journaal, Nova en andere praatprogramma’s kunt kijken.

Anoniem zei

Studenten leven een heel ander tijdsritme dan wij gewend zijn. Ik merk dat bij mijn jongens ook. Als ik hier in Zweden uit bed kom kan ik nog rustig met ze bellen of chatten want ze zijn dan bv. net thuis....
Wat heerlijk dat die personal traininglessen je zo goed doen. Mijn Zweeds is nog steeds niet goed genoeg om lessen bij een sportschool te bezoeken maar een personal trainer die me in het Engels kan trainen is misschien wel een idee.
Alvast een fijne Thanksgiving!

Anoniem zei

Ik herken dat van David. Als hij in het weekend hier is gaat hij lekker lang uit, dus gaat hij ook later slapen. Maar we hebben al sinds lang (toen beiden nog thuis waren) de afspraak: om 12.30 uur samen uitgebreid en gezellig lunchen.
Soms komt hij vanzelf te voorschijn, soms maken we hem om 12.15 uur wakker.
Tja, het zal ooit een keer veranderen.
Angelika

Anoniem zei

D'r wordt toch ook wel sport uitgezonden? Dat dacht ik iig, maar ws op andere tijden dan dat je in de States voor je TV zit.

Ik heb zelf ook BVN (gewoon in NL) en zie daar regelmatig sport, maar ook 'de wereld draait door' etc.
na ja. Tis op zich best een leuke zender.
NL tijd 20.50u het weer van over de hele wereld is altijd leuk om te zien. Welk weer is het waar!

Jasmino zei

De wereld draait door is wel een leuk programma vind, en als dat op BVN wordt uitgezonden zou ik zeker een paar keer kijken.

Wat een uitslaaptijden heeft Katja, ongelofelijk. Ik kon dat vroeger nooit, en nu nog steeds niet. Maar ik heb dan ook nooit fulltime gestudeerd.

Wat fijn dat de workout met Roger zijn vruchten afwerpt. Als het goed helpt zou ik dat zeker vaker doen. EN wie weet, zien we jou dan ook ooit nog eens terug op TV ;-)

Anoniem zei

Wij hebben maar zelden van die langslapende pubers eigenlijk. Zo rond een uur of tien melden ze zich hier meestal wel. Peet werkt bijna elk weekend, vaak allebei de dagen en begint dan om half zes 's morgens. Mijn grote respect daarvoor trouwens.

Wij hebben gisteren toch ook maar weer eens de sportschool bezocht, hadden al te lang verzuimd!

Anoniem zei

Fijn dat de sessies met Roger je zo goed doen! Om dit voor kerst te vragen is een heel goed idee.

Leuk dat je weer een loopmaatje erbij hebt. Zo vul je langzaam de leegte, als gevolg van Christine's vertrek, op.

Anoniem zei

Geweldig dat Roger (indrukwekkende CV) je zo goed alles uit jezelf laat halen! Een professional.

Leuk dat je met Martine had afgesproken, het is altijd gezelliger om samen een work out te doen.

Had je geen spaanse les?

Ineke zei

Hoe is het mogelijk, tot kwart voor 3 slapen.Ik vind mezelf al een hele piet als ik tot half 7 slaap!

Leuk dat jullie nu weer Nl-programma's kunnen kijken.

gr, Ineke

Anoniem zei

Wat een heerlijke langslaper zeg, die Katja. Ik benijd haar daar wel een beetje om. Als ik in het weekend uitslaap tot 9 uur/half tien dan ben ik daarvoor al wat aardig keertjes wakker geweest en 'uitslapen' is dan eigenlijk hazeslaapjes!!
Fijn dat je je weer beter voelt met de oefeningen van Roger.