Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 27, 2009

Etentje buiten

Het zomerse weer duurt nog voort vandaag. Als ik net na achten naar de sportschool rijd is het al 26 graden! Iedereen is dan ook opeens in skorts en korte broeken gekleed, blij om die lange zwarte broeken eens op te kunnen bergen.

Natuurlijk zal dit warme weer nog niet blijven, dus ik wil er alles uithalen, wat erin zit. Na morgen wordt er tot maandag bewolkt weer en koelere temperaturen voorspeld. Ik besluit de Spaanse les vandaag dus over te slaan. Ik heb hem gisteren wel voorbereid en het was een vrij makkelijk onderwerp voor deze week. Volgende week haal ik het wel weer in met de herhaling van de vorige les, waarmee senor Diaz iedere week begint.

Nu we nieuw deckmeubilair hebben vind ik het ook tijd worden de bloemen voor het deck te kopen. Bij Cox Farms is het druk, ik ben duidelijk niet de enige, die op dat idee is gekomen. Door een vrolijke kleurenzee van bloemen en planten loop ik naar de geraniums. Dat is de enige plant, die de hitte en zengende zon voor ons huis overleeft.


Het bord "Spring: so that was it?" bij Cox Farms zegt het helemaal. Wie verwacht op 27 april in korte broek en t-shirt te lopen puffen? Maar "spring" zal nog wel terugkomen, natuurlijk. De gemiddelde temperatuur voor deze tijd van het jaar hier is 21 graden.

Voor de potten voor koop ik twee enorme rode geraniums. Ik twijfel nog even over de kleur, want ik neem eigenlijk altijd rood. Maar de kleuren roze vind ik er minder gezond uitzien en wit is te saai.

Ook voor de bakken op het deck kies ik geraniums uit. Daarvoor wel verschillende kleuren: rood, knalroze, lichtroze en wit. Eigenlijk wil ik ook graag een hibiscus, maar die kosten $23 en die van vorig jaar overleefde mijn gebrek aan "groene vingers" niet. Dan zie ik een pot met paarse dahlia's en wat andere plantjes, die perfect in onze ceramische pot zullen passen.

Voldaan ga ik huiswaarts en zet de planten op hun plek. Ik wil ervan gaan genieten door op het deck te gaan lezen, maar de broer van de buurman is weer bezig met zijn hogedrukspuit. Daar is hij vrijdag mee begonnen en we hebben het hele weekend het lawaai gehoord. Ik had gehoopt, dat hij nu wel klaar zou zijn, maar hij is nu vlak naast onze tuin beland. Wat een ergerlijk geluid is dat!

Van lezen komt dus niet veel, maar ik kijk wel blij om me heen. Niet alleen de nieuwe bloemen geven lekker veel kleur. Ook de dogwoods zijn op hun hoogtepunt en de azaleas zijn dit weekend ook helemaal uitgekomen. Grappig toch, hoe een anders vrij saaie groene plant in de lente zo ontzettend mooi kan zijn.


De straat hierachter vanuit de auto genomen (ik zie net op deze foto, dat ik die vrijdag moet laten keuren)

Na haar ochtend lesgeven op het schooltje tegenover ons, komt Martine rond half twee om een stuk te gaan lopen. Het is inmiddels zeker dertig graden, dus flink warm. We lopen door het bos van Nottoway Park om nog een beetje in de schaduw te blijven. Ook voor Cosmo is dat beter, want die heeft het met dit weer wel erg warm.

Als we terugkomen is de buurman eindelijk klaar met spuiten. Wat een heerlijke rust geeft dat! Saskia en haar vriendinnen spelen na de chiropractor voor het huis met water. Het zijn dan nog zulke echte kinderen. Niets leuker, dan elkaar natspuiten!

Inmiddels staat de Mexicaanse kip- en kaassoep voor vanavond in de crockpot te pruttelen. Straks komen de Nederlandse dames hier eten en kunnen we onze nieuwe tafel en stoelen officieel inwijden.

Het groepje wordt wel steeds kleiner. We zullen vanavond met zijn vijven zijn. Sjaloom zei net af, omdat ze zich niet lekker voelt. Zo'n klein groepje is ook wel zo gezellig, want het is makkelijker om dan een gesprek te hebben, in plaats van meerdere. Ik zie weer uit naar een gezellig avondje Nederlands kletsen!

9 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Heerlijk plantjes kopen ! heb ik laatst ook nog gedaan, snapdragons doen het hier supergoed met die hitte. Maar hier zijn de wat grotere bloeiende planten ook schreeuwend duur helaas.

Cisca zei

Ja, ik doe dus niets in de tuin nu. Want ik hoop op een nieuw huis.
Met een mooie tuin. En airco.

Maar ik mis het wel een beetje. Tuinieren.

Anja zei

Gezellig altijd weer die plantjes, ik ga ze na onze vakantie kopen!
Leuk zo'n Nederlands avondje.

Kristel Holsbeek zei

Ja heerlijk plantjes kopen, zal blij zijn als ik in BE ben, kan ik mijn mama hare tuin/terras/living omtoveren;-))
Geniet van het avondje.

Tjeerd en Kiki zei

Leuk om ook jouw blog te lezen!!
Ennuh, dat recept van die mexicaanse kip- en kaassoep wil ik ook wel :). Lang leve de crockpot!
Even op jouw reaktie terugkomen op mijn blog;
Sommige scholen gaan zeker wel in het lang naar prom, hier bij Lisanne liever kort al geloof ik dat volgend jaar, senior year, wel gekozen wordt voor lange jurken. We zullen zien.
Wat een ander leven hier dan in NL.

groetjes en geniet van het mooie weer!
-Kiki

Ineke zei

Oh, wat ziet het er op je webcam lekker zomers uit. Geen wonder dat je daar met volle teugen van geniet.

gr, Ineke

Petr@ zei

Altijd gezellig om weer nieuwe bloemen (en dus kleur) in de tuin te hebben.

Klinkt lekker, kip en kaassoep. Ik hoop dat het in de smaakt is gevallen gisteravond.

Petra S. zei

Plantjes! Heerlijk kleurtjes in de tuin.
Wat kan een mens toch genieten van zomers weer hè? Iedereen is meteen vrolijk, loopt rechtop en lacht. Het mag zo blijven tot Oktober.....

hennyb. zei

Altijd leuk de tuin en het deck oppimpen. Ik ben er verslaafd aan (geloof ik).
Wat een heerlijk zomers weer hebben jullie, geniet er maar lekker van, maar zo te lezen lukt dat goed, hihi.