Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 02, 2009

Groundhog Day

Stampend staat Saskia op, want ik laat haar niet het eerste uur missen, omdat ze vergeten is het huiswerk ervoor te maken. Deuren worden dichtgeslagen en meer gestamp. Dat belooft nog wat!

Rustig stel ik voor haar ontbijt te maken, terwijl zij online kijkt, wat het huiswerk precies was en of ze dat nu even kan doen. Over het algemeen heeft ze dit jaar vrij weinig huiswerk. De leerkrachten geloven er op die school niet in om uren huiswerk te geven.

Des te meer moet Saskia dan dus wel het opgelegde werk maken. Na ettelijke keren vragen dit weekend en verzekeringen, dat ze echt geen huiswerk had, vind ik, dat ze de consequenties maar moet ondervinden. Maar gelukkig voor Saskia blijkt het een kleine taak te zijn: een wiki verbeteren. Ik vraag me dus wel af, of ieder kind thuis internet heeft. Hoe anders kunnen ze zulk huiswerk maken?

Opgelucht vertrekt Saskia naar school. En ik eet opgelucht mijn ontbijt, alvorens ik naar de fitness ga, want zo'n boos meisje zie ik niet graag! Saskia is van de drie kinderen echt het meest intens: heel vrolijk en dan ineens heel boos of verdrietig.

Iedereen is er weer vanochtend met de core training, wat betekent, dat we flink op elkaar staan. Maar dat maakt het eigenlijk ook wel gezellig. We doen enorm veel buikspieroefeningen, op een gegeven moment vijf minuten achter elkaar. Fijn vind ik, dat ik na dit uur echt het gevoel heb flink gesport te hebben. Het is dus zeker geen halfhartig kletsuurtje.

Thuis bel ik HP over mijn stukke laptop. Gelukkig krijg ik iemand aan de lijn, die alles binnen een paar minuten recht zet. Ik bel Richards Computer op en die gaan meteen aan de reparatie. Ik kan niet wachten tot ik mijn laptop terug heb, ook deze tablet pc is het gewoon niet. Vreemd, hoe je aan je eigen computer gehecht raakt.

Op het nieuws hoor ik, dat Punxsatawney Phil, de officiele "groundhog", zijn schaduw heeft gezien. Dat betekent, dat hij zijn hol weer inging en daarmee, volgens de overlevering, nog zes weken winter voorspelde.

Net als Halloween is deze Groundhog Day een Keltische overlevering, gebaseerd op Candlemas, het middenpunt tussen de winter- en zomerzonnewende. Ik vind het wel fijn om te weten, dat we nu halverwege zijn en dat na vandaag, de zomerzonnewende steeds dichterbij komt! Maar ik hoop, dat die dikke viervoeter geen gelijk heeft, want zes meer weken winter vind ik niets!

Vandaag heeft hij in ieder geval geen gelijk en de weersverwachting (bewolkt met regen) ook niet. Het is stralend weer en zeker dertien graden. Ik neem Cosmo mee voor de eerste echt lange wandeling van de afgelopen paar weken. Onze buurt verveelt mij en Cosmo vast ook, want hij weet daar iedere hond te wonen.

We lopen dus naar Vienna's hoofdweg, via een stijle heuvel. Heuvelachtig is dit gebied zeker. Een van de redenen, waarom het extra moeilijk navigeren is als er sneeuw of ijs ligt.

Cosmo en ik komen zo in noordwest Vienna terecht, waar er weer heel wat mooie huizen te bewonderen zijn. Enige nadeel is, dat er geen stoep is hier. De oudere gedeeltes van het stadje hebben die nog niet. Gelukkig is het er helemaal niet druk.

Behalve mooie huizen, staan er ook oude schuren en huisjes. Helaas lukt het me niet deze laptop de sd kaart te laten lezen, dus geen van de genomen foto's hier. Daar baal ik van, maar zonder mijn techie hier heb ik geen idee hoe dat op te lossen.

Na een uur zijn we weer terug. Ik maak me gauw klaar, want mijn Spaanse cursus begint vandaag weer om half een. Bij Starbucks laat ik hun superlekkere geitenkaas met champignons sandwich warm maken en neem ik snel de laatste paar lessen nog eens door. Er is maar een tafeltje open, de anderen ingenomen door werkende, vergaderende mensen of moeders met kleintjes.

Keurig op tijd loop ik het Community Center binnen. Maar het klaslokaal is leeg. Aan de andere kant zitten twee dames en ik vraag ze, of ze weten, waar Spaans II gegeven wordt. Oh, zegt de ene, die cursus is afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Nee, toch?!

Beneden ga ik navraag doen. Ik had me om te beginnen opgegeven voor de ochtendklas, maar op een gegeven moment werd me gevraagd of ik naar de middagklas kon komen. Dat was niet mijn favoriet, maar vooruit. En nu ben ik niet eens ervan verwittigd, dat de hele cursus niet doorging! Dat is toch echt wel een teleurstelling.

Het blijkt, dat iemand mij op de verkeerde lijst had geplaatst, die van gevorderd Spaans. Daar ben ik nog echt niet klaar voor! In april wordt er weer een Spaans II aangeboden, dus ik besluit mijn lesgeld daar dan heen te laten verhuizen, in plaats van het terug te vragen. Hopelijk is er dan wel genoeg animo.

Heel erg, dat het vandaag niet doorging, vind ik het ook weer niet. Het is nog steeds schitterend weer en ik ga met mijn achterstallige tijdschriften heerlijk op het stoepje voor zitten lezen. Langzaamaan komen de wolken echter binnenrollen, de voorbodes van de (lichte) sneeuw, die voor morgen wordt voorspeld. Onvoorstelbaar na de lenteachtige dag van vandaag.

Vanavond kijken we naar Chuck in 3D. Het is heel grappig, tv in 3D, ik vraag me af of dat de toekomst is (zonder die gekke bril dan, hopelijk!).

10 reacties:

Anja zei

Onze Sanne kon ook zo stampen en met deuren smijten. Je had wel gelijk om haar gewoon het 1e uur naar school te sturen.
Ik las op internet dat de één-na-bekendste bosmarmot in de VS heeft gemeld dat de lente er snel aankomt, daar hou ik me maar aan vast ;-))
Jammer dat de Spaanse les is afgelast wegens gebrek aan belangstelling

Anoniem zei

Hihi die Saskia. wat een nare moeder heeft ze toch dat ze toch naar school moest. kinderen worden ook nooit begrepen... LOL. Wat een bof dat het toh nog oed kwam.
Jammer van Spaans, even wachten tot april dus.

Anoniem zei

Saskia is lekker aan het puberen. Maar gelijk heb je, om haar zelf de consequenties te laten aanvaarden. Gelukkig voor haar komt ze er ook vanaf.

Stiekem fijn dat Spaanse les niet doorging. Kon je lekker even genieten van het zonnetje!

Anoniem zei

"Ach gut", die Saskia en haar huiswerk! Over een paar jaar kan ze er hartelijk lachen om haar puberteit!
Lekker weertje nu bij jullie, 't is hier nog steeds rillen en in sommige delen van Europa is het echt bar en boos dan mogen wij in Ned. niet klagen!

Annemiek zei

Die hormonen die beginnen te gieren :) Tim kon altijd zo wisselvallig zijn, en is nu zo rustig en gemoedelijk.
Jammer dat Spaans niet doorging.

Dizzymisslizzy zei

Op F zijn school krijgt elke student een tablet pc van school. Daar doen ze eigenlijk alles op. Er is een speciale omgeving aangemaakt voor huiswerk enzo en daar kan ik ook op inloggen als ik zou willen. Dan heb je dus niet het probleem dat leerlingen thuis geen pc hebben. Dat mopperen herken ik wel, is niet alleen voor meisjes weggelegd hoor!
Jammer dat je Spaans niet doorgaat! Ik hoop dat er binnenkort wel genoeg animo is. Ik zou ook wel Spaans willen gaan doen. Kan ik eindelijk eens met mijn poets communiceren. Nu belt haar dochter altijd als er iets is.
Ik zie nog sneeuw liggen bij jullie. Hier is het alweer lente hoor.

Anoniem zei

Petra, ik heb zelf destijds een klein 'kastje' gekocht met USB aansluiting om bjvoorbeeld SD kaartjes en andere soorten kaartjes in te kunnen lezen, zodat ik op elke komputer mijn foto's kon plaatsen.

Ik dacht dat ik het destijds bij Best Buy gekocht had voor iets van rond de $14 dollar. Ik kan dat 'kasje' meenemen op reis en zo ook de foto's overzetten op elke willekeurige komputer en/of laptop.

Misschien is dit een oplossing voor je, tot je je eigen laptop weer terug hebt.

Anoniem zei

Nou ja zeg, dat is niet netjes dat ze je niet gebeld hebben. Nu moet je wachten tot April....zou je niet de gevorderden kunnen proberen?
Sneeuw vandaag? Heb je Engeland al gezien? 30 cm!!

Ineke zei

Volgens mij is de Nederlandse groundhog ook weer in zijn holletje verdwenen.

Het sneeuwt hier zachtjes en voorloph blijft het ook koud. Bah, bah

gr, Ineke

Anoniem zei

Mijn leerlingen (havo/vwo) kregen regelmatig van mij huiswerk waarvoor ze internet nodig hadden. Ook werkstukken moeten met de computer gemaakt worden. Als de kinderen thuis geen PC/internet hebben kunnen ze op school gebruik maken van diverse plekken waar PC's staan.
In bijna alle gemeenten biedt de Sociale dienst mensen met een uitkering en schoolgaande kinderen een PC met internet aan.
Mensen met weinig inkomen en/of schulden hebben vaak geen PC, maar er is dus altijd de mogelijkheid op school te werken.
Werkstukken liet ik vaak digitaal inleveren (dus niet uitgeprint) omdat ik het zonde vind van de dure inkt van de printer.
Angelika