Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 20, 2009

Chiropractor evaluatie

Gelukkig beleven de kinderen met behulp van de medicijnen een betere nacht. Ik houd ze nog wel thuis van school, want ze moeten 24 uur koortsvrij zijn voor ze terug mogen. Laatst kregen we een strenge email van Kai's school, dat mensen hun kinderen te vroeg terug zouden sturen. Het is ook wel goed voor ze, nog een dag rust.

Bij core training vertelt Sharon, dat haar oudste zoon thuis is, want het is uit met zijn vriendin. Dat wist ik al gisteravond van Katja, die hen ook kent, zij had het op Facebook gezien. Vrijwel iedereen communiceert tegenwoordig via Facebook en als relaties aan- of uitgaan wordt dat door de tieners ook via die website doorgegeven. Onderstaand filmpje over hoe Facebook in het echte leven zou zijn vind ik hilarisch:


Me niet realiserend hoe bitterkoud het buiten is, ga ik met Cosmo aan de wandel. Onderwijl praat ik met mijn zus, die eindelijk een rustige ochtend heeft na een hele week met zieke kleintjes. De snijdende wind doet mijn gezicht zo'n pijn, dat ik voorovergebogen moet lopen. Lang duurt de wandeling dus niet, want dit is geen plezier om buiten te zijn.

De afspraak met de chiropractor is van gisteren naar vanmiddag verzet. Ik krijg een hele evaluatie met EMG en roentgenfoto's.

Eerst moet ik een hele lijst met vragen beantwoorden over mijn gezondheid. Ik bedenk me, hoe lang ik al met chronische pijn leef. Hoeveel dingen ik daarvoor al heb geprobeerd, voor ik in mijn huidige routine de beste manier van ermee leven heb gevonden. Dit zou ook niet de eerste keer zijn, dat ik chiropractie probeer.

Mijn spieren werken goed "mee", want ik heb het gevoel, dat er een mes tussen mijn schouderbladen steekt. Op de EMG is dat duidelijk te zien, fascinerend. Er is heel veel rood op te zien en precies bij dat gedeelte van mijn rug lopen twee zwarte balken. Volgens Dr. Brandon betekent dat, dat het daar heel erg vastzit. Dat klopt zeker!

Op 2 maart moet ik terugkomen voor de rest van de evaluatie. Dan zal hij ook vertellen of hij denkt, dat chiropractie mij kan helpen (ik weet vrijwel zeker dat hij dat zal denken) en wat voor behandelingsschema hij voorstelt. Nu alles weer zo vast zit begin ik er toch maar liever eerder aan, dan te wachten tot Saskia klaar is met haar behandelingen.

Thuis warm ik mijn "pitten" hot pack op in de magnetron en lees New Moon uit. Dat ging veel sneller, dan Twilight, ik vond dit ook een spannender boek. Op naar Eclipse!

Als Rick thuiskomt stelt hij voor Vietnamees te gaan eten. Soms moet ik wel lachen om zijn plotselinge zin in bepaalde cuisines. Nu is Vietnamees een van mijn favorieten, het doet me altijd weer denken aan mijn kindertijd, toen we in Senegal woonden.

Bij dit restaurant, The Four Sisters, hebben ze bijvoorbeeld de loempiaatjes precies zoals ik me van meer dan dertig jaar geleden herinner. We moeten even wachten op een tafeltje, dus bestellen bij de bar alvast de loempia's. Ik haal herinneringen op over Senegal met Rick en hoop ooit hem en de kinderen te kunnen laten zien, waar wij toen woonden. Ik heb heel fijne herinneringen aan Dakar!

10 reacties:

Anoniem zei

Ik hoop dat je baat gaat hebben aan de behandeling van de chiropractor.
Zo'n pittenkussen heb ik ook, maar stinkt die van jou ook zo? Ik heb sinds kort een hotpack van siliconenspul dat je in de magnetron kan opwarmen. Dat is ook wel lekker en ruikt niet zo vies.

Petra zei

Ja, die van mij ruikt wel, maar naar vers brood, dus ik vind het niet hinderlijk. Ik zou me kunnen voorstellen, dat anderen dat niet lekker vinden, inderdaad.

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Annemiek zei

Hopelijk gaat het deze keer bij de chiropractor wel helpen!

Anoniem zei

Grappig dat filmpje van facebook! Ik begin er nu ook een beetje in te raken, maar ben ook nog te veel verslaafd aan hyves (schaam schaam)

Ik hoop voor je dat de chiropractor helpt voor jou, zou toch fijn zijn om met minder (of beter, geen!) pijn te hoeven leven.

fijne zondag, Manon

Anoniem zei

Ik kan maar niet wennen aan Facebook, ik vergeet het steeds. Dan kijk na een paar dagen en dan zie ik ineens weer van alles. Vooral al die spelletjes, daar zit ik niet op te wachten.

Ik hoop dat je baat krijgt bij de chiropractor!

Anoniem zei

Inderdaad een leuk filmpje over facebook.
Ik zal duimen dat de chiropractor iets kan doen voor je. 't Zou wel helemaal te gek zijn als het deze keer wel helpt!
PS: Vietnamees eten, hmhmhm....

Anoniem zei

Hopelijk brengt de chiropractor verlichting in je pijnen.
Die akelige kou werkt momenteel natuurlijk ook niet echt mee. Nog even volhouden, de lente is onderweg.

Ik kan me voorstellen dat je jouw gezin graag eens Senegal wil laten zien. Bijzonder dat je daar zulke goede jeugdherinneringen aan hebt, vooral omdat je dat van Nederland een stuk minder hebt.

Anja zei

Het zou fijn zijn als de chiropractor je pijnen kan verlichten. Ik heb ook zo'n pittenkussen en vind het heerlijk ruiken.
Net als Monique kan ik ook niet wennen aan facebook.

Bibi zei

Ik heb nog niet verder gelezen maar ik hoop dat je pijn is verlicht.
Bij ons in de omgeving heb ik ook meer contact met de mensen via facebook dan real life. Er is zelfs een man die ik nog maar twee keer heb gezien, een oude kennis van de familie, en daar heb facebook ik meer mee dan met m'n echte vrienden. Gek he?