Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 19, 2008

Stocking stuffers

Vandaag is Ricks laatste werkdag van het jaar, dus hij gaat er, ondanks het vroege uur, vrolijk op uit. Het is vreemd, want het voelt helemaal niet, alsof we zo dicht bij het einde van 2008 zijn.

Tijdens de core training vertellen een paar dames, dat ze gisteren naar Tysons Corner zijn geweest en daar was het helemaal niet druk. Ik hoop dus op soortgelijk geluk, want ik wil naar de mall om wat stocking stuffers te kopen.

Maar natuurlijk besluit iedereen, dat het vies weer is en dat dit de dag bij uitstek is om te gaan winkelen. Het begint er al mee, dat ik nergens een parkeerplaats kan vinden! Drie garages probeer ik en dan geef ik het op. Tysons heeft ook valet parking. Voor $5 wordt je auto dan voor je geparkeerd. Ik besluit mezelf op die luxe te trakteren.

Eigenlijk vind ik de stocking stuffers het leukste om voor te shoppen. Ik probeer altijd zo origineel mogelijk te zijn voor zo min mogelijk geld. Nu word ik daar dit jaar zeker bij geholpen, want overal is alles flink afgeprijsd.

Met een lekker warme koffie van Starbucks werk ik mijn lijstje af. Bij Claire's vind ik grappige dingen voor de meisjes.

De Kerstmuziek klinkt door de hele mall, er staat een lange rij ouders met kinderen te wachten om op Santa's schoot te zitten en ook in de meeste winkels staat er een rij voor de kassa. Iedereen is in een goed humeur, lijkt het.

Bij Bath and Body Works is alles halve prijs, als je er vijf van koopt. Ik besluit hun heerlijke body wash dit jaar als cadeautjes aan mijn vriendinnen te geven. Helaas is Katja's favoriete geur, Sensual Amber, uitverkocht in de spray, dus ik neem in plaats daarvan de lotion mee. Ik moet toegeven, dat ik me in moet houden niet meer te kopen. Hun produkten ruiken zo lekker, maar meestal vind ik ze te duur.

Als laatste op mijn lijstje staat Barnes and Noble. Hier hoop ik wat voor de "mannen" op mijn lijst te vinden en dat lukt goed. Voor Kai koop ik een ingewikkelde puzzel, die door een Nederlander is ontworpen. En voor Rick vind ik een Gumby en Pokey, figuurtjes uit een serie uit zijn kindertijd, waar Rick dol op was. Terwijl ik in de rij sta om af te rekenen, vraagt een mevrouw, of ik een Barnes and Noble lidmaatschap heb. Als ik beamend antwoord, drukt ze me een coupon voor 15% extra korting in de hand. Zij kon hem niet gebruiken. Heel aardig!

Buiten plenst het nog harder, dan toen ik aankwam. Mijn maag rommelt, want het is allang lunchtijd geweest. Even overweeg ik naar huis te gaan om te lunchen en dan verder te gaan. Maar de winkels op de rest van mijn lijstje liggen allemaal op de weg naar huis en ik ben bang, dat de lust me zal vergaan, als ik eerst huiswaarts ga.

Gelukkig liggen er bij World Market allerlei lekkernijen om te proeven. Het is niet genoeg als lunch, maar net genoeg om dat lege maag gevoel kwijt te raken. Dit vind ik een heerlijke winkel om in rond te kijken. Ze hebben waarempel stroopwafels, dus ook daarvan neem ik een aantal doosjes mee als cadeautjes. Verder koop ik hier een paar chocoladerepen voor in de stockings. Vooral op de Aero repen (net als Bros) zijn de kinderen dol.

Bij Big Planet Comics hebben ze Ricks favoriete stripbladen, zoals ieder jaar, al klaar liggen. Ook vind ik er een leuk MAD boek voor Kai. Hij vindt die humor helemaal te gek.

Mijn laatste stop is de ABC winkel. Hier in Virginia kun je wijn en bier in de supermarkt kopen, maar andere alcoholische dranken alleen in de ABC winkels. Daar koop ik een lekker flesje Baileys voor onze buren.

Vanochtend zag ik Jeanne, mijn buurvrouw, bij de sportschool. Zij vertelde, dat haar man, Ross, aan zijn achillespees is geopereerd en nu zes weken in het gips moet. Zijn achillespees was bijna helemaal doorgescheurd! Nog even en het was een spoedoperatie geweest, dus hij heeft geluk gehad. Maar het is natuurlijk helemaal niet leuk voor hen beiden, zo met de feestdagen.

Thuis tref ik een heel blije Rick aan, want hij heeft nu dus tot 6 januari vakantie! Helaas moeten Kai en Saskia maandag en dinsdag nog wel naar school. Ons schooldistrict is een van de weinigen in deze omgeving, dat niet de volle twee weken vrij geeft. Van mij mogen ze twee dagen van de zomervakantie afhalen, zodat de Kerstvakantie twee volle weken kan worden!

Met zijn tweeen gaan we langs bij Jeanne en Ross, die heel blij zijn met deze aandacht. Ross heeft net vandaag zijn gips gekregen en het is toepasselijk rood met groen. We drinken een wijntje met elkaar en bespreken de plannen voor de feestdagen. Zij gaan op Kerstavond naar haar ouders in Upstate New York (bij Ithaca) rijden. Jeanne heeft zes zussen en iedereen komt daar bijeen. Dat zal een huis vol zijn!

Hoog op Katja's verlanglijstje staat een etentje bij de Lebanese Taverna. Het wordt gezellig weer met zijn vijven uit eten. Katja en ik delen allerlei "mezza", heerlijk om mijn kind met dezelfde smaak weer thuis te hebben!

Onze Kerstverlichting buiten bestaat onder anderen uit blauwe lichtjes aan weerszijden van de oprit. Dat is ooit begonnen met het idee een "landingsbaan" voor de slee van Santa te creeren, toen de kinderen nog geloofden. Nu is het traditie geworden en krijgen we vanuit de buurt er ook allemaal complimenten over.

Alleen slaat aan de linkerkant de stop telkens door. Er moet ergens een kortsluiting zitten, waardoor de lichtjes iedere keer uitgaan. Dat kan natuurlijk niet, maar een paar dagen voor Kerst! Gelukkig heeft Rick wat extra dozen met blauwe lichtjes gekocht, want vrijwel ieder jaar sneuvelt er wel een snoer. Gelukkig blijkt het inderdaad aan een van de snoeren te liggen en branden de lichtjes weer fel.

8 reacties:

Anoniem zei

Het gevoel dat het naar eind 2008 loopt heb ik ook niet. Ik zei gisteren nog tegen een collega, het lijkt nog maar zo kort geleden dat we van 1999 naar 2000 gingen en nu is het al bijna 2009, ongelooflijk!!
Grappig dat de blauwe lampjes de 'landingsbaan' voor Santa zijn!

Anja zei

Het jaar is inderdaad heel snel voorbij gegaan. Net zoals Henny schrijft lijkt de eeuwwisseling nog maar zo kort geleden.

Ook hier was het in de winkels een drukte van belang. Wij hebben geen regen maar wel sneeuw en het is erg koud op dit moment.

Leuk die landingsbaan, op de webcam is deze goed te zien

Bibi zei

Leuk idee die landingsbaan en ook leuk dat het bij de buurt aanslaat!
Ik ben nog voorzichtig met de kerst versieringen maar volgend jaar maak ik er ook wat bijzonders van hoor.

Annemiek zei

Ik weet nooit wat ik als stockins stuffers moet kopen.
Die Gumby en Pokey vond Niels ook leuk vroeger, en heeft die figuren ook gehad, ik weet niet of ze hier nog ergens liggen. Pokey had wel een half afgeknaagd been door Biego.

Anoniem zei

Grappig, nog voordat ik je logje gelezen had zag ik op de webcam al die lichtjes en dacht; he het lijkt net op een landingsbaan haha.

Ik wens jou en je gezin hele fijne kerstdagen en een geweldig en vooral gezond 2009. Ik ga nu twee weken naar NL maar volg je blog zeker weer in het nieuwe jaar.

Anoniem zei

Super dat Rick nu vakantie heeft. Baileys.....weet je nog de white chocolate versie...was 'ie er nu wel of niet? lol
Heel gezellig dat we weer 'even' bijgekletst hebben! Wat gaat een uur toch snel voorbij...

Anoniem zei

Gezellig hoor, al die cadeautjes kopen! En de tijd vliegt inderdaad; ik ben alweer bijna 4 maanden thuis, ongelofelijk! Het gaat goed..... al 4 kg er bij!

Het is bij jullie wel een stuk kouder-2° dan hier + 11°. Steek die open haard maar lekker aan hoor Petra.

Nog een gezellige dag met z'n alletjes!

Ineke zei

Groot gelijk dat je voor $ 5.-- je auto liet parkeren! Gemak dient de mens, toch?

gr. Ineke