Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 15, 2009

Valentijns dag en de helft van februari is voorbij, hoera!

Zaterdag

Helaas zijn de pijnen vanochtend allerminst minder. Ik baal er extra van, omdat het Valentijnsdag is en we vanavond plannen hebben. Daar wil ik wel van kunnen genieten.

Mary Ellen belt om te vragen of ik zin heb te gaan lopen. Beweging is essentieel op het moment en ik neem het aanbod met beide handen aan. Het is koel, maar niet koud en we lopen meer dan vijf kilometer. Alleen...het heeft niet het gewoonlijk gewenste effect. De pijn is geen grein minder, als ik thuiskom.

Tijd dus voor de hulptroepen in de vorm van Rick en Mineral Ice. Rick heeft zijn roeping echt gemist, want hij kan toch goed masseren! Ik crepeer, maar voel de spieren ook reageren. Met minder hoofdpijn sta ik op na de "behandeling".

Saskia en Laura zijn inmiddels begonnen aan het opruimen van Saskia's kamer. Die is werkelijk overgenomen door de pluche beesten en "uitmesten" is de juiste uitdrukking! Vuilniszakken vol troep (kapot speelgoed, Kermisachtige dingen, die Saskia bewaarde enz. enz.) komen naar buiten.

Kai voelt zich niet lekker en Rick is druk bezig aan het huis. Alle pijn maakt me zo moe en ik wil me zo graag goed voelen vanavond. Ik maak een heet bad klaar en ga daarin liggen met "New Moon", het tweede deel van de Twilight serie. Het hete water helpt me wel ontspannen, maar niet genoeg naar mijn smaak.

Na een paar uur neem ik er toch ook maar wat aspirines bij. Meestal helpt dat niet, maar de Saridon, die wel helpt, heeft Katja kennelijk mee naar school genomen. Eigenlijk heb ik er een hekel aan om de hele dag bezig te zijn me beter te voelen, maar ik wil een gezellige avond met mijn "Valentijn" hebben!

Na een douche trek ik mijn zijden rode jurk aan en mijn fluwelen met rood zijde gevoerde shawl daarbij (Marie Anne, als je dit leest, nog bedankt!). Rick ziet er om door een ringetje te halen uit in pak met zwart shirt en felblauwe das. Hij heeft een prachtige boos rode rozen voor me klaarstaan.

Tweeentwintig jaar geleden was Rick voor het eerst mijn Valentijn (daarvoor had ik een aantal anonieme Valentijnen gehad, waarvan ik nog steeds niet weet, wie het was of waren). We kenden elkaar toen pas drie dagen (althans, we spraken elkaar op 9 februari voor het eerst en ontmoetten elkaar op 11 februari in persoon). Rick was arm toen, maar toch kreeg ik een boeket rode rozen van hem en dat werd traditie. Ik ben erg blij met mijn tweeentwintigste boeket!

Voor we vertrekken geven we de kinderen hun kaarten en chocola. Die worden goed ontvangen. Samira komt logeren voor Saskia en de meisjes eten pizza. Kai voelt zich niet lekker en wil geen gezelschap. Hopelijk wordt hij niet ziek.

Rick heeft al een paar maanden geleden de reservering voor vanavond gemaakt. Zelfs toen kon hij niet later, dan half zes krijgen! Het restaurant, Farrah Olivia, in Old Town Alexandria is nieuw voor ons. Het krijgt super goede recensies en is nummer 20 op de lijst van 100 beste restaurants in het Washingtonian tijdschrift.

Zonder problemen rijden we naar Old Town en parkeren in de garage onder het restaurant. Het blijkt een vrij kleine ruimte te zijn met tafels met witte tafelkleden. Het decor is simpel, eigenlijk wat te simpel voor Ricks smaak, ik vind het juist wel mooi.

Het wordt een feest van lekkernijen, die aan ons voorbij komen! Zoals vrijwel altijd met Valentijnsdag is het prix fixe. We krijgen vijf gangen en iedere gang hebben we de keuze tussen vijf gerechten. Het is moeilijk kiezen, want er zitten heerlijke dingen bij.

Om te beginnen krijgen we een Amuse Bouche van de chef: oester in champagne en oester met caviaar. Heerlijk! Ongewoon voor Rick en mij is, dat we veel gerechten hetzelfde bestellen.

Het eerste is een scallop "ravioli". Het is een grote scallop doormidden gesneden met daarin een zeeegel en erop een zeeegel. Dit alles in heerlijke bouillon. Ieder gerecht is een kunstwerk om te zien, iets wat ik altijd bij vind dragen aan de ervaring.

Daaropvolgend krijgen we salades, kreeft met tapioca risotto, voor mij eendenborst met linzen en spruitjes en voor Rick kalfsvlees en uiteindelijk een dessert met chocolade mousse en chocolade cake. Alles is even elegant bereid en gepresenteerd. We genieten er met volle teugen van.

Voor Rick heb ik een grappige kaart mee en het tweede seizoen van Dr. Who. Ik weet, dat hij erg geniet van die serie. Van Rick krijg ik ook een kaart en er komt een heel klein doosje uit zijn zak! Ik ben in een vorig leven vast een ekster geweest, want ik ben dol op sieraden. In het doosje zit een prachtige ring met diamantjes en een smaragd. Die man van mij heeft smaak!


Helaas komt ook aan dit sprookjesdiner een einde en voor we het weten zijn we op de terugweg. Aan de overkant van de rivier zien we de verlichte monumenten en ik voel me opeens zo vreselijk bevoorrecht! Dat ik hier mag wonen en dit mag meemaken. Deze avond kan niet meer stuk!

Zondag

We slapen heerlijk vannacht. Ik heb de ramen wijd open en het vriest weer. Het is dus heerlijk koud in de kamer.

Als Rick en ik eenmaal op zijn, gaan we naar Starbucks. Daar is het druk, maar we zijn gauw aan de beurt. Behalve onze koffies en onze sandwiches nemen we ook croissants mee voor de meisjes. De croissants van Starbucks smaken echt Frans, ik vraag me af, wie ze maakt.

Om elf uur heb ik afgesproken te gaan fietsen met Janet. Het is prachtig zonnig weer, maar zeker winters. We hebben de wind flink tegen, dus ik heb het al gauw warm genoeg, gelukkig. Ik ben veel lichter gekleed, dan Janet. Het pad is nog vrij druk ook.

Na tien mijl maken we rechtsomkeerts. Op de terugweg werkt de wind niet zo tegen en gaat het sneller. Na iets minder dan twee uur zijn we weer terug.

Gauw eet ik lunch en bewonder dan Saskia's nieuwe, opgeruimde kamer. Zij en Laura hebben hard gewerkt. Het ziet er prima uit.

We hebben geleerd van vrijdagavond en kopen de kaartjes voor Coraline 3D online dit keer. Gelukkig maar, want als we in het theater aankomen, blijkt dat een van de kleinere te zijn. Onze enige keuze is nog de voorste rij. Nu moeten we naar boven kijken, waar ik niet zo blij om ben gezien mijn nekproblemen.

Bij de ingang hebben we 3D brillen gekregen. Die mogen we na de eerste voorfilm aandoen. Dit is de eerste keer, dat ik een volle film 3D kijk. Volgens de voorfilms komen er nog een heel aantal aan (Ice Age, nog een Monster film).

Coraline is precies, wat ik ervan verwacht had. Een bijzonder goed gemaakte film en in 3D is hij nog beter. Het verhaal "klopt", het meisje is lief, het nare mens erg naar. Ik verveel me geen moment en de anderen ook niet. Knap gedaan, allemaal! Na afloop klinkt het gewoonlijke applaus na een goede film, iets, waar ik na al die jaren nog niet aan ben gewend.

Op de weg terug zetten we Laura thuis af. Thuis zie ik Katja online. Die is helemaal blij, want Justin is toch haar vriendje geworden. Ze zijn gisteren op een "hike" gegaan naar een waterval dichtbij en daar heeft hij haar "gevraagd". Zo anders, dan vroeger, allemaal, althans hoe ik het toen beleefde.

Probleem is echter, dat Katja haar portemonnaie is verloren op het pad. Het was al donker en het regende en ze merkte het pas terug in haar kamer. Nu gaat ze hem morgen zoeken en anders moet alles weer nieuw besteld. Niet bepaald goedkoop, alleen nieuwe sleutels voor haar kamer kosten al $85! Blij zijn we dus allerminst.

We bestellen Domino's pizza als avondeten. Ik moet zeggen, dat ik smul van de Pacific Veggie pizza. Daar zitten spinazie, zwarte olijven, verse tomaat, feta en meer op. Oh, wat lekker!!

Vanavond kijken we achterstallige afleveringen van Desperate Housewives. Het blijft een leuke serie om te kijken. Morgen is het President's Day, dus de kinderen hebben vrij van school. Voor Rick is dat geen vrije dag, dus die moet morgen naar zijn werk.

8 reacties:

Anja zei

Wat een heerlijke romantische Valentijnsdag hebben jullie gehad! Fijn voor Katja dat Justin haar vriendje is geworden. Hopelijk vindt ze haar portemonnee weer terug, duur grapje als je die sleutels moet vernieuwen

Sandra zei

Wauw wat zien jullie er mooi uit!! Echt chic. Staat je super de rode jurk. Grappig dat Rick van Dr Who houdt. Mijn vriend (en zijn familie) zijn er ook dol op en ik gluur zelf af en toe mee. Ik heb pas een taart met als thema Dr Who gemaakt (zie mijn blog).

Sandra

Annemiek zei

Fijn dat je toch nog een mooie Valentijn's gehad hebt. Wat zien de gerechten er mooi uit.
Niels is hier zo gek op dr Who. Hij heeft er deze maand zoveel gedownload op internet dat we bij moesen betalen.

Anoniem zei

Wat zien jullie er beiden fantastisch uit, tijdens Valentines Day! Het eten ziet er ook ontzettend smakelijk uit!

Wat leuk dat je dochter nu officieel een vriendje heeft en wat romantisch dat hij haar gevraagd heeft! :)

Alleen wat jammer dat de pijnen konstant roet in het eten gooit. :(

Ineke zei

Wat leuk zo'n romantisch Valentijns etentje samen, het zag het heerlijk uit allemaal.

Weet Katje al of ze in haar dorm mag blijven?

gr, Ineke

Anoniem zei

Wat heb je toch een romantische echtgenoot! De ring zal je prachtig staan.
Leuk dat Katja een nieuw vriendje heeft. Balen van de verloren portemonnee.

Anoniem zei

Wauw, wat een mooie Valentijnsdag heb jij gehad zeg. En wat een romantische man heb jij, je boft maar(en waar is de foto van de ring?)

Jammer dat je weer zoveel pijn hebt, het wordt tijd dat het voorjaar begint voor je, dan voel je je weer wat beter misschien.

groetjes Marjon

Anoniem zei

Is het niet te koud op jullie slaapkamer ? als je zo gevoelig bent op je spieren, in je bed is het wel lekker warm maar op het moment dat je eruit stapt is het temperatuurverschil misschien net even wat te groot (ik ben er zelf tenminste wel gevoelig voor)

Wat een mooie Valentijnsdag ! en prachtig smaragd, is een van mijn lievelingsstenen, vooral als ze "voorjaarsgrasgroen" zijn