Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 11, 2009

Een gewone maandag

Wie heeft de regen besteld, die ons bij het opstaan begroet? Ik niet! In het Engels is het een vierletter woord en daarmee schaar ik het nu officieel in hetzelfde groepje, als waar de openbare tv stations een *bliep* voor in de plaats zetten. Potverdikkie, zeg! Zagen we zaterdag nog een zonnetje in de voorspelling tot tenminste donderdag, komt er een koufront roet in het eten gooien!

Het kost me wat moeite uit bed te komen vanmorgen en daarmee mis ik mijn 8:15 core training. In plaats daarvan doe ik een gewichtenroutine hier thuis. Ik heb nog een stel Daily Shows niet gezien en zoals altijd helpt Jon Stewart het halve uur snel voorbij gaan.

Gelukkig lijken de buien van eerder vanochtend de enige regen te zijn voor vandaag. Het is wel een stuk koeler, als ik met mijn Spaanse boek het Community Center binnenloop. We beginnen nu ver genoeg in het materiaal te komen, dat we zelf ook wat mee kunnen converseren. Dat maakt de lessen een stuk interessanter en vooral gaat de tijd een stuk sneller. Ik merk, dat ik Senor Diaz' Spaans gemompel ook goed begin te verstaan. Er is hoop!

Na de les haal ik bij Safeway de benodigdheden voor taco's, zodat we het overgebleven gehakt van zaterdag kunnen opeten. Als er gasten komen koopt Rick altijd in, alsof er een weeshuis komt, dus er was veel te veel hamburgermateriaal. Ik betwijfel ten zeerste, dat Lucas dat allemaal in zijn eentje zou hebben gegeten, maar goed. Gelukkig kan het nu in de taco's verwerkt worden!

Voor de lunch peuzel ik alweer de laatste paar crayfish op. Ik neem me voor snel terug te gaan en vijf pond bevroren minikreeftjes te kopen. Ze zijn zo lekker! Verder maak ik de hot and sour soep van gisteravond op. Ik kan die soep niet beschrijven, want hij smaakt als niets, dat ik me uit Nederland herinner. Eet dus bij een Chinees restaurant hier in de VS eens die hot and sour soep, zeer de moeite waard!

Het regent niet en is best redelijk weer, dus ik verwacht, dat Martine zal komen om een stuk te lopen. Maar om twee uur is zij er nog niet, dus ga ik er maar alleen op uit met Cosmo. Het weer wordt steeds beter en Cosmo heeft er vandaag ook duidelijk zin in, geen gedoe met plotseling stoppen en terug willen gaan.


Wandelingfoto's

Net als we terug zijn gaat de deurbel. Daar staan Leah en Diego. Voor Leah een woord heeft kunnen uiten zijn de honden er al samen vandoor. Het is leuk Leah weer te zien. Ik merk, dat ik haar ook heb gemist. Daarin ben ik niet alleen, want alle kinderen uit de buurt zwermen om haar heen!


Eigenlijk moet Leah boodschappen gaan doen, maar ze laat zich overhalen tot een spelletje straathockey door Saskia en kornuiten. Saskia heeft gisteren nieuwe skates gekocht van haar zakgeld. Rick heeft haar als regel gegeven, dat ze een helm op moet tijdens het hockey spelen. Dat doet madam niet zonder slag of stoot, maar we hebben (helaas) genoeg voorbeelden van hoofdletsel om haar aan te herinneren.


Cosmo en Diego spelen nog steeds alsof ze elkaar al jaren niet hebben gezien. Leah heeft een hondenkoekje voor ze en laat ze zitten. Dan gooit ze het in de lucht en Cosmo springt helemaal op! De foto's laten het goed zien.


Vandaag is mijn Nederlandse vriendin Karin geopereerd en heeft een nieuwe heup gekregen. Voor haar echt heel belangrijk, want ze loopt al lange tijd met veel pijn. Helaas gaat het mij niet lukken haar in het ziekenhuis op te zoeken, omdat we morgen al richting Blacksburg gaan. Toch wil ik haar iets sturen en kies in chocolade gedoopt fruit van Edible Arrangements, dat hopelijk morgen zal worden bezorgd.

Saskia gaat vanavond naar de ice cream social bij haar vroegere basisschool. Rick, Kai en ik eten dus taco's. Het pak maistortillas bij Safeway was zo groot, dat we er nog weken van kunnen eten. Nog ideeen voor maaltijden met tortilla's, behalve taco's?

11 reacties:

saskia zei

Chicke fajitas burritos. Kip, paprika en ajuin (kan waarschijnlijk in de crockpot, maar heb ik nog nooit geprobeerd). Anders zoals je het gehakt klaarmaakt voor de tacos. Er bestaan zakjes met de juiste kruiden in Safeway's. De tortillas vullen met het vlees en erbij doen wat je zelf graag hebt (sla, tomaat/salsa, sour cream, gemalen kaas, guacamole, bonen, rijst, etc ...).

Bianca (Hollandranch) zei

Ik zag afgelopen weekend ook weer een "Cosmo" te koop op de maandelijkse markt, zo'n 3 maanden oud, geweldig !(is geen goed adres om een hond te kopen daar maar ze zien er zo zielig uit) Maar.......ben verstandig geweest en alleen maar even gekeken, niet aangeraakt (want dan ben ik verkocht) ha ha

Manon zei

dun laagje sour cream, blaadje ijsberg sla, gerookte zalm en een paar kappertjes. Strak oprollen, prikkertjes erin en in stukjes van ca. 2 cm snijden. heerlijk hapje voor bij een glaasje witte wijn o.i.d..

Natasja zei

Wat wonen jullie in een mooie groene wijk! Prachtige huizen hoor! Staat er toevallig niet een leuk huis te huur? We gaan er nog steeds van uit dat we voor drie jaar naar Virginia gaan, dus je weet maar nooit hè!

Groetjes Natasja

Annemiek zei

Taco's in stukken breken voor taco salade, of nacho's.
Zeker een helm op! Mijn neefje had skates gekregen en wilde zijn knie en polsbeschermers niet om. Hij heeft zijn lesje al geleerd!
Die Cosmo, dat hij niet mee wilt lopen. Hier loop ik een eind, en als ik me om wil draaien om terug te gaan moet ik altijd even de honden slepen. Die willen nog niet terug!

Miranda zei

Nou de regen is ook hier weer verdwenen hoor en het belooft 22 graden te worden. Lijkt mijn ideaal reisweer te zijn. Veel plezier bij Katja! Geniet er van en die koffie doen we nog wel eens...ooit of gewoon zoals nu, ik met mijn bakje bij jou op de blog. Groetjes

virginie zei

Ik heb ook nog een leuk receptje met tortilla's:
Beleg een tortilla achter-eenvolgens met gemalen kaas, ham, spinazie, kruidenkaas, ham en gemalen kaas. Leg er een andere tortilla bovenop en druk goed aan.
Bak gedurende 3 minuten aan elke kant. Erg lekker en snel klaar.

Petra zei

Bedankt voor de tortilla ideeen, ze klinken heerlijk! VV, die van jou ga ik een keer als avondmaal maken.

@Natasja -- ik zal eens gaan opletten, of ik huurhuizen in de buurt zie. Het zou leuk zijn, als jullie dichtbij kwamen wonen!

Petra S. zei

Goede reis naar Blacksburg.....aftellen om Katja te knuffelen!
Al heel wat lekkere recepten met tortilla's. Wij maken ze wel eens met kipshoarma of runderreepjes (al dan niet gemarineerd), sla, tomaat, komkommer en knoflooksaus. Die van Manon maak ik wel eens met verjaardagen.
Vanavond maak ik koude (volkoren)pasta salade met tonijn, sla,tomaat, wortel, komkommer.

Bibi zei

Wat een lekkere recepten staan hier, ik heb ook een pak tortilla's liggen die op moeten. Handig.
Anders ga ik meestal naar allrecipes.com.

Anja zei

Heerlijk al die recepten!
Goede reis naar Blacksburg, maar ik besef me dat je daar waarschijnlijk al bent.