Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 06, 2009

Gezellig avondje uit

Ging ik woensdag nog rillend met temperaturen ver onder nul naar de sportschool, vanochtend is het al tien graden om half negen! Het hele weekend worden zomerse temperaturen voorspeld, heerlijk! Het zal vandaag meer dan twintig graden warmer worden, dan dinsdag overdag! Onvoorstelbaar.

Iedereen bij de gewichtentraining is vrolijk. We hadden allemaal meer dan genoeg van de kou. Niet dat die niet meer terug kan komen, maar de kans wordt nu steeds kleiner.

Het is een genot om daarna met Cosmo te gaan wandelen. Alle bomen lopen uit, de knoppen van de magnolia laten al wat paars zien, zelfs. In sommige tuinen zijn hele velden krokussen in bloei. Het ruikt ook meteen zo lekker naar lente.

Als ik thuis rondkijk in de kamer heb ik opeens helemaal genoeg van de sneeuwman kussens en winterse decoraties. Ik ruim ze meteen op en haal de lentespullen van zolder. Het ziet er meteen weer lekker kleurig uit met al het geel en lichtgroen.
Ook aan de voordeuren hang ik vrolijke lente "vlechten" en verwissel de vlaggen.

Rick komt vroeg thuis en we gaan samen naar Geoff, onze financieel adviseur. Geoff heeft het zinkende schip Merrill Lynch verlaten en werkt nu voor UBS. Daarvoor moeten we allerlei handtekeningen zetten om alles van de ene naar de andere bank over te zetten.

Natuurlijk komt het gesprek op de erbarmelijke staat van de aandelenmarkten. Hoe dat verder zal gaan is koffiedik kijken. Gelukkig zitten wij goed met de collegegelden, die we vrijwel meteen nodig hebben. Het ergste is het voor mensen, die dichtbij de pensioensleeftijd zitten, hun geld vooral in aandelen hadden en het geld nu nodig hebben. Wij zijn jong genoeg, dat we het allemaal hopelijk kunnen uitzitten. Maar onzekere tijden blijven het. Ik benijd Geoff zijn baan op het moment niet!

Vanavond hebben we afgesproken uit eten te gaan met Serena en Niall. Serena heeft een tegoedbon van $50 voor Sushi Yama, die zij met ons wil delen. Dit is het oudste Japanse restaurant in Vienna en ook het meest populaire. Het is maar goed, dat we een reservering hebben, want de rij staat tot buiten de deur!

Het is geen wonder, dat dit restaurant populair is. Hun prijzen zijn lager, dan van de andere restaurants en hun sushi perfect! Als Rick aan de baas vertelt, dat ik zo dol ben op de gefrituurde garnalenkopjes krijgen we gratis een hele bak daarvan als voorafje! Ik ben trots op Rick en Niall, die ze allebei ook proberen en er zelfs meer dan een eten!

Na een lekkere maaltijd hebben de anderen zin in dessert. Zelf ben ik niet zo'n zoetekauw, maar ga natuurlijk graag mee. De keuze valt op Cafe Renaissance.
Onderweg valt het ons op hoe druk het in Vienna is. Het is zelfs moeilijk een parkeerplaats te vinden. Net of iedereen met dit lekkere weer uit zijn schulp komt kruipen.

Bij het restaurant worden we hartelijk ontvangen door Saeed, de eigenaar. Behalve Serena, die een creme brulee bestelt, neemt de rest van ons de profiterolles. Die worden hier met slagroom bereid en doen me denken aan onze Franse vakanties vroeger.

De tijd vliegt en voor we het weten moeten we ons haasten, omdat de babysitter van Serena en Niall naar huis moet. Toch wel handig, dat Rick en ik daar niet meer aan hoeven te denken. We hebben genoten van het gezellige avondje uit, dat is zeker!

8 reacties:

Anoniem zei

Volgens mij zie ik Saskia buiten spelen in een korte broek!
Gezellig dat jullie samen met Serena en Niall zijn gaan eten. Profiterolles.....jammie!
Fijne zondag!

Ineke zei

Ongelooflijk, zo van winterse kou in zomerse temperaturen. Geniet er maar lekker van!

gr, Ineke

Anja zei

Geniet van de zomerse temperaturen ! En ach als het weer koud wordt dan heb je dit tenminste gehad.

Anoniem zei

Aan die temperaturen kunnen wij niet tippen hoor. Volgens mij was het hier eenmalig en is het morgen alweer afgelopen!

En weet je, als ik ooit terug naar NL ga verhuizen, dan mis ik sushi het meest. Het water loopt me al in de mond bij het lezen van je logje...

Anoniem zei

O getver die garnalenkopjes van je ha ha

Dat zijn inderdaad stuk betere temperaturen ! Wij hopen (weer eens) op regen want alles is stof en zand hier.

Anoniem zei

Heerlijk, zulke temperaturen. Hier was het gisteren wel lekker, maar nu regent het alweer pijpenstelen!

Wat goed van de mannen om ook de garnalenkopjes te proeven!

Anoniem zei

Ik ben jaloers op het mooie weer bij jullie, we zijn er zo aan toe!

Ach, arme Geoff. Onze beleggingsadviseur Peter is inmiddels een goede persoonlijke vriend van ons. Hij zat deze week tussen een paar klantenafspraken even bij ons op de bank uit te puffen. Het lijkt me vreselijk om de hele dag tussen die financiële ellende te moeten zitten en mensen blijven maar klagen bij je!

Gelukkig zijn wij ook nog jong;-)

Anoniem zei

Gezellig weer hoor zo'n avondje uit eten met vrienden en dan profiterolles...hmmm één van mijn favoriete desserts!
Qua weer hebben jullie het dit weekend wel getroffen, je kunt het maar weer gehad hebben.