Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 19, 2009

Martin Luther King's Birthday

Het is natuurlijk puur toeval, dat de dag voor de inauguratie van de eerste Afrikaans-Amerikaanse president, de verjaardag van Martin Luther King wordt gevierd. Die verjaardag wordt iedere derde maandag van het jaar gevierd en de inauguratie vindt natuurlijk iedere vier jaar op 20 januari plaats. Ik vind het wel bijzonder, dus, dat de twee dagen elkaar juist dit jaar opvolgen.

In augustus 1963 hield Martin Luther King Jr. zijn beroemde speech op dezelfde trap, waarvandaan Barack Obama gisteren de menigte toesprak. Vijfenveertig jaar later komt zijn "droom" althans voor een beetje uit.

Voor de kinderen is dit een dag vrij van school, net als morgen trouwens. Er wordt dus lekker uitgeslapen. Ik kan mezelf ook niet vroeg genoeg uit bed trekken om naar de core training klas te gaan. Ik besluit zelf boven een gewichtenroutine te doen, onderwijl naar de Daily Show kijkend.

Jon Stewart grapt, dat hij George Bush zal missen, want het is veel moeilijker om grappig materiaal over Barack Obama te vinden. Chris Rock zei hetzelfde op CNN. Maar ik heb er alle vertrouwen in, dat ze wel iets zullen vinden. Niemand is zo perfect, zelfs Obama niet.

De hele ochtend sneeuwt het al een beetje en er worden ons 3 tot 5 centimeter sneeuw belooft. Daar hebben we wel zin in, want deze winter is tot dusver wel koud, maar qua sneeuw is het veel minder, dan gewoonlijk. Het blijft maar net ten zuiden en net ten noorden van ons trekken. Zo ook vandaag, want het blijft bij enkele sneeuwbuien, geen halve centimeter zelfs.

Met Cosmo loop ik door zo'n sneeuwbui en hij vindt dat wel erg leuk. Grappig is, dat de sneeuw op zijn heupen blijft liggen. In een van de zijstraten is een paar dagen geleden een leiding gebroken, wat de stoep in een ijsbaan heeft veranderd.

Arme Cosmo glijdt er, voor ik er erg in heb, dat het ijs is, hard op uit. Gelukkig doet hij zich geen pijn en weet ik nu, dat ik daar beter niet kan lopen! Dat die mensen daar geen zout op hebben gestrooid, het is zwart ijs, dus levensgevaarlijk!

Dit keer zijn we keurig op tijd bij de chiropractor. Hij vraagt Saskia of ze hoofdpijn heeft gehad dit weekend. Dat was wel het geval, maar lang niet zo erg, als ze kunnen zijn. Tot nu toe lijkt de behandeling te werken en daar ben ik superblij mee!

Na het doktersbezoek rijd ik naar Whole Foods. Saskia heeft zin om smoothies te maken, dus daar kopen we de ingredienten voor. Vanavond hebben we weer een bijeenkomst van ons Nederlandse vriendinnenclubje en het eten zal taco's zijn. Daarvoor heb ik beloofd guacamole mee te nemen en die van Whole Foods is de beste, die ik ken.

Halverwege de middag gaan Saskia, Laura en ik naar de nagelsalon. Laura en Saskia zijn zulke dametjes! Heerlijk vinden ze dat getut! Saskia wil graag acryl nagels, maar die zijn mij te duur. Ze besluit haar eigen zakgeld eraan te besteden. Als de styliste dat hoort, geeft ze Saskia een flinke korting, heel aardig!

Saskia heeft nu een "French manicure", nagels met witte tips. Ook heeft de styliste er gratis een design op getekend. Laura's nagels hebben hetzelfde design. Ik ben dit keer eens voor een brons-achtige kleur gegaan, in plaats van het gewoonlijke rood. Wel gezellig, hoor, met die dametjes op stap, hun monden staan niet stil!


Saskia's "patroon", ze is er helemaal blij mee

Vanavond is de laatste Nederlandse damesavond, waar Sylvia bij aanwezig is. Het lijkt echt gisteren, dat zij, Hans en Teddie hier kwamen wonen (maar is 3 jaar geleden)! Het wordt een gezellige "Mexicaanse" avond met taco's en andere lekkernijen. Als Rick komt om mij op te halen, krijgt hij een kop thee en dessert aangeboden. Daarna mag hij als fotograaf functioneren om ons als groep nog een laatste keer met Sylvia te portretteren. Sylvia, we zullen je missen!


6 reacties:

Anoniem zei

Geef mij ook maar sneeuw. Begin januari zag het er zo gezellig uit, maar nu is het buiten zo grauw en naar weer. Bah!

Fijn dat Saskia's behandelingen helpen. Elke dag flinke hoofdpijn is echt verschrikkelijk.

Geniet van jullie vrije dagen!

Christine zei

Hey that is a lot of people on the Mall. Looks like the weather will be super cold. Mallory and her group met with their congressman per my email and their follow up. Very exciting for them.

The Dutch Ladies all look great. What a fun group to have for monthly gatherings.

Love the nails on Saskia!

Hope today is a good one for all--

Annemiek zei

Ze zullen vast wel wat vinden om grappen te maken over Obama. Op het moment lijkt het wel of er geen kritiek op gegeven mag worden.
Leuk die damesavond.

Anoniem zei

Wat heerlijk dat de behandelingen bij de chiropractor lijken te helpen. Super voor Saskia.
Leuke foto van de Hollandse dames.

Daarnet de inauguratie gezien! Indrukwekkend. Wat een enorme mensenmasa en wat een geweldige speech weer.

Anoniem zei

Gezellige groepsfoto's van het Nederlandse clubje.
Heel fijn voor Saskia dat de behandeling bij de chiropractor lijkt te helpen!

Anoniem zei

Leuke foto van alle Nederlandse dames!

Klopt het dat de website van Silvia uit de lucht is gehaald? Ik kan hem niet meer vinden! Ook is hij een paar weken geleden al uit de lijst op het AA-forum gehaald.