Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 28, 2009

Een heel rustig weekend

Zaterdag

Na alle drukte van de afgelopen week hebben we dit weekend niets bijzonders op het programma staan. Het wordt dan ook een luier-, speel- en leesweekend voor mij.

Katja heeft vanochtend een afspraak met Mona, die haar lange manen weer mooi in model knipt. Katja heeft mooi golvend dik haar met natuurlijke blonde "highlights" erin. Een andere klant van Mona vraagt haar, hoe ze die schakeringen zo natuurlijk krijgt. Katja lacht, dat het allemaal natuurlijk is! Van wie ze dat haar heeft geerfd is een raadsel, zeker niet van Rick of mij!

Inmiddels is Justin ook weer van de wereld en komt Leah. Rick zet de drie tieners bij de Metro af, zodat ze naar de conferentie, waarvoor ze hier zijn, kunnen gaan. Over deze Power Shift conferentie moeten ze voor Earth Sustainability een essay schrijven.

Na een lange wandeling met Cosmo speel ik een uur en een kwartier op de Wii Fit. Wat een heerlijk ding, toch! Vooral van het boxen raak ik helemaal buiten adem, dus het "doet" ook nog wat. Het is natuurlijk niet zo intensief sporten als aerobics of gewichtheffen, maar voor vandaag is het goed genoeg.

Nu schiet ik wel heel goed op in de Twilight boeken. Vanmiddag lees ik nummer drie uit, tot Saskia's ongenoegen. Zij vindt om de een of andere reden, dat zij ze eerst moet lezen, maar ze is nu eenmaal geen grote lezeres. Als ik eenmaal in een boek ben, kan ik het niet meer neerleggen. Gelukkig hebben we drie exemplaren van het vierde boek "Breaking Dawn" in huis (dubbele Kerstcadeaus, die ik nog niet geruild heb), dus ik kan meteen door.

Katja, Justin en Leah zullen pas laat terugkomen uit DC en Saskia heeft Samira te logeren en heeft al gegeten. Rick heeft hard in de tuin gewerkt en wil erg graag ergens heen. De keuze valt op Glory Days, lekker dichtbij, en Kai gaat graag mee. Het is geen wonder, dat dit restaurant goed loopt. Het eten is er altijd prima en de bediening vriendelijk en snel.

Thuis check ik het weerbericht en er wordt voor vannacht sneeuw voorspeld, maar slechts een klein laagje (een "dusting"). Gisteren was het nog 18 graden hier!! Voor morgenavond wordt er ook sneeuw voorspeld, maar niet meer dan twee centimeter. Gelukkig, denk ik, want Katja moet maandag terugrijden en dan kunnen we geen sneeuw gebruiken!

Zondag

Inderdaad ligt er bij het opstaan een laagje sneeuw. Rick en ik gaan naar Starbucks voor ons wekelijkse ontbijt. Bij de Safeway ernaast valt ons de grote drukte op, terwijl het er anders op zondag erg rustig is.

Het eerste, wat ik hoor, als ik mijn computer opstart is het krekeltje van Weatherbug, dat een weerswaarschuwing aangeeft. Het weersbericht is dramatisch veranderd in de uren, dat wij sliepen! Nu wordt er voorspeld, dat er vannacht een fikse sneeuwstorm over ons heen zal komen, die 15 tot 20 centimeter zal brengen!

Dat verklaart dan ook meteen de drukte bij Safeway, want in dit gebied gaat iedereen dan melk, brood, eieren en toiletpapier kopen. Alsof we meteen dagenlang ingesneeuwd zullen zijn! Vandaag sneeuwt het zover zuidelijk als Georgia en Alabama!!

Mary Ellen en ik lopen ons geijkte rondje door de motsneeuw en kou. Ik moet toegeven, dat ik een sneeuwstorm altijd wel spannend vind, maar hoop, dat het dit keer meevalt. Het idee, dat Katja, Leah en Justin er morgen doorheen zullen moeten, maakt me zenuwachtig. Het ziet er gelukkig wel naar uit, dat het naar het westen minder zal zijn.

De tieners vertrekken weer naar Washington. De conferentie duurt officieel tot morgenmiddag, maar of de sessies met een fikse sneeuwval doorgang zullen kunnen vinden valt te betwijfelen. Dit gebied is daar qua infrastructuur en sneeuwruimbudgets gewoon niet op berekend.

De middag besteden Rick en ik aan het opruimen van de garage. Rick wil zijn auto daar ook in kwijt, zodat hij hem morgen niet zal hoeven uit te graven. Het is onvoorstelbaar, wat een troep het is! Maar na een paar uur is er genoeg puin geruimd en past Ricks auto keurig naast de van.

Vanavond gaan we, zodra Katja en Justin terug zijn, met zijn allen Japans eten. We zullen Justin dan ook wat beter leren kennen. Het is een erg leuke, spontane jongen, van wat we tot nu toe hebben gezien.

Het sneeuwt inmiddels gestaag, maar blijft nog niet liggen. De uiteindelijk voorspelde totalen varieren van vijftien tot dertig (!) centimeter. Ik hoop van harte, dat het bij het lagere getal zal blijven!

16 reacties:

Dizzymisslizzy zei

Nou Petra, volgens mij blijft het op dit moment aardig liggen hoor. Ik had je wel op de camera verwacht om een sneeuwpop te maken ;-).

Anoniem zei

Het ziet er inderdaad behoorlijk wit uit bij jullie, zag net op het weerbericht op TV dat ze een pittige winterstorm verwachten hopelijk trekt die aan jullie voorbij. Kan me voorstellen dat je weerk kleur en warmte wilt.

Sterkte met de sneeuw !

Anja zei

Volgens mij ligt er inmiddels heel wat sneeuw bij jullie. Hopelijk heeft Katja er niet te veel hinder van.
Leuk dat jullie Justin wat beter hebben leren kennen.

Ineke zei

En ook ik zie een dikke laag sneeuw bij jullie, ben benieuwd of Katja daar doorheen komt.
Rick boft dat hij zijn auto in de garage heeft kunnen zetten.

Sterkte!

gr, Ineke

Anoniem zei

Wow,

ik dacht ook direct, wat een sneeuw. Wel grappig zo'n camera. Wanneer moet Katja weer terug?
En hoe komen de anderen naar hun werk/school?
Angelika

kastelke zei

Oh Petra, het ziet helemaal wit bij jullie!!!
(wat fijn dat jullie die webcam hebben)

Anoniem zei

Sterkte met alle sneeuw.

Groetjes, Marieke

Anoniem zei

Oooh, wat een mooie witte wereld bij jullie!

Anoniem zei

ZO! Wat een sneeuw zeg!! Ik zie jullie pleintje elke dag en zo veel sneeuw als nu heb ik nog niet gezien. Succes en veel plezier vandaag.

groet vanuit Amsterdam
Bas N.

Anoniem zei

Het ziet er prachtig wit uit bij jullie! Ik zou er bijna jaloers op worden. Ik zeg bijna, omdat we hier begin van het jaar genoeg sneeuw hebben gehad en ik nu vooral naar lenteweer snak!

Hopelijk valt het voor Katja mee, om er doorheen te moeten rijden.

Anoniem zei

Hier een Nederlandse in Pennsylvania. Kom toevallig langsgesurft.
Zit hier ook lekker in de sneeuw. Hoeveel ligt er inmiddels bij jullie?

Corry zei

De New York times had/heeft foto's van het metro station in Vienna Va. VEEEL sneeuw. Hoop dat het snel lente wordt.

Nel zei

Jeetje Petra wat een sneeuw zeg en dat voor een gebied waar het meestal prettiger weer is dan in Nederland. Wij hebben een zonnetje nu.
Wel een akelig idee dat Katja straks hierdoor moet. Gaat dat echt door, of mag ze langer thuis blijven ? Ik kan me voorstellen dat je met je hart in de keel hoopt ! Sterkte.

Anoniem zei

En toen weer ineens zoveel sneeuw enne.... niet zo'n beetje ook! Hopelijk valt het voor Katja mee om er door heen te moeten reizen!

Anoniem zei

En toen weer ineens zoveel sneeuw enne.... niet zo'n beetje ook! Hopelijk valt het voor Katja mee om er door heen te moeten reizen!

Ineke zei

Wat zijn jullie hard aan het sneeuwruimen geweest! Zo te zien is Katja vertrokken?