Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 30, 2009

U.S. Botanic Garden

Als ik beneden kom en mijn laptop aanzet, gebeurt er niets. Het scherm blijft zwart, wat ik ook probeer! Deze laptop, een HP, is nog geen twee jaar oud en dit is al de tweede keer, dat hij stuk gaat! We hebben de drie jaar extra garantie er gelukkig bij gekocht, al zullen we nog wel voor de arbeidskosten moeten opdraaien.

Rillend, want het blijft maar koud met flinke vorst 's nachts, loop ik het Core training lokaal binnen. Door de oefeningen warm ik al gauw op, gelukkig. We lachen wat af vandaag. Rosie, een Colombiaanse met een super gevoel voor humor, is helemaal op dreef. Het uur is dan ook zo voorbij en Pat en ik spreken tussen elf en half twaalf af om dit keer wel naar Washington te gaan.

Voor ze me op komt halen loop ik nog een stuk met Cosmo. Het is nog erg ijzig op veel stoepen, dus ik draag mijn anti-slip zolen weer. De tuinen op het noorden (waar de zon komt is alles gesmolten) glinsteren verblindend in het zonlicht, een grote ijsvlakte zijn ze.

De trein staat al te wachten, als Pat en ik het metrostation binnenlopen. Een half uur later nemen we de hoge roltrap van het Federal Center SW station om in een totaal andere wereld weer boven de grond te komen. Opeens zijn we in de drukte van de stad met zijn gehaaste mensen en grote gebouwen.

Om te beginnen lopen we naar het National Museum of the American Indian om een hapje te eten in het Mitsitam Cafe daar. Ze hebben weer heerlijke gerechten en het is moeilijk kiezen.

Pat en ik nemen een paar bijgerechten ($3,05 per stuk) en delen die, zodat we verschillende exotische dingen proeven. Zo hebben we een champignonsalade met zeewier, een quinoa salade, blauwe aardappelsalade en een heerlijk gerecht met spruitjes, worteltjes en ui. Het smaakt allemaal even lekker!

We zijn hier gekomen om te fotograferen en daar beginnen we dus ook mee, zodra we het museum uitlopen. Ik wil aan mijn fotografieopdracht van vorige week voldoen: visuele herhaling. Er zijn eenden en musjes aanwezig, die zich gewillig laten fotograferen. Een van de mussenfoto's is perfect voor de opdracht.




Het gebouw van het American Indian Museum zelf is heel fotogeniek en we hebben van hieruit ook uitzicht op het Capitool. Er waait een koude wind, dus al gauw zijn we klaar om de lekker warme Botanische Tuin in te gaan.

Deze is gehuisvest in een enorme kas naast het Capitool. Zoals zoveel bezienswaardigheden in Washington is US Botanic Garden gratis te bezoeken. Pat en ik verzuchten, dat dat toch wel een grote luxe is.


Bij binnenkomst (hier is geen veiligheidscontrole in tegenstelling tot alle musea) vraagt een veiligheidsofficier geinteresseerd, wat voor camera's we hebben. Hij blijkt zelf ook veel aan fotografie te doen en zoekt een nieuw toestel. Wij kunnen onze Canon EOS van harte aanbevelen.

In de hoofdzaal van de tuin vallen meteen de vele kleuren op. Ik word er helemaal vrolijk van! Het is ook lekker warm en er speelt klassieke muziek. Het valt me op, dat er heel wat mensen zitten te lezen. Moeders met babies maken een lekker warme wandeling en oudere mensen zitten op de bankjes te genieten.


Orchideeen

Behalve repetitie in mijn foto's probeer ik ook interessante abstracten te vinden. De verschillende bladeren van de planten bieden daarvoor goed materiaal. Helaas hebben we enkel tijd voor de hoofdzaal en de jungle, want we moeten beiden rond drie uur weer thuis zijn.


Abstracten e.d.

Genoten hebben we van die paar uurtjes! Pat noemt het therapeutisch en dat is het ook. Het is even zo'n heel andere wereld met kleur in dit kleurloze seizoen. Volgende keer hopen we meer tijd te hebben en ook de rest van de tentoonstellingen te zien.

Als we in Vienna weer uit de metro stappen, belt Rick. In de trein heb ik geen ontvangst en Saskia heeft gebeld, dat ze na moest blijven op school voor een proefwerk. Ik kan meteen rechtsomkeerts maken en haar ophalen.

Het past allemaal precies in het schema, want van school rijd ik meteen door naar de chiropractor. Daar komen we wat vroeg aan en Saskia blijft wachten, terwijl ik de tijd benut om mijn laptop weg te brengen naar Richards Computer.

Daar wordt me verteld, dat de garantie op deze laptop verlopen is. We zouden die drie jaar er niet bij hebben genomen volgens HP. In dat geval zou het geheel bijna $500 gaan kosten, terwijl ik vrijwel zeker weet, dat we die langere garantie wel hebben genomen.

Als Rick thuiskomt beaamt hij dat gelukkig en vindt de benodigde documenten om het aan te tonen. Wel heel vreemd, dat HP beweert, dat wij die garantie niet hebben. Maandag ga ik er weer achteraan en ik hoop, dat ze dan niet moeilijk doen!

Rick gaat de hele volgende week op reis en heeft nu zin samen uit eten te gaan. Saskia gaat bij Laura logeren en Kai heeft geen zin om mee te gaan, dus het wordt een "date" met zijn tweeen. Bij Bonaroti krijgen we een romantisch tafeltje en het eten is erg goed.

Zoals zo vaak houd ik het bij vis. Rick en ik delen een zalm en mahi mahi carpaccio vooraf en ik bestel een tonijn steak als hoofdgerecht. De Italiaanse eigenaar, Sergio, kent ons van voorgaande bezoeken en komt even zitten kletsen.

Een dag met een grote ster was dit dus. Vooral ook, omdat Katja weer aan de beterende hand is, gelukkig!

9 reacties:

Anoniem zei

Leuke 'foto'-dag heb je gehad zeg, de foto's van de verschillende bladeren van de planten zijn voor mij de mooiste en de foto met de 2 musjes is zo schattig. Hier in het zuidwesten van Ned. zijn musjes steeds minder te zien, wel weer meer koolmeesjes en vinkjes. Ik wil ze ook wel eens fotograferen maar ze zijn altijd veel te snel weer weg!

Anja zei

Prachtige bloemen en planten foto's heb je genomen. Ik ben ook in die botanische tuin geweest en vond het een oase van kleur en rust.

Fijn dat Katja weer aan beterende hand is, een ziek kind op afstand is heel vervelend.
Sterkte zonder Rick!

Annemiek zei

Mooie foto's weer. Als we weer eens in Washington zijn moet ik daar toch eens naar toe, desnoods mijn familie meeslepend.

Anoniem zei

Alsnog naar de botanische tuinen geweest. En het heeft weer prachtige foto's opgeleverd.

Vervelend dat HP zegt dat jullie geen extra garantie hebben. Gelukkig kun je dit wel aantonen.
500 dollar kosten: daar kun je bijna een nieuwe laptop voor kopen.

Ineke zei

Moet zeker heerlijk zijn geweest om met dat koude weer naar zo'n warme, prachtige tuin te gaan. Heel mooi die foto's.

En nu is het mooi weer bij jullie, fijn!

gr, Inee

Anoniem zei

Helemaal bijgelezen bemerk ik dat jullie van een geweldige skivakantie hebben genoten, super!

Wat een temperatuur vandaag; ik zie 14° hierboven, lekker genieten van zo'n dagje tussendoor! Hier was het vandaag ijzig koud, brrr!

Is Katja al aan de beterende hand, beterschap voor haar. Je blijft je zorgen maken want dat "hoort" bij het ouderschap..... zo lang je leeft.

Groetjes en 'n prettige week gewenst.

Anoniem zei

Dat lijkt me inderdaad heerlijk zo'n warme bloeiende tuin bekijken midden in de winter, hier ook alles vrij kleurloos ondanks de warme temperaturen overdag.
Je zou toch denken dat ze dat van HP zo na zouden moeten kunnen zien, gelukkig dat je "bewijs" thuis hebt. Behoorlijk veel geld voor een computerreparatie trouwens $ 500,00, wat (naar mijn idee) zou betekenen dat het een dure laptop is (net als mijn HP die het gelukkig al 5 jaar doet zonder problemen (afkloppen) Maar van zo'n nieuwere zou je toch wat beters verwachten.

Anoniem zei

Leuke foto's en gezsellig dagje zo.
wbt HP mijn HP desktop was ook stuk en die van Mats is al meer dan een maand weg. Ondanks de verlengde garantie schiet het niet op en is de service uitermate bedroevend. Blijkbaar moet er een onderdeel ingevlogen (?) worden en weet men nog niet of he tbinnen de garantie valt. Afijn latste woord is hierover nog niet gesproken.

Kristel Holsbeek zei

Goh als ik die mooie fotos van je zie, wat mis ik toch die bloemenpracht...

Gelukkig is Katja aan de beterhand.