Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 12, 2009

Kleurenanalyse

Al is Anytime Fitness op een goede dag hier maar minder dan vijf minuten rijden vandaan, vandaag is het echt spitsuur. Het helpt al niet, dat ik een auto voor me heb, die 15 mijl per uur rijdt, in plaats van de 25 mijl limiet. Jeetje, wat kruipt dat! Ik besluit een andere route te nemen, maar of dat uiteindelijk sneller is, betwijfel ik.

Net op tijd voor de core training kom ik binnen. Het is vandaag wel druk, maar niemand, behalve Sharon (leidster) en ik, gebruikt de vijftien pond gewichten, dus daar hoef ik niet vroeg voor te zijn. Er is geen bosu meer voor mij, maar Sharon geeft mij die van haar. Er volgt een uur van hard trainen!

Mijn hamstrings doen pijn en die van Pat ook, dus Sharon biedt aan ze te strekken. Dat helpt wel, maar jee, wat kan dat ook een pijn doen! Al Daily Show kijkend doe ik er nog een half uur elliptische machine bij en ga dan huiswaarts.

Daar wacht Cosmo ongeduldig op zijn wandeling. Ik maak Katja wakker, want we hebben om vijf voor twaalf met Janet en Leah afgesproken, en zij heeft nogal wat tijd nodig om te douchen. Ik loop drie kwartier met Cosmo en spring dan ook onder de douche.

Voor Kerstmis hebben Janet en ik de meisjes een kleurenanalyse cadeau gegeven. Voordat we daarheen gaan, gaan we met zijn vieren lunchen. Leah en Katja gaan in Leah's Jeep, want Leah moet vroeger weg, omdat ze naar een Wizards wedstrijd gaat. Janet en ik rijden in haar auto.

De meisjes zijn dol op sushi en dat krijgen ze in Blacksburg niet zo vaak. Dus gaan we bij Sakana eten. Zoals altijd worden we zeer gastvrij onthaald hier. We delen een aantal van hun combinatie sushi rollen en krijgen na afloop een speciale zalm sushi door Ken gemaakt.

De kleurenconsulente woont in Burke, een kwartiertje rijden bij ons vandaan. Anne Morgan doet dit werk al achttien jaar en gebruikt Color Alliance, waarbij je heel persoonlijk advies krijgt over welke kleuren er bij jouw specifieke teint, haarkleur en ogenkleur horen.

Bij deze methode krijgen we niet alleen te horen welk "seizoen" we zijn, maar ook verdere schakeringen. We krijgen drie "namen". De eerste of we "light", "true" of "contrasting" zijn, wat weer te maken heeft met welke schakeringen van kleuren het beste staan. Dan nog een heel aantal namen om verder te nuanceren en uiteindelijk het seizoen. Er zijn zo miljoenen combinaties mogelijk in onze persoonlijke kleurenwaaier, die we over een aantal weken zullen krijgen.

Om te beginnen moeten we ons gezicht schoonmaken en zorgen, dat er helemaal geen make up meer opzit. Dan gaat Anne voor ieder van ons met behulp van kleurenwaaiers de best passende teint, haarkleur en ogenkleur vinden. Dat valt nog niet mee. Ze moet het zo precies mogelijk vinden en vooral bij Leah en Katja is dat moeilijk, want hun haar heeft zoveel kleurschakeringen.

Als Anne eenmaal die best passende kleuren heeft gevonden, houdt ze ons de verschillende kleuren van de seizoenen voor, beginnend met de roodschakeringen. Leah is als eerste aan de beurt en het is inderdaad opvallend, hoeveel beter sommige kleuren staan, dan andere!

Leah is duidelijk een herfst, tot ons aller verbazing. Het is allemaal ook heel anders, dan ik me had voorgesteld, qua kleuren. De zomerkleuren zijn bijvoorbeeld heel erg koel. Ik dacht altijd, dat ik wel een winter zou zijn, maar als ik daar de kleuren van zie liggen, betwijfel ik dat opeens.

Katja volgt en die blijkt een lente te zijn. Om compleet te zijn een "true vital spring". De lentekleuren staan ook echt het allerbest bij haar, je ziet het aan de kleur van de huid, vooral.

Nu is de beurt aan mij en ik ben heel benieuwd, want ik weet eigenlijk al, dat ik geen winter ben. Onze consulente wel, die is een echte winter, zonder twijfel. Al gauw weet ze (het wordt door een computer bepaald uiteindelijk), dat ik waarschijnlijk "contrasting" zal zijn. Met mijn donkere haar en lichte huid en ogen past dat het best. Ik vind het wel fijn om te horen, dat ze mijn haarkleur er heel natuurlijk uit vindt zien.

Mijn huids-, haar- en ogenkleur is al gauw gevonden en dan krijg ik de verschillende kleuren voor mijn gezicht. Wat een verschil tussen de "koele" rode tinten en de warmere! Gelukkig heb ik voornamelijk warmere in de kast hangen. Maar zowel de lente als de herfst kleuren staan me goed. We zijn het erover eens, dat de lente iets beter staan, dus word ik een "lente".

Anne vraagt de computer om raad en zonder de kleuren komt daar een "contrasting panache autumn" uit en met de kleuren een "contrasting ultramarine spring". De beschrijvingen van beide types zijn vrijwel hetzelfde. Ze zegt, dat mijn waaier waarschijnlijk ook herfstachtige kleuren zal bevatten. Echt weer iets voor mij om ergens in het midden te zitten.

Als laatste is Janet aan de beurt. Zij heeft dit alles georganiseerd, nadat ze Anne had ontmoet tijdens een van de make up lessen, die Anne geeft. Het duurt dus niet lang om haar type te vinden (ook lente, maar licht, ik ben de middelste benaming vergeten).

Voor mijn beschrijving krijg ik in het Engels het volgende:
Contrasting -- This term means you have an overall light and dark look to your coloring. Your best clothing combinations are light and dark colors worn together with a bright accent, light and bright, or bright with bright colors. Your best cosmetic colors are brighter and deeper.

Spring -- It tells us that your coloring is warm, fresh and animated. You will look best in crisp, lively, fresh colors such as salmon, coral, camel, turquoise (mijn favoriete kleur), daffodil, Irish green and cherry red.

Na de kleurentypering beginnen we aan de make up. Ik heb al een aantal "make overs" gehad in mijn leven, dus stel me er niet veel van voor. Maar ik sta echt versteld van het resultaat naderhand. Vooral mijn ogen zien er heel goed uit met de aangeraden kleuren.

Leah moet eerder weg, maar Janet, Katja en ik besluiten, welke make up we willen kopen. Voor mij is dat zeker alle oog make up en de lipstick, die ook een heel mooie kleur heeft, die ik zelf nooit had gekozen. Katja vindt ook haar oog make up het mooist.


Na meer dan vier uur vertrekken we met onze make up. Begin maart, als de meisjes lentevakantie hebbben, zullen we nog een sessie hebben. Dan is het met onze persoonlijke waaiers.

Al met al vond ik het heel interessant en ben blij, dat de meeste kleren in mijn kast wel passen bij mijn type (ik heb weleens anders gehoord). Het was ook een heel leuk moeder-dochter uitje. En nu ben ik benieuwd, welk type Saskia, Kai en Rick zijn. Ik durf geen gok te wagen, want ik had het met iedereen vandaag mis, maar ik denk, dat geen van hen een winter of zomer is met hun rode haar.

Kai en Saskia vind ik helemaal hyper terug thuis. Rick heeft een Wii Fit te pakken gekregen! Die zijn al maanden uitverkocht en nu had Best Buy er een paar. We hebben afgesproken, dat de kinderen er ieder een kwart aan meebetalen. Dat doen ze maar al te graag en Kai en Saskia spelen er de rest van de avond mee. Morgen hoop ik er tijd voor te hebben, want het ziet er heel leuk uit!

12 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuk idee, zo'n kleur analyse! En fijn dat je niet heel drastisch je garderobe om hoeft te gooien!

Anoniem zei

Leuk he, zo'n kleurenanalyse. Ik heb dit ook eens gedaan in Haarlem bij B-Kwadraat en ik was verrast over het resultaat. Inmiddels is mijn garderobe aardig aangepast!

Groetjes,
Marieke

Anoniem zei

Oe.... de WII fit. Hier wordt op Marktplaats meer geboden dan de winkelprijs, zo moeilijk is die te krijgen.
Veel plezier er mee!

Annemiek zei

Fijn dat jullie zo'n leuk uitjes hadden.
Ik heb ook gehoord dat die Wii zo leuk is, iemand op mijn werk doet haar aerobics erop en ze zegt dat het niet gemakkelijk is.

Bibi zei

Wat een ontzettend leuk idee! Dat ga ik eens opzoeken of er bij mij in de buurt zoiets is, ik heb wel een groep dames hier die dat ook heel leuk zouden vinden! Bedankt weer voor de goeie tip:-)

Kristel Holsbeek zei

dat is best wel tof he zo een kleuranalyse en toch zeker zo met een groepje;-) Leuk...ik ben benieuwd naar het vervolg...

Anoniem zei

4 uur daar gezeten? Wow. Maakt het nog verschil als je je haar blond had gehad? Misschien ben je daarom 'contrasting'.

Gaaf hoor de WII fit, veel plezier ermee.

Anoniem zei

Zo'n kleurenanalyse heb ik ook wel eens gedaan met m'n zussen. M'n ene zus met blond haar droeg vaak pasteltinten omdat ze dat zelf het beste vond. Na de analyse bleek dat deze kleuren voor haar veel te flets waren, we hebben er best wat van geleerd. Altijd gezellig zulke uitjes.

Miranda zei

Leuk hoor, nu binnenkort dus een foto met de juiste kleur kleding en make-up? Nee grapje, ik vind het donkerdere haar veel beter staan by the way.

Anoniem zei

Ik ben heel blond (niet geverfd) en draag al heel lang felle kleuren want die staan gewoon leuk. Ik heb nooit zo geloofd in die kleurenalyse en weet intussen zelf wel wat goed staat. Ook heb ik een hekel aan blauw en volgens de analyse past dat goed bij mij. Ik ben dus veel te eigenwijs.

Anja zei

Leuk zo'n kleurenanalyse, dat zou ik ook wel een keer willen.
Veel plezier met de WII fit.

Petra zei

@Petra -- Ja, ik denk wel, dat dat contrasting er niet was geweest, toen mijn haar blond was. Maar ik was wel nog steeds een lente geweest.

@Jannie -- Ik geloofde er ook nooit zo in en had uit mezelf ook zoiets niet gedaan. Maar nieuwsgierigheid won, toen Janet het voorstelde. En nu geloof ik het toch wel, want je kunt echt zien aan de kleuren, welke goed staan en welke je juist misstaan. Er zitten zeker kleuren bij, die ik nooit zou dragen, maar van degenen, die ik wel draag is het handig te weten, welke schakeringen mij het beste staan.