Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 17, 2008

Koud!

Op het moment zegen ik mijn stoelverwarming in de van, want het vriest 4 graden als ik van huis vertrek. Ik wil die stoel eigenlijk mee naar binnen nemen, maar dat gaat natuurlijk niet. En de hele dag in de auto zitten schiet ook niet op.

Dit is de een na laatste week, dat onze core training op maandag om kwart over acht begint. Sharon heeft een wandelgroepje met moeders en babies en dat is na Thanksgiving afgelopen. Na Thanksgiving beginnen we om kwart voor negen en daar ben ik maar wat blij om!

Vooral onze schouders worden vandaag door Sharon onder handen genomen. Hier moet ik mee uitkijken, want teveel daarvan heeft averechtse resultaten. Als ik Sharon dat vertel geeft ze me heel goede alternatieve oefeningen. Ze weet echt wel, wat ze doet en heeft ook ervaring met anderen met fibromyalgie, vertelt ze. Goed om te weten!

Cosmo wacht ongeduldig op zijn wandeling, als ik thuis kom. Rillend loop ik met hem door de buurt. Ik heb me warm genoeg gekleed, maar toch lijk ik niet warm te kunnen blijven. Maar het is prachtig zonnig en de heel vette eekhoorns zijn druk bezig voorraden te verzamelen. Volgens velen wijst alles in de natuur op een strenge winter. We zullen zien.

November is in onze omgeving een maand vol verjaardagen. Ik ken zeker vijftien mensen, die jarig zijn deze maand, heel wat schorpioenen en boogschutters in onze kennissenkring, dus. De belangrijkste Schorpioen-jarige voor mij deze maand is echter Rick. Eind deze week viert hij zijn laatste verjaardag in zijn veertiger jaren en daar is natuurlijk cake voor nodig.

Nu hebben wij in Vienna het geluk een aantal goede banketbakkerijen te hebben. Rick is dol op chocola en de Amphora bakkerij heeft daar heel wat keuze in. Ik bestel een "four chocolate terrine" met pure, melk en witte chocolade mousse tussen de lagen cake. Meer chocolade kan bijna niet.

Bij Giant kies ik leuke kaarten uit voor donderdag. Of het aan mij ligt, of mijn Nederlandse achtergrond, maar ik ben niet opgegroeid met verjaarskaarten van het eigen gezin. Ik vind ze leuk, maar zonder kaart vind ik het cadeautje net zo leuk.

Hier krijg je bij elk cadeautje een verjaarskaart, wie het ook geeft. Dus ik geef er een aan Rick en de kinderen ook. Ik heb gemerkt (mag ook weleens na een kwart eeuw), dat die kaarten voor Amerikanen heel belangrijk zijn. Rick hecht er ook veel waarde aan, dus ik zoek zorgvuldig een paar leuke uit.

Als avondeten neem ik de ingredienten voor taco's mee. Dat is een lekker makkelijk maaltje, "comfort food" en iedereen vindt het lekker. Wat wil je nog meer?

Onderweg luister ik zoals altijd naar WTOP News en hoor, dat Obama de eerste president zal zijn, die een laptop meeneemt naar het Oval Office. Echt? Ook zal hij de eerste president zijn, die waarschijnlijk een Chief Technology Officer zal aanwijzen. Eindelijk een president, die met de tijden meegaat.

De tijd voor de kinderen thuiskomen uit school gaat op aan huishoudelijk werk. Op het moment haart Cosmo enorm uit en allerlei bladeren blijven in zijn vacht steken. Ik veeg me te pletter en aan het tapijt waag ik me niet eens, dat mogen de schoonmaaksters morgen doen. Daarna werk ik aan mijn foto's en leer meer over de belangrijke gebouwen in Washington. Hopelijk zal ik daar ooit toeristen over vertellen.

Saskia komt thuis en met haar een invasie van zevende klassers. Het Ouija bord is verslavend, alleen kan het meisje, dat het heeft niet komen. Dus wordt er via de telefoon ge-Ouija'd. Mijn hemel, wat kunnen een stel 12/13 jarigen een lawaai maken! Ik bonjour ze naar de basement met de opdracht hun huiswerk te gaan maken. Ook dat gebeurt met veel gegiechel, maar het is tenminste iets productiefs.

Grappig is te zien hoe Kai reageert. Hij neemt Cosmo en Diego voor een heel lange wandeling mee en vermijdt de meisjes met alle macht. Hij loopt compleet de andere kant uit, als hij ze aan ziet komen, met een zeer geergerd gezicht. Iets zegt me, dat dat over een paar jaar wel anders zal zijn.

Het avondeten gaat er bij iedereen goed in, gelukkig. We zijn allemaal moe en kijken naar comedies: Big Bang Theory, How I Met Your Mother, Two and a Half Men, Worst Week. De CBS "line up", allemaal zeer vermakelijk. En dan is het bedtijd, dit koude weer maakt moe!

12 reacties:

Christine zei

It is definitely cold here as well. bleah.

Kristel Holsbeek zei

oh kan je echt niet een klein beetje van die koude naar hier sturen...zal ik een beetje warmte opsturen;-)

Anja zei

Een strenge winter, daar zit ik niet op te wachten.
Maarja, we hebben het niet voor het zeggen wat dat betreft.

Ik vind verjaardagskaarten ook leuk, zowel om te geven als om te krijgen.

Die taart is volgens mij erg lekker!!

Anoniem zei

Ze geven hier ook zulk akelig koud weer op. Rot he, zeker met jouw gezondheid, zie hier de bui ook al hangen!

Anoniem zei

Wauw, die taart lijkt me heerlijk!

Big Bang Theory wordt hier helaas niet uitgezonden. Wij hebben 2 afleveringen gezien toen we pas in Canada waren. Leuke serie.

Verjaardagskaarten zijn altijd leuk. Ik heb ook altijd een voorraad in huis.

Groetjes,
Anja L.

Ineke zei

Wow, wat zal dat een heerlijke verjaardagstaart zijn!

Brr, akelig koud bij jullie zeg, sterkte er mee.

gr, Ineke

Annemiek zei

Kaarten binnen het gezien hoeven voor mij ook niet, de kinderen doen het wel eens.
Ik kwam er achter dat een president geen email mag gebruiken, omdat er van alles een 'record' moet zijn zijn, en vanwege beveiling. Ik had er nog nooit van gehoord.

Anoniem zei

Kwart over acht al sporten, wat goed van je. Gelukkig wordt het een half uurtje later.
Fijn dat Sharon ervaring heeft met fybromyalgie en dat ze je alternatieve oefeningen kan geven.

Ha ha, nu zijn de meisjes nog irritant voor Kai, maar daar komt vanzelf verandering in!

Anoniem zei

Die taart klinkt errug lekker! Ik ben zelf ook dol op chocolade taart! Dat met die kaarten hier heb ik nooit begrepen. Mijn collegaatje gaf een kaart aan haar vriend voor zijn verjaardag. Ik vertelde haar dat we in NL eigenlijk kaarten versturen, we kunnen ze ook geven, maar dan gebruik je het eigenlijk als een envelop voor een geld-kado, toch? Dat vindt zij dan weer raar. Hier begint het ook goed koud te worden, deze week voor het eerste de verwarming aangehad. Sneeuw als bij jullie treft ons echter niet, gelukkig, want ik heb er een hekel aan!

Anoniem zei

Ai ai ai, die taart lijkt me hemels lekker!
Ik vind de kaarten in amerika altijd vreselijk leuk, zo veel verschillende en zoveel keus: elke verjaardag, voor je schoonzus of zwager, voor je neef of nicht enz enz.
Thanks voor je mailtje!!! Als ik wat meer tijd heb van de week, mail ik terug.

Carola zei

Ik vind het heel leuk als iemand zich echt moeite doet om een leuke kaart uit te kiezen.
Hier in Nederland hebben we niet zo'n aanbod als in Amerika maar het begint er steeds meer op te lijken. Vooral kaarten met mooie teksten vind ik werkelijk schitterend.

Anoniem zei

Ik ben gek op kaarten, mijn vooraad is groot, ik kan nooit een winkel voorbij lopen om te kijken of er leuke of mooie kaarten te koop zijn. Als we in de USA zijn koop ik me ook gek aan kaarten, vooral Kerstkaarten!
Wat een kou bij jullie zeg, ik hoorde vanavond bij het nieuws dat we komend weekend hier ook sneeuw krijgen....brbrbr.