Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 11, 2008

We hebben drie tieners!!


Het is officieel: om 10:04 vanochtend wordt Saskia dertien en kan zichzelf nu dus met recht een tiener noemen! Hoe het er dertien jaar geleden aan toeging heb ik op haar tiende verjaardag al geschreven.

Omdat de kinderen mijn (kennelijk Nederlandse, want ik heb hier nog niemand ontmoet, die het zo doet) gewoonte van vroeger hebben overgenomen, dat cadeautjes 's ochtends vroeg worden geopend, zitten we al om kwart over zes met zijn vieren op ons bed. Rick heeft namelijk een vroege vergadering en probeerde gisteravond met alle macht Saskia over te halen tot 's avonds te wachten met openen.

Saskia is echt de stralende jarige, helemaal klaarwakker, terwijl we gewoonlijk moeite hebben haar om kwart voor zeven op te krijgen. Wat dat betreft is ze nog zo heerlijk helemaal kind! Van mij mag dat nog wel even zo blijven, al ziet ze er, in vergelijking met foto's van vorig jaar, al een stuk ouder uit.

Ze wordt verwend met het X-Box spel "Lips" van Kai (het helpt, dat zijn vader voor Microsoft werkt, zo zijn die spelletjes te betalen) en een rendier Webkinz van Katja. Rick en ik geven onze shop-happy dochter een American Express cadeaubon, die ze onder anderen bij Tysons Corner kan besteden.

Blij gaat onze jarige naar school. Daar vindt ze een door haar vriendinnen versierd kluisje en krijgt ze zelfgebakken brownies van Laura en Kaylee. Die zijn, tegen de tijd, dat Saskia thuis komt, alweer bijna op.

Het is buiten werkelijk afschuwelijk weer. Koud en het plenst! Het oorspronkelijke plan was om met Kirsten te gaan lopen. Maar Kirsten is ook lid van Anytime Fitness, dus ik bel haar op om te vragen, of ze binnen wil sporten vandaag. Daar is ze voor te vinden, we spreken om tien uur af.

Met moeite krijg ik mezelf ertoe naar pilates te gaan. Dit weer is zo ongeveer het ergst voor mijn spieren en wat lokt het bed dan. Maar eenmaal bezig ben ik blij, dat ik ben gegaan. Het rekken en strekken van Pilates doet mij zeker goed.

Naderhand ga ik op de elliptische machine om op Kirsten te wachten. Maar na een half uur is zij er nog niet. Ik blijf een uur en dat gaat snel voorbij met kijken naar de Daily Show en het Colbert Report. Jeetje, dat ik die niet eerder heb ontdekt!

Op mijn mobieltje zie ik, dat Kirsten een berichtje heeft achtergelaten, dat het haar toch niet lukte te komen. Jammer, maar gelukkig had ik mijn persoonlijke tv, die de tijd snel voorbij deed gaan.

Gisteren heeft Rick een "engel" gehaald van de Salvation Army boom in Tysons Corner. Iedere Kerst doen we dat om een kind een fijne Kerst te bezorgen. De naam van onze "engel" dit jaar is Nebiyou en hij is elf jaar oud. Zijn grote wens is een afstandbestuurbare auto.

In de plenzende regen (als het hier regent, dan doet het het ook zo, dat je binnen een paar minuten kledder bent!) rijd ik naar Radio Shack. Hier hebben ze vaak heel mooie auto's en nu ook weer. Ik kies een Toyota Tundra met vier wiel aandrijving en twee versnellingen. Ik heb niets met dit soort auto's, maar ik kan me bij deze wel voorstellen, dat een jochie's ogen daar lekker groot van worden. Morgen ga ik nog verder shoppen voor hem en dan de cadeaus inleveren, want we zijn dit jaar wat laat.

Daarna ga ik naar Party Mania om ballonnen, bordjes, bekers en servetten te kopen voor het grote feest morgen. Volgens mij wordt dat het grootste feestje ooit hier in huis gehouden door de kinderen, met meer dan twintig genodigden!

Saskia heeft geluk, want juist op haar verjaardag gaat hun school twee uur vroeger uit. Dit om de leerkrachten kans te geven zich klaar te maken voor een soort tien minuten gesprek. In het gymnastieklokaal zitten de leerkrachten en de ouders gaan in de rij om twee minuten met ze te kunnen spreken.

Dit formaat vind ik echt helemaal fout. Toen Katja in middle school was ben ik wel gegaan, maar ik stond me dan op te vreten. De leerkrachten hielden zich niet aan de twee minuten en sommige ouders bleven wel tien minuten zitten! En als ik dan eindelijk aan de beurt was, was de leerkracht al zo moe, dat ik nauwelijks iets te weten kwam over mijn kind. Email is veel beter, als er echt iets is, is mijn conclusie.

Saskia komt enthousiast thuis, iedereen was lief voor haar op school. Helaas voor haar moet ze de hele middag gaan lezen. Morgen moet haar leesproject voor Engels klaar zijn. Dat is een Wiki pagina, dus er is geen ontsnappen, want dat moet op het internet.

Al heeft ze meer dan genoeg tijd gehad zich hierop voor te bereiden, ik heb toch met haar te doen, dat ze nu alles op haar verjaardag moet doen. Om het wat goed te maken ga ik haar favoriete bagels halen bij Manhattan Bagel. En dan kan ik het niet helpen, maar ik val meteen voor hun bagel met lox, cream cheese, tomaat en ui. Zooooo lekker!!

Terwijl Saskia hard werkt voel ik me erg vermoeid en heb veel pijn. Ik moet gewoon even gaan rusten. Cosmo komt me gezelschap houden, heerlijk, zo'n warm hondenlichaam tegen me aan! Ik voel me naderhand wel wat beter, althans qua vermoeidheid. Eigenlijk zou ik dit iedere middag moeten doen.

Het plenst en het plenst. Laura komt en we gaan met zijn allen naar Saskia's favoriete restaurant (wat niet is veranderd sinds vorig jaar): P.F. Chang's. Omdat het zo hard regent gebruiken we bij wijze van uitzondering de valet parking. Parkeren is echt een nachtmerrie bij de Tysons Galleria, anders.

De dametjes hebben hun maaltijd al helemaal voor elkaar: de calamari vooraf en dan neemt de een de "spicy" kip en de ander de honingkip en die delen ze dan. Rick en ik delen garnalen dumplings, die werkelijk voortreffelijk smaken. Kai geniet van een spare ribs "voorafje", dat wat mij betreft zo een maaltijd zou kunnen zijn.

Als hoofdgerecht wijk ik eens af van mijn gewoonlijke kipgerecht. Ik bestel Kung Pao scallops (kokkels?) en die zijn werkelijk heerlijk! Het zijn scallops, rode pepers en pinda's.

De meisjes en Rick bestellen nog dessert, maar Kai en ik hebben daar geen ruimte voor. Wachtend op de auto verzucht Saskia, dat ze niet wil, dat deze dag voorbij is. Gelukkig heeft ze morgen nog een groot feest om naar uit te kijken!

14 reacties:

Annemiek zei

Nog proficiat aan Saskia! En zo viert ze haar verjaardag toch 2 dagen.
Die Daily Show en Colbert Report vindt ik ook zo leuk, right on!

Anoniem zei

Was ik helemaal vergeten om haar gisteren te feliciteren (schaam) gelukkig is ze vandaag ook nog een beetje jarig!
Van harte gefeliciteerd Saskia!! 13 jaar, een echt tiener, drijf je ouders maar niet tot wanhoop ;)

Veel plezier met het feestje straks!
Groetjes, Manon

Ineke zei

Alsnog gefeliciteerd met je grote, 13 jarige dochter!

gr, Ineke

Anoniem zei

(nog) Gefeliciteerd voor Saskia!! En een fijn feestje toegwenst, natuurlijk!

(lukt het niet om elke middag eventjes te gaan liggen, Petra? Oftewel: wat is de reden dat je het maar heel af en toe doet?)

Anoniem zei

Fijn zo'n leuke verjaardag. grappig die traditie an s'morgens kadootjes uitpakken. Volgens mij is dat idd iets Nederlands.

Anoniem zei

Saskia, van harte gefeliciteerd!! Heel veel plezier morgen op je feestje!!

Margo zei

Zo hééé, dat was me het dagje wel en morgen nog haar feest ook! Wat een topverjaardag voor Saskia. Van harte gefeliciteerd met jullie grote jongste dochter.

Fijne dag morgen, hopelijk staat jullie huis nog enigzins overeind na het bezoek van 20+ tieners...

Groetjes.

Kristel Holsbeek zei

Een hele prettige verjaardag gewenst hoor Saskia, geniet er maar van;-)

Anoniem zei

Van harte Saskia!!!!!!! 13 al weer. Even net zo oud als Yannick!
Ik hoop dat je vandaag een leuke dag hebt met je vriendinnetjes!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd !!! en een super verjaardagsfeest gewenst !!

Anja zei

Wat heerlijk dat Saskia zo van haar verjaardag heeft genoten!
Veel plezier voor Saskia vanavond!

Miranda zei

Nog gefeliciteerd Saskia met je 13e verjaardag. Jammer van al die regen, want ook hier viel het met bakken uit de hemel, komplete rivieren regen gutsten de heuvels af.....wat een snelheid heeft dat water dan....jullie toch geen overstromingen gehad in de buurt?
En was het nog een gezellig feestje met 20 kids? Lijkt mij van wel, al zal je wel dodelijk vermoeid zijn van ze allemaal te vertroetelen. Groetjes

Anoniem zei

Beter laat dan nooit! Hieperdepiep hoera voor Saskia!

Groetjes,
Monique

Carola zei

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!