Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 20, 2009

Rainy Days and Mondays

Wie herinnert zich dit liedje? Het beschrijft vandaag wel een beetje voor mij:


Het gekletter van de regen klinkt gezellig op het dak bij het wakker worden, maar ik moet eruit en dat maakt het beduidend minder leuk. Gauw laat ik Cosmo uit en we zijn beiden na een rondje om de cul de sac doorweekt. Als het hier dan regent, dan plenst het ook meteen!

Op weg naar de sportschool verkondigt de weerman vrolijk, dat we bijna geen droogte meer hebben. April is zelfs natter, dan gewoonlijk. Waarom vinden mensen regen toch ooit leuk? Ik weet, dat het noodzakelijk is, maar van mij mag alles 's nachts vallen.

Sharon is weer in volle vorm aanwezig vanochtend, ondanks het lopen van een halve marathon op zaterdag! Alle spieren worden flink te pakken genomen. Helemaal goed!

Na het uur sporten race ik naar huis om te douchen. Precies op tijd kom ik bij het Community Center aan. Ik moet me er iedere keer wel toezetten om naar Spaans te gaan, maar heb er dan geen spijt van. Mijn kennis van het Frans, Latijn en Italiaans helpt erg bij het leren van deze taal. Ik betrap mezelf erop echt alle talen, die ik ken, erop na te gaan, of er iets dergelijks in voorkomt.

Het woordje "Hay" bijvoorbeeld, betekent "er is" of "er zijn" en komt helemaal overeen met "Il y a" in het Frans. Voor Engelstaligen is het ook heel vreemd om de dagen van de week en de namen van de maanden niet met een hoofdletter te schrijven. Voor mij is dat heel gewoon. Zo zijn er nog meer van dat soort voorbeelden.

Met een hoofd vol woorden ga ik na de les naar Whole Foods. Vanavond wil ik gewoon makkelijk worstjes met tomatensoep en brood eten. Morgen zal ik ook vrijwel niet thuis zijn, dus ook daarvoor neem ik een makkelijke maaltijd mee. Onderwijl natuurlijk proevend van allerlei lekkers, dat uitgestald staat. Daarmee doe ik mijn lunch.

Het regent nog steeds flink, dus Martine komt niet om te gaan lopen. Ik geef toe aan mijn "pijndag" en ga op de pc naar uitzendinggemist.nl. Daar zie ik, dat er een nieuwe serie Tussen Kunst en Kitsch is, dus lekker kijkmateriaal.

Saskia moet naar de chiropractor, maar verder rust ik de rest van de middag. Heel moeilijk, maar mijn lichaam laat me weten dat toch wel nodig te hebben. Zo heb ik ook tijd om eens wat leuke YouTube filmpjes te kijken. Deze vind ik echt ongelooflijk, voor wij Cosmo zouden trainen om dit voor elkaar te krijgen!


En zo is deze regenachtige maandag ook weer voorbij. Gelukkig wordt voor de rest van de week beter weer voorspeld!

4 reacties:

Anja zei

Hè bah, een regenachtige maandag, gelukkig komt er beter weer aan.
Ik kijk ook regelmatig naar Uitzending gemist.

hennyb. zei

Tja, regen.... ik kan er ook heel down van worden en niet alleen op maandag! Regen moet gewoon alleen 's nachts vallen. Maar.... na regen komt zonneschijn!!
Grappig, het filmpje over de schapen had ik een paar weken geleden ook op m'n blog geplaatst.

Annemiek zei

Nou die maandag is weer voorbij. Er zit wel wat gefabriceerd aan dat filmpje maar het is wel leuk ja.

Petra S. zei

Voor de verandering had je hier moeten zijn....heerlijk zonnig weer, vandaag ook!