Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 18, 2009

Terug naar de winter

Door de lamellen zie ik ze al vallen: grote sneeuwvlokken. Het blijft liggen, maar er wordt voorspeld, dat het zal overgaan in regen. Maar voor nu is het wel mooi, al zijn de berichten van nare ongelukken door onverwachte gladheid minder. Dit werd niet voorspeld en dus zijn er geen strooiwagens voorradig.

Gelukkig valt het hier in Vienna wel mee, als ik naar de sportschool rijd. Ik ben als de dood voor gladde wegen, maar er zijn maar een paar moeilijke stukken. Als ik aankom komt de sneeuw met bakken naar beneden.

Het uur core training is zo voorbij. Allerlei onderwerpen passeren weer de revue tijdens het gewichten heffen. Grappig is, dat er ook vrijwel altijd over eten wordt gesproken. Zoals iemand grapte: "Daarvoor doen we dit toch ook, om lekker te kunnen eten?".

Thuis tref ik Rick, die net met Katja aan de telefoon zit. Ze heeft de eerste "hearing" over het alcohol incident goed doorstaan. Maar dat was slechts een algemene hearing, die van het Leadership programma moet nog komen. En daar is ze erg zenuwachtig voor. Vanmiddag moet ze met de directrice van dat programma gaan praten.

Rick gaat vandaag naar Knoxville, Tennessee, voor hem de eerste keer in Tennessee. Voor mij is dat ook een vrij onbekende staat, ik ben alleen een keer in Memphis geweest. Daar gaat volgende week verandering in komen, aangezien ik in Nashville zal landen op maandag.

Nadat ik afscheid van Rick heb genomen, die laat morgenavond alweer terugkomt, waag ik het erop Cosmo uit te laten. Inmiddels is de sneeuw overgegaan in "sleet", oftewel een soort hagel of ijsregen. Dat doet pijn in mijn gezicht en Cosmo vindt het ook niets. Hij wil na een paar straten absoluut niet verder!

Aangezien mijn gezicht pijn doet, mijn handschoenen doorweekt zijn en mijn benen pijn doen van de kou, protesteer ik niet. Later schrijft een buurvrouw op Facebook, dat ze me zag lopen en me voor gek verklaart. Tja, ik vind, dat Cosmo hoe dan ook zijn beweging verdient.

Na een warme douche voel ik me weer prima. Ik ga Vienna in om een cadeautje te zoeken voor een vriendin, die binnenkort jarig is. Daarvoor slaag ik bij Ink Stop. Dat is een verrassend leuke winkel met allerlei "gadgets" voor redelijke prijzen!

Starbucks ligt daarnaast en ik heb het alweer koud. Ik bestel een tall "misto" (koffie met gestoomde melk) en caramelsiroop en zie, dat ze ook mijn favoriete sandwich met champignons en geitenkaas hebben. Die laat ik warmmaken en geniet er hapje voor heel klein hapje van!

Gisteren verzuchtte Saskia, dat ik nooit eens wat leuks met haar alleen doe (onzin natuurlijk, maar wel lief). Langzaam ontstaat er een plannetje in mijn hoofd. Ik bel de school en vraag, of ze Saskia ervan kunnen verwittigen, dat ik haar met de auto uit school kom halen, omdat ze een afspraak heeft.

Tien minuten voor de bel gaat sta ik in de "Kiss and Ride" rij, slechts een ouder is me voor. Als de bel gaat komen er allerlei kinderen naar buiten, maar geen Saskia! Na tien minuten begin ik te vrezen, dat ze toch mijn berichtje niet heeft gekregen. Dan bedenk ik me, dat ik haar nog nooit bij Kiss and Ride heb opgehaald, maar alleen bij de hoofdingang. Ik rijd naar voren, waar de bussen inmiddels vertrokken zijn, en zie daar inderdaad een eenzame Sas staan.

Een beetje bezorgd stapt ze in de auto, want ze weet natuurlijk nog niet, waar de "afspraak" voor was. Surprise! We gaan naar de film "Confessions of a Shopaholic", waarvan Saskia al meerdere malen heeft gezegd hem graag te willen zien. Zo leuk om haar gezichtje helemaal te zien oplichten! Zij vreesde naar de dokter te moeten, de bioscoop is een veel leuker iets, natuurlijk. Mijn verrassing is geslaagd.

De film begon om half drie en het is al acht over half drie, als we van de school wegrijden. Gelukkig hebben we alle lichten mee en vinden we een heel gunstige parkeerplaats. Na de $9 per persoon te hebben betaald lopen we meteen door naar het theater.

Kennelijk waren er heel wat voorfilmpjes van komende attracties, want de film begint net! Ik haal even een Coke Icee voor Saskia, een Fuze drankje voor mezelf en een medium popcorn om te delen en dan zijn we klaar voor het verhaal.

Mijn eigen "confession" is, dat ik alle Sophie Kinsella boeken met veel plezier heb gelezen. De Shopaholic boeken zijn zeer humoristisch geschreven, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een verfilming ervan. Ik betwijfel, of de onschuldige Becky Bloomwood in de boeken wel goed op het witte doek kan worden overgebracht.

Ondanks alle mindere recensies vinden Saskia en ik het een leuke film. Ja, ok, dit is niet de economische tijd om veel kopen te propageren, maar dat doet de film ook niet. Becky is duidelijk aan winkelen verslaafd en het wordt duidelijk als een minder begeerlijk iets weergegeven. Er zijn zeker momenten, waarop ik hardop lach (zegt wat voor mij) en ik vind de "chemistry" tussen Isla Fisher en Hugh Dancy goed.

Joan Cusack en John Goodman als Becky's ouders zijn grappig, maar in het boek is Becky Brits en haar ouders ook. Je kunt je geen Amerikaansere acteurs voorstellen, dat bovengenoemde! Zo zijn er nog een heel aantal dingen, die van het boek afwijken, zoals met zoveel op boeken gebaseerde films.

Maar het belangrijkste is, dat Saskia en ik samen een leuke paar uur doormaken. Ik vind de film een aanrader voor gewoon een leuk, romantisch verhaal. Niet iedere film hoeft van mij Oscar materiaal te zijn. In tegendeel zelfs, vaak vind ik de Oscar films veel te zwaar. Ik ga naar de film voor vermaak, niet zozeer voor diepgang.

Rick is inmiddels goed aangekomen in Tennessee en heeft met Katja gesproken over haar gesprek met de directrice. Dat is niet goed gegaan. De regels zijn de regels en Katja heeft weinig hoop, dat ze in het programma of haar dormkamer zal mogen blijven.

Alles hangt nu af van een Peer Review Committee, wat de directrice overziet (maar volgens Katja geen verder inbreng geeft). Katja heeft een heel onderdanige brief naar het Committee geschreven, waarin ze oprecht spijt betuigt en hoopt, dat haar eerlijkheid mee zal tellen. Maar veel hoop hebben we niet. Wanneer deze Peer Review Committee bijeen zal komen is onbekend. Katja heeft duidelijk een les geleerd, nu kunnen we alleen afwachten.

Kai voelt zich duidelijk steeds slechter en hoest al meer dan een week erg. Mijn zesjarige neefje heeft longontsteking. Al denk ik, dat Kai dat niet meteen heeft, ik wil wel met Kai naar de dokter morgen, als het nog erger wordt.

Zoveel mensen om ons heen zijn ziek! Het lijkt dit jaar veel erger, dan andere jaren. Ik slik me gek aan vitamines (zonder te gek te worden, hoor), hopend al die bacillen te ontlopen. Volgende week ga ik naar Alabama en dan wil ik helemaal gezond zijn!

9 reacties:

Anoniem zei

Hopen maar dat Katja er goed doorheen komt en niet hoeft te verhuizen. Wel een erg harde les op deze manier.

Hier ook veel zieke mensen, hoesten en griep. Maar zulk raar weer ook elke keer, vandaag 30 graden bijna en vannacht gaat het zo ongeveer vriezen geloof ik. Meer dan een week hoesten lijkt me best lang, kun je beter even naar laten kijken voor het ook longontsteking wordt.

Kan me Saskia's zenuwen wel voorstellen ha ha, als ik vroeger werd opgehaald van school betekende het meestal "De Tandarts" brrrr

Annemiek zei

Die Shopaholic boeken vindt ik ook geweldig, en ik heb ze verslonden. Het lijkt mij ook moeilijk te verfilmen. Leuke verrassing voor Saskia.
Als Katja moet verhuizen is het toch maar voor een paar maanden, volgend semester zit ze toch off campus?

Anoniem zei

Wat een leuke verrassing voor Saskia!!

Volgens mij heb ik iets gemist wat betreft Katja. Ik heb al een aantal blogs terug zitten lezen (gesorteerd op 'college', maar kan niks vinden! Is ze betrapt op het drinken van alcohol?

Anoniem zei

Dat was een leuke verrassing voor Saskia! Die boeken lezen zo heerlijk weg....
We zullen duimen voor Katja dat het toch met een sisser afloopt voor haar.
Beterschap voor Kai en jij succes bij de chiropractor vanmiddag! Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Anoniem zei

Ik heb die shopaholic boeken ook helemaal veslonden, vond ze echt geweldig!

Pff, wel een zware straf hoor voor Katja, ik zal voor haar duimen dat het toch met een sisser af loopt.

Went het nou ooit dat je man weg is voor een paar dagen? Ik blijf het gewoon vervelend vinden, niet zozeer omdat ik er dan alleen voor sta, maar gewoon omdat ik hem toch om me heen mis (en ik slaap slecht!)

groetjes, Manon

Unknown zei

Rot voor Katja! Afschuwelijk ook eigenlijk dat zo'n directrice dan zo vreselijk star is. (daar kan ik niet bij met mijn Nederlandse hoofd - verpest door de alcohol misschien?! ;-) nee hoor, ik drink helemaal niet veel...) Ze was was voor iemand anders aan het zorgen...en biechtte eerlijk op dat ze ook wat ophad...! Regels zijn regels en dat wist ze...oké, maar toch! Zeker omdat degene die controleerde heel veel anderen wel heeft laten lopen, daar zou ik erg slecht tegenkunnen! Wat frustrerend ook dat jullie niet weten wanneer de volgende 'bespreking' is, hoe wordt Katja dan van de uitslag daarvan op de hoogte gesteld?

Die Saskia...heeft het wel weer zomaar mooi voor elkaar...!

Anoniem zei

Ik heb de Shopaholic boeken ook gelezen, leuk dat er nu een film van is.

Zielig voor Katja al die gesprekken. Ze zijn wel superstreng daar zeg. Naar mijn idee ietsje overdreven. Ik hoop dat ze in de drom kan blijven maar het klinkt niet goed.

Kijk maar uit met longontsteking, zoals je weet heeft mijn schoonvader het ook te pakken.
Mijn schoonmoeder is ook een keer accuut opgenomen omdat ze een longontsteking had. Gewoon door een verwaarloosde verkoudheid.

Anoniem zei

Heel jammer voor Katja dat het zo'n nare afloop kan krijgen, maar wie weet....
Leuke verrassing voor Saskia, echt goed bedacht van je. Beterschap voor Kai en jijzelf succes bij de chiropractor.
Leuk je reisje naar Alabama, op naar de warmere temperaturen!

Petra zei

@Annemiek -- Ja, inderdaad, het lijkt bijna niet de moeite waard om haar te verhuizen. Maar ja...

@Larissa en Manon -- Ik heb jullie op Facebook geantwoord

@Nina -- Ik ben het wel met je eens, hoor, wij vinden het ook een zware straf. We weten niet, wanneer die vergadering is en dus ook niet wanneer we de uitslag zullen horen.