Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 30, 2009

Wind!

Soms kan het hier zo hard waaien, dat het me aan Nederland doet denken. Vanochtend hebben we ook van die dreigende wolken, die je in Nederland ook zo mooi ziet. Waarschijnlijk door dit wilde weer zitten mijn spieren compleet in de knoop.

Eigenlijk had ik het plan om na de core trainingles naar Washington te gaan, waar de kersenbloesems in volle bloei staan. Maar nu het zo hard waait zal het niet mogelijk zijn mooie, scherpe foto's te nemen. Door de pijn is mijn energieniveau ook vrij laag. Het weerbericht voor morgen klinkt beter, dus ik stel mijn plan een dagje uit.

Het is nu ook zo mooi om door de buurt te lopen. Heel veel bomen en struiken staan in bloei en de combinatie met narcissen en hyacinthen maakt sommige tuinen een genot voor het oog. Vooral de roze "hangende" bomen vind ik prachtig. Inmiddels is de lucht ook knalblauw, wat de kleuren helemaal doet uitkomen. Ik loop er extra lang voor met Cosmo.


Weet iemand welke bomensoort dit is?

Bij Whole Foods haal ik dessert voor vanavond. We hebben het maandelijkse Nederlandse etentje bij Lia dit keer. Whole Foods heeft de keuze uit heerlijke dingen: verschillende soorten cake, tulband, vruchtenpies en meer. Ik ben niet zo'n zoetekauw, maar angelfoodcake met verschillende bessen erin vind ik wel erg lekker. Daar neem ik er een van mee. Niet iedereen houdt van angelfoodcake, dus ik neem ook een kersengebak mee.

Halverwege de middag kan ik het toch niet laten en neem mijn fototoestel mee naar de vijver hier dichtbij. Daarlangs staan prachtige perenbomen en kersenbomen. Ondanks de harde wind lukt het me toch een paar mooie plaatjes te schieten.


Bij de chiropractor krijgt Saskia haar derde evaluatie, die goed verbetering laat zien. Zij kan van nu af aan eens per week komen. Helaas voel ik me eigenlijk eerder slechter, dan beter, sinds ik ermee begonnen ben. Ik heb opeens weer veel vaker hoofdpijn vooral. Als dat zo doorgaat houd ik er na de 24 behandelingen, die de verzekering betaalt, mee op.

Saskia gaat vanavond naar een kick off van de Vienna Relay for Life bij het Chima restaurant. Ze is nu helemaal gemotiveerd geld in te zamelen voor kanker na de dood van het dochtertje van de leraar.

Zelf maak ik het vanavond zeker niet laat en hoop morgen minder pijn en meer energie te hebben om de prachtige kersenbloesems in Washington te gaan bekijken en fotograferen!




13 reacties:

Miranda zei

Wat een mooie plaatjes heb je toch weer geschoten van die bloesems. En hopelijk heeft je uitje deze dag toch nog wat afleiding gegeven waardoor je je pijn wat vergeet. Groetjes vanuit ook een winderig Lynchburg,VA

Bianca (Hollandranch) zei

prachtig die bloesems, hopelijk waaien ze er niet allemaal af.
Hier waait het af en toe ook zo ontzettend hard, dagen achtereen.

Mmm angelfoodcake, heerlijk !

Anja zei

Prachtig die bloesems. Fijn dat Saskia zoveel baat bij de chiropractor heeft.
Jammer dat het bij jou niet echt aan slaat.

Annemiek zei

Ik kijk al uit naar de kersenbloesem foto's. Ooit moet ik ze toch in het echt zien :)

Ella, Iowa zei

Oh, wat is die natuur bij jullie al mooi. Die roze hangende boom is prachtig!
Hier beginnen er net knoppen aan de bomen te komen en zaterdag hadden we nog 7 inch sneeuw. Gelukkig is dat allemaal weggespoeld met de regen van vanacht. En nu is het weer 50F. Onze lente hier heeft duidelijk opstart problemen.

Marjon zei

Wat heb je weer een mooie foto's gemaakt Petra. Ik had er ook al een aantal van mijn nichtje Sabine gezien die gisteren in Washington was. Toch elke keer weer heel mooi die zachtroze kleuren.

Jammer dat je zo'n pijn hebt en de behandeling bij de chiropractor niet aanslaat. Waarom stop je niet eerder met de behandeling dan na de 24 die de verzekering betaald. Als je je er toch alleen maar slechter door gaat voelen zou ik gewoon meteen stoppen.

Ineke zei

Wat is dat toch mooi, al die bloesem foto's. Jammer dat het bloeiseizoen altijd maar zo kort is.

gr, Ineke

Petra S. zei

Prachtig zijn je foto's! Hier zit alles nog flink in de knop, maar dar kan zomaar verandering in komen....het wordt warm in Nederland!

Ik heb me wel eens laten vertellen dat zulk soort behandelingen eerst de pijn erger kunnen maken en dat daarna de pijn minder wordt.

hennyb. zei

Zou de boom op de foto geen amandelboom (prunus-soort) kunnen zijn?? Er zijn soorten die 7 m hoog kunnen worden!
Jammer dat je nog lichamelijke klachten, hopelijk werkt het weer morgen wat meer mee, sterkte hoor!

Petra zei

@Marjon -- ik wil het de 8 weken volhouden, vanwege wat Petra schreef, soms neemt het even voor iets werkt. Maar na acht weken wil ik verbetering zien. Ik ben al eerder langere tijd naar een chiropractor geweest zonder meetbare verbetering. Toen ben ik doorgegaan in de hoop dat, maar daar heb ik nu het geduld niet voor. Werkt het niet, dan ga ik er geen geld aan uitgeven.

Dizzymisslizzy zei

Oh ja, de bloesems. dat herinnert me eraan dat ik toch nog ooit een keer rond deze tijd jullie kant op moet komen :-). Wij hebben hier ook een perenboom in de tuin (eigenlijk nog een halve dankzij Ike), maar daar is de bloesem alweer uit.
Jammer dat de therapie voor jou geen verbetering is. De hoofdpijn kan ook worden veroorzaakt door energiebanen die ineens open komen te staan en opgehoopte afvalstoffen die dan ineens vrij komen. Maar als je je er niet lekker bij voelt dan zou ik er mee stoppen.

Petra zei

@Trudie -- in de eerste paar weken verwachtte ik inderdaad zoiets, mijn lichaam moet aan de nieuwe behandeling wennen. Maar we zijn vier weken verder en het wordt eerder erger, dan beter. Ik heb al eerder een paar jaar chiropractie geprobeerd zonder succes, dus ik heb nu zoiets van het moet duidelijk helpen, anders houd ik ermee op.

Febe Anouk zei

Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com