Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 24, 2009

(Bijna) de hele dag buiten

Het heeft dus vast wel te maken met warm, zonnig weer, want ik ben alweer veel vroeger, dan gewoonlijk, klaarwakker. Hopelijk houdt dat aan, want ik vind het heel fijn om zo monter op te staan.

Netjes op tijd ben ik er dus voor de core training van vandaag. Sharon vraagt, wat Pat en ik gisteren voor leuks hebben gedaan om van het mooie weer te genieten. Ik vertel over onze escapade naar het Arboretum.

Daarmee ontketen ik een koor van vrouwen, die me aanraden een bedrijfje te beginnen als gids. Ze zijn het er unaniem over eens, dat ik het meest weet van dit gebied van allemaal, al zijn een aantal van hen hier zelfs opgegroeid. Ik ben daar best een beetje van onder de indruk. Ik heb het al vaker van Nederlandse gasten gehoord, maar nu voor het eerst van Amerikanen.

Wat houdt me dan tegen? Tja, onzekerheid is toch wel het grootste obstakel. Als ik eenmaal geld ga vragen wil ik ook een erg goed produkt leveren. Ten tweede, hoeveel vraag je dan voor zo'n service? Ok, poll op dit blog, zou je betalen voor een Nederlandstalige gids en hoeveel zou je daarvoor over hebben?

Aan het commentaar vanochtend te horen kan ik ook Engelstalig rondleiden. Inderdaad zou ik graag gidsen in dit gebied, maar liever niet met een van de organisaties. Nu ben ik ook nog druk met kinderen thuis, maar ik ga me er eens in verdiepen hoe de onafhankelijke gidsen (ook fotografen, die rondleiden) dat doen in dit gebied.

Mijn grootste "angst" is, dat niemand zal willen betalen voor mijn kennis. Maar dan bedenk ik me, dat we $42 per persoon voor een Jeep Safari in South Carolina betaalden en een gids in Alexandria zo $10 per persoon kreeg voor een rondleiding van een uurtje. Enfin, dat zijn allemaal toekomstplannen, waaraan mijn klasgenoten me weer doen denken.

Het uur gaat snel voorbij en ik haast me naar huis, want ik heb om half elf afgesproken met Kirsten bij Whole Foods. Haar heb ik al sinds Oudejaarsavond niet meer gezien! We hebben dus heel wat bij te kletsen en lopen onze gewoonlijke tien kilometer over het W&OD pad.

Cosmo heeft het uitermate naar zijn zin, want hij krijgt bijna een dikke groundhog te pakken. Daarna denkt hij, dat ieder geluid een dier is, wat zijn wandeling kennelijk stukken interessanter maakt. Op een gegeven moment is het ook een dier, of eigenlijk een heel stel dieren: een kudde herten graast vlak naast het pad. Helaas is Cosmo niet goed voor mijn fotografie dan, want door zijn geblaf nemen ze gauw de benen.


Je kunt wel zien, waarom ze witstaartherten heten

Het is werkelijk schitterend warm weer en Claudia heeft gevraagd, of ik zin heb met haar en Ranger naar het hondenpark te gaan. Gauw eet ik lunch en rijd dan naar haar huis. Ranger en Cosmo begroeten elkaar als lang verloren vriendjes, zo lief!

Bij het hondenpark zijn nog een aantal honden aanwezig. Tot mijn verbazing rent Cosmo vrolijk met iedereen mee. Hij heeft er toch net al zes mijl opzitten. Dit laat wel zien, dat zijn onwil om in de buurt verder te lopen echt met verveling te maken heeft.

Na een uurtje moet Claudia naar huis voor haar bijlesstudenten en ik ga kijken of Kai mee wil naar Great Falls. Hij wilde wel graag het adelaarsnest gaan bekijken. Maar hij heeft plannen met Charlie en dat vind ik wel best. Mijn energie is op en ik ga lekker buiten op het deck zitten lezen.

De rust is van korte duur, want Saskia is van school naar huis gelopen met een hele rits vriendinnen achter haar aan. Die willen met water spelen, dus de tuinslang komt tevoorschijn. Veel gegil (want het water is nog flink koud) en gegiebel is het gevolg. Het is een vrolijk geheel, wat natuurlijk uitmondt in een verzoek om een logeerpartij.

Kaylee en Susan zullen blijven slapen. Eerst zet ik de meisjes af bij school, waar ze naar de uitvoering van Cinderella gaan kijken. Kai en Charlie bestellen een pizza. Rick en ik hebben precies tijd om samen te gaan eten, voor we de meisjes weer op moeten halen.

Rick heeft een coupon voor een gratis entree bij Temel, een Turks restaurant hier dichtbij. Ze hebben heerlijke brochettes. Rick kiest lam, want daar is hij dol op, en ik heb scallops met gamba's. Het komt met een spiesje gegrilde groentes, erg lekker. Als dessert krijgen we van de chef een stukje vers gemaakte baklava, nog warm, beter kan het niet.

Thuis spelen de meisjes karaoke in de basement en Rick besluit, dat hij de film "Twilight" wel eens wil zien. Die kijk ik mee en nu ik hem voor de tweede keer zie, zie ik wel wat een low budget film het was. Maar het blijft een leuk verhaal.

13 reacties:

Bibi zei

Ik denk dat als zoveel mensen jou zeggen dat je professioneel zou kunnen gidsen, dat je wat dat betreft helemaal niet onzeker hoeft te zijn. Goed idee om te peilen wat iedereen zou willen betalen.
ALs ik met mn man samen ergens zou zijn dan zouden we geen gids nemen want hij weet alles al van te voren (hij leest alles wat er maar te lezen valt) maar alleen zou ik denk ik wel $10 willen betalen voor een uur.
Fijn dat je een Turks restaurant in de buurt hebt!

Annemiek zei

Ik zou niet weten wat je ervoor zou kunt vragen om gids te zijn.
Fijn zo'n dag buiten zijn. Geniet ook van het weekend! Hier is het ook prachtig.

Bianca (Hollandranch) zei

Helemaal met Bibi eens, wij nemen zelf nooit een gids want we vinden het leuker om alles zelf te ontdekken maar er zijn ontzettend veel mensen die wel graag een gids willen hebben dus.....doen hoor ! Hoeft niet direct ;-)

Wij hebben afgelopen week Twilight gezien en is inderdaad wel een leuke film maar de special effects zijn wel wat erg "special"

Prettig weekend !

christa goes zei

Hoi,
Ik denk dat jij ook andere dingen te bieden hebt dan alleen de 'gewone' informatie. Je weet veel waar de gewone toerist normaal niet komt. Ik zou inderdaad wel voor een gids willen betalen. Ik denk dat we dat in nederland niet zo gewend zijn om een gids in te schakelen. Echter in vele andere landen des te meer. Kortom ik zou het proberen. /je onzeker hoeft niet, je kunt alleen al door je weblog te lezen ontzettend veel informatie over het gebied lezen. Kortom de kennis is er bij jou wel.

Groetjes,
Christa.

Cisca zei

Ik ben vandaag in het laatste deel van Twilight aanbeland en twijfel nog over de film. Want ik vind de boeken zo gaaf. Dan kan de film alleen maar tegenvallen ben ik bang.

Anja zei

Ik denk dat je een hele goede gids zal zijn. Misschien kun je ook rondleidingen voor Nederlanders organiseren, voor sommige mensen is een rondleiding in hun eigen taal makkelijker te volgen.

Petr@ zei

Ik heb er ook zeker vertrouwen in dat jij het erg goed zult doen als gids. En waarom niet in beide talen? Hoe meer klanten hoe beter.
Ik zou je niet durven zeggen hoeveel je als gids kunt vragen, maar ik zou eens kijken wat gebruikelijk is in Washington.

Ook wij zullen niet heel snel een gids inhuren, ik doe liever alles in eigen tempo. Maar voor sommige dingen is het zeker wel handiger met gids en Nederlandstalig is dan zeker een uitkomst. Dat luistert nou eenmaal toch makkelijker.

Sally zei

Ook ik benhet met de meeste coomentaren eens waarom niet gidsen in beide talen. In principe zouik wel eengids nemen omdat je dan inderdaad meer achtergrond info hoort dan je zelf uit een boekje kunt hlaen. Mijn grootste minpunt is latijjd dat ik vaak de groepen zo groot vind en daardoor zo'n rondleiding onpersoonlijk. Maar als je prive zou gidsen of voor een selecte groep mensne denk ik dt ht wel degelijk een goed idee is. en kijk nou zelf hoeveel mensne je blog (mee)lezen. Je schrijft en vertelt heel leuk en je kennis is inderdaad heel groot.

Sally zei

sorry mijn toetsenboard zat vast (batterij leeg)maar je begrijpt de strekking van mijn vorige reactie.

virginie zei

Ik lees ook altijd zo veel mogelijk op voorhand van de streek die we bezoeken. Maar een toertje met een gids blijf ik wel interessant vinden, want meestal heeft die toch ook wat achtergrondinfo die je dikwijls niet in de reisgidsen vindt. Ik zou wel 10€ pp geven voor 1Ć 2u met een gids.

Martin zei

Ik denk dat wij Nederlanders niet zo gewend zijn aan gidsen, maar toen ik 2 jaar geleden in Parijs was, hadden wij twee dagen lang een gids meegenomen.

Dit is de beste ervaring die ik ooit in mijn leven heb gehad. Ik was al vaak in Parijs geweest, zonder gids, maar de laatste keer was voo rhet eerst een ervaring die is bij blijven hangen.

De twee gidsen waren beiden ontzettend lieve mensen die alles zeer boeiend uitlegden en waar we alles aan konden vragen. Het is een onuitwisbare indruk gemaakt!!!

Als je de kans hebt gids te worden, dan zou ik het zeker doen!!! Ik weet 100% zeker dat je ervan zult genieten. Je komt weer op de plaatsen waar je graag wilt zijn en wordt er dan nog voor betaald ook!!! LOL!

hennyb. zei

Als je een mogelijkheid krijgt, moet je het zeker doen hoor! Wij hebben ooit een gids in Tunesiƫ gehad voor een hele dag, geweldig!!! Een bedrag van 10$ per uur is een mooi bedrag.
En wat Martin schrijft je komt op je favoriete plekken en krijgt er dan nog voor betaald ook.

Ineke zei

Gewoon proberen, Petra.

Succes!

gr, Ineke

PS wat een warm weer bij jullie, heerlijk.