Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 16, 2009

Fotoshow

Heel ongewoon voor hier is het alweer een vochtige, druilerige dag. Ik ben blij, dat ik naar het fitness center kan ontsnappen. Ons lokaal heeft geen ramen, dus we kunnen het weer lekker vergeten. Ik ben blij, dat ik vroeg ben, want het is heel druk vandaag en het lokaal kan niet meer dan veertien mensen herbergen.

Sharon heeft zelf dit weekend niet kunnen sporten en dat zullen we weten! Het uur vliegt voorbij. Zij is een eenenveertigjarige versie van de Energizer bunny! She keeps going and going and going...

Na afloop wijst Pat me erop, dat dit weekend de Northern Virginia fotoshow is bij het Community Center. Daarvoor moeten de foto's op donderdagavond of vrijdagochtend ingeleverd worden. Ik vertel haar, dat dat me niet gaat lukken.

Ricks vader en vriendin komen donderdag en vrijdag zijn we bij de graduation van onze neef. Ook dit weekend zijn we niet thuis. Maar Pat wil geen nee van mij horen. Zij belooft mijn foto's af te geven en ze ook weer op te halen. Heel aardig! Daar kan ik niet tegenop argumenteren.

Thuis is Rick aan het inpakken en een half uurtje later vertrekt hij naar het vliegveld. Tot donderdagmiddag gaat hij naar Seattle. Behalve noodgevallen zal dit zijn laatste reis zijn tot zeker juli, want er is een moratorium op reizen voor Microsoft voor de rest van hun fiscale jaar.

Zodra ik afscheid heb genomen van Rick begin ik aan het uitzoeken van foto's om in te zenden voor de fotoshow. Er mogen per deelnemer vier foto's ingezonden worden, waarvan maximaal twee in een categorie. Ik heb duizenden foto's, dus waar te beginnen met kiezen? Ik besluit af te gaan op de opmerkingen van de fotografen, die mijn cursussen hebben geleid. De "foto's van de week", die als voorbeeld voor de rest van de klas zijn gesteld, lijken me een goed uitgangspunt.

Na veel wikken en wegen kies ik acht foto's uit. Pat heeft al vaker met fotoshows meegedaan (ik slechts een keer en dat deed ik niet goed). Ik bel haar dus een paar keer op en ze heeft goede suggesties.

Zo raadt ze aan de foto's te laten afdrukken via Motophoto.com. Dan kan ik de foto's een paar uur later ophalen bij de Motophoto hier in Vienna. Dat gaat supermakkelijk! Ik laad de foto's op, klik dat ik 10X12 (inches) formaat wil en bij welke winkel ik ze wil ophalen. Klaar is Kees (of liever Petra).

Precies als Martine komt, heb ik mijn bestelling gedaan. Martine is net gisteren teruggekomen uit Aruba. Ze ziet er lekker bruin uit en heeft de hele week absoluut niets gedaan. Zo'n heel andere vakantie, dan wij in Aruba hebben, maar ik ben niet zo'n hele dag aan het strand en zwembad liggend persoon (helaas voor Rick).

Martine heeft ook last van haar rug (spierpijn) en ik overtuig haar (ik weet het als geen ander), dat dan beweging juist helpt. We lopen een uur door de buurt en het blijft gelukkig droog. Martine's rug is een stuk beter na het lopen, bewijs eens te meer, dat beweging vaak een goede therapie is (niet altijd, ik weet het).

Als Saskia uit school komt gaan we naar Dr. Brandon, de chiropractor. Het gaat zo goed met Saskia, dat ze binnenkort maar een keer per week zal hoeven komen. Voorzichtig wil ik schrijven, dat ik me verbeeld, dat het met mij ook beter gaat. Ik wil nog even wachten, voor ik dat aan de chiropractor toeschrijf. Het was in New Orleans lekker warm en dat hielp ook erg.

Vanavond kijk ik met Kai en Saskia CBS sitcoms. Ik weet nog, dat ik die eindeloos keek in mijn eerste jaren hier. Toen lag ik maanden achtereen plat, want er was nog niet "uitgevonden", dat beweging beter voor mijn aandoening was.

Toen was het MASH, I Dream of Jeannie, Bewitched en meer. Allemaal heel onschuldig, de sitcoms van vandaag zijn een stuk minder preuts! Ik kijk nu naar Rules of Engagement en het zit vol seksuele innuendo's. Ik zal nooit vergeten, dat Rick me vertelde, dat in bh reclames de vrouwen hier vroeger de bh over hun kleren droegen! We've come a long way, baby!

Dit zijn de acht foto's, die ik heb laten afdrukken. Ik ben wel benieuwd, wat jullie vier favorieten zijn:


Foto 1: Washington Monument (category: scenic)



Foto 2: Jefferson Memorial (categorty: scenic)



Foto 3: Groepsknuffel (category: portraits)



Foto 4: Schommelende peuter (category: portraits)



Foto 5: Giechelende peuter (category: portraits)



Foto 6: Steentje op het strand (category: nature)



Foto 7: Navy Memorial (category: architecture)



Foto 8: Blij op het strand (category: pictorial)

21 reacties:

Anoniem zei

nou voor mij de beste fotos zijn nr. 1 en het steentje in het water.

groetjes,
Hester

Anja zei

De foto van het steentje en de groepsknuffel vind ik de mooiste.
Daarna de Schommelende peuter en het Washington Monument.
Fijn dat het beter met je gaat!!

Jeanine zei

Mijn vier favorieten:

Washinton Monument
Groepsknuffel
Steentje op het strand
Giechelende peuter

Jeanine

Jeanine zei

Oops. Washington moet dat natuurlijk zijn!

Jessica zei

1) Washinton Monument
2) Groepsknuffel
3) Steentje op het strand
4) Schommelende peuter

mooie foto's hoor!

Anoniem zei

Ok, ikke dan:

1
3
5

veel succes
Angelika

Anoniem zei

Ik ga voor 1, 3, 6 en 8.

Ik vind de foto's hier scherper als op het forum. Verkleinen geeft vaak veel kwaliteitsverlies, ik denk dat de afdrukken nog veel beter zullen zijn!

Anoniem zei

Oh, Wash Mon is prachtig met de wolken die naar de punt wijzen!

Anja L. zei

Hoi Petra, wat fijn dat het wat beter gaat met je rug. Zo te lezen heb je een leuke week achter de rug met Katja.
Ik vind foto´s 1, 3, 6 en 8 het mooist. Vooral 6, dat steentje in het water.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Voor mij zijn de keuzes foto 1 en foto 6.
Maar eigenlijkz ijn ze allemaal mooi... Alleen die 2 springen er echt uit voor mij.

Annemiek zei

Het steentje in het zand, group hug, en blij op het strand.

Anoniem zei

Mijn top 4 (in volgorde van hoog naar laag) 2, 3, 6, 1.

Ben benieuwd wat de reacties zijn tijdens de fotoshow.

Groetjes,
Marieke

Anoniem zei

Mijn top 3 is:
foto 1
foto 3
foto 6
O ja, foto 7 omdat ik de vakverdeling erg mooi vindt, wellicht omdat ik erg van symmetrie hou!
Foto 4 en 5 zijn heel schattig!
Succes met de wedstrijd...

Sandra zei

Groepsknuffel en Washington monument zijn mijn favorieten

Groetjes,
Sandra

Anoniem zei

Mijn favoriet is het steentje in het water.

Anoniem zei

En de mijne de groepsknuffel.

Nicole zei

Ik sluit me aan bij 1, 3, 6 en 8. Maar het zijn allemaal prachtige foto's.

Groetjes,
Nicole

Ineke zei

En ik weet niet welke ik moet kiezen, ze zijn allemaal mooi!

Succes met het maken van de keuze.

gr, Ineke

Anoniem zei

Ik ga voor foto's 1, 3, 6 en 8!

Kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is, je maakt zo veel mooie foto's!
groetjes, Manon

Bibi zei

Hoi Petra, Ik ga zeker voor nr
1, 3, 6 en 8, vooral 6 vind ik bijzonder. Succes!

Febe Anouk zei

Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com