Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, januari 17, 2009

Koud weekend

Zaterdag

We beginnen dit lange weekend (maandag is Martin Luther King's birthday, dinsdag Inauguration Day) met lekker uitslapen. Eigenlijk wil ik niet opstaan, want ik vind het helemaal niet leuk, dat Katja weer weg gaat vandaag.

Maar de hele ochtend zijn we bezig haar in te pakken. We zijn daar zo druk mee bezig, dat we helemaal vergeten, dat Saskia een chiropractor afspraak heeft. Die belt op, of er een probleem is. Nee, het is enkel een zeer ongeorganiseerde familie hier! Binnen vijf minuten ben ik er met Saskia en krijgt zij haar manipulatie.

Shannon en Leah gaan met Katja mee in haar Kevertje en er is absoluut niet genoeg plaats voor al hun spullen! Katja's skis en laarzen moeten er ook nog bij. Gelukkig hebben ze Jeroen bereid gevonden wat van de spullen maandag in zijn auto mee te nemen, want anders zouden ze vier uur lang opgevouwen moeten zitten.

Nadat we afscheid hebben genomen (tot mijn verbazing houd ik het helemaal droog), begin ik aan mijn Wii Fit routine. Het is buiten flink koud, dus dit is perfect voor mijn beweging vandaag. Veel van de oefeningen zijn echt moeilijk!

Om een uur of vijf belt Katja op. Het klinkt alsof ze huilt, dus ik krijg meteen een paniekerig gevoel. Ik kan niet goed horen, wat ze zegt, zo hysterisch klinkt ze, maar ik hoor het woord "hit". Ik schrik me lam en Rick hoort aan mijn stem, dat ik bang ben en staat meteen naast me.

Rustig probeer ik Katja te kalmeren, nog steeds denkend, dat ze huilt. Op de achtergrond hoor ik ook hysterie en ik heb geen idee, wat er gaande is. Rick en ik voelen ons echt vreselijk, in paniek wil Rick er al heen gaan. Maar dan hoor ik eindelijk, dat Katja lacht in plaats van huilt. De "grap" is, dat ze zogenaamd een koe had aangereden. Niet grappig, gezien de voorgaande problemen, die zij op die weg hebben ondervonden.

De dag verloopt verder heel rustig. Saskia krijgt Samira te logeren en wij eten maaltijdsoep en kijken tv. De afgelopen week was zo druk, dat dit wel even lekker is.

Om een uur of acht belt Katja, dat ze bij Virginia Tech zijn aangekomen. De "grap" van eerder zit ons toch niet lekker, dus we vertellen haar, hoe dat ons deed voelen. Ze weet zo goed, hoe bezorgd wij zijn, dat ze zo'n end moet rijden. Wij vonden het ook niet leuk om tegenover de meisjes, die met haar mee reden, voor gek gezet te worden.

Gelukkig ziet Katja ook in, dat het niet de "leuke" grap was, die zij voorzien hadden en ze betuigt haar oprechte spijt. Ik kan me zo die meiden in de auto voorstellen, maar vind ook (en Rick ook), dat ze zich wel wat meer bewust kunnen zijn van de gevoelens van anderen!

Zondag

Bij wijze van grote uitzondering is Rick eerder op, dan ik. Mijn bed voelt zo lekker warm! Als ik eenmaal beneden kom, is Rick al op weg naar Starbucks. Met een lekker ontbijtje komt hij thuis.

Om elf uur komt Janet. De afgelopen weken zijn we samen gaan fietsen, maar het weer vandaag is niet lekker. We verplaatsen onze workout dus naar onze fitnessruimte boven. Janet begint met een half uur op de lopende band en ik op de elliptische machine, daarna wisselen we van machine. Het uur is zo voorbij, want het is veel gezelliger met zijn tweeen, dan alleen!

Rick komt net terug van zijn wandeling met Cosmo en vertelt hoe druk het Metro station is met allerlei auto's van buiten de staat. Hij is ook helemaal blij, dat Microsoft's Silverlight wordt gebruikt door het Obama team om de evenementen rond de inauguratie live over het internet uit te zenden.

Via HBO hd (high definition) kijken we naar het concert op de Mall. Het lijkt echt of alles zich hier in de kamer afspeelt met HD! Ik krijg kippenvel bij de speech van Obama. En, zoals altijd, bij het zingen van "America the Beautiful", vooral als mensen als Tom Hanks meedoen! Ik moet toegeven, dat ik mijn tranen terug moet dringen. Dit is zo'n ongekend iets om mee te maken!


Wat een menigte! Een aantal bekenden zitten hiertussen



Hoe vaak heb ik al op deze trappen gelopen? Vreemd gevoel



Een indrukwekkende speech

Rick heeft zin om eruit te gaan en ik ben "game". We kijken welke films spelen en vinden Bride Wars. Kai en Saskia hebben daar geen zin in (de eerste omdat het een "chick flick" is, de laatste, omdat ze de film met vriendinnen wil zien). Dus gaan we met zijn tweeen op een date.

De film is erg leuk. Natuurlijk vinden we allebie Kate Hudson en Anne Hathaway ook goede actrices, dus dat helpt. Maar er is veel grappigs, veel ontroerends en al met al is het gewoon een goede film. Het is geen Oscar materiaal, maar we vervelen ons geen moment, dus anderhalf uur vermaak.

Na afloop gaan we samen eten bij Busara. Onderweg bellen we de kinderen en alles gaat daar goed. Dit Thaise restaurant is onze favoriet. Nu ook weer is het eten en de bediening fantastisch.

Thuis kijken we de rest van het concert op de Mall met HBO en daarna Desperate Housewives. Ik mis Katja, maar het is goed, dat ze weer op haar plaats is. Ze heeft ambitieuze plannen en wij kunnen niet anders, dan haar daarin steunen.

10 reacties:

Anoniem zei

Ik vond het conncert ook leuk om te zien. Ik kan me voorstellen dat het voor veel Amerikanen ontroerend was. en wat een indrukwekkende omgeving!

Ik kan me voorstellen dat je schrok toen je Katja aan de telefoon had. Jeetje, soms denken ze ook echt niet na, dan doen ze iets in een opwelling terwijl het achteraf helemaal niet leuk blijkt.

TOG zei

Pamela is ook weer terug in Austin. Ik had gek genoeg meer moeite met het afscheid deze keer dan in augustus - misschien omdat ik weet dat ze nu meer gesettled is en langzaamaan minder zal bellen en naar huis zal komen??

Blij te horen dat Saskia's ervaringen bij de chiropractor tot nog toe positief zijn en schijnen te helpen.

Anoniem zei

Wat een gigantische mensenmassa bij de mall! Daar liggen ook een aantal voetstappen van ons.
Hier in de krant staat dat DC een vesting is geworden....ik zit voor de buis morgen en jij?

Anoniem zei

Nee, dat was zeker geen leuke grap van Katja en haar vriendinnen. Ik zou me ook een ongeluk geschrokken hebben als mijn zoon zoiets zou doen bij ons. Ik begrijp dat ook heel goed dat dit bij jullie in het verkeerde keelgat is geschoten, haha... Net als Rick, zou ik ook gelijk in de auto gesprongen zijn als er ook maar iets aan de hand is met je kind.

Gelukkig (achteraf) was het maar een grapje.

Tja, kinderen... LOL! :-)

Petra zei

@Petra -- Ja, het wordt de televisie voor ons. Veel te koud en zolang kan ik niet staan. Voor je door de veiligheidspoortjes bent is de inzwering voorbij!

Ineke zei

Geen wonder dat jullie schrokken van Katja's grapje. Gelukkig dat ze later wel doorhad dat jullie daar niet blij meer waren.

gr, Ineke

Anoniem zei

Indrukwekkend de speech van Obama! Het zal morgen wel een drukte van jewelste zijn in Washington en omgeving, ze verwachten blijkbaar 2 miljoen mensen in de omgeving van de Mall?!? Ik probeer morgen wel op CNN de reportage te kijken.

Anja zei

Dat was schrikken toen Katja belde, gelukkig was het een grap al was het geen leuke grap.

Anoniem zei

Kan me voorstellen dat jullie ontzettend geschrokken zijn van zo'n "grapje" wel goed dat jullie gezegd hebben wat dat met jullie heeft gedaan.

Zou er ook niet graag tussen staan in zo'n enorme mensenmenigte en dan in die kou. Ik zie het wel op TV

Anoniem zei

Brr ziet er koud uit hoor die menigte tijdens dat concert.
wbt katjha's grap ik moet zeggen dat het wat tegenvalt van haar. ik had haar wijzer geschat. Ze weet toch hoe bezorgd (haar)ouders zijn?
Gelukkkig dat ze dat later ook in zag.