Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 26, 2009

Fitste stad van de VS

Het heeft vannacht zo huisgehouden, dat ik er slecht van heb geslapen. Meestal horen we door onze fan in de slaapkamer de regen niet, maar dit keer wel. Allemachtig, het leek wel door het dak heen te komen en het donderde af en toe hard. Er blijkt tien centimeter regen gevallen te zijn in die paar uur, daarmee een regenvalrecord voor de datum zettend! Vreemd is het om vanochtend te lezen, dat er in Nederland vannacht ook noodweer is geweest!

Saskia voelt zich niet lekker en blijft thuis. Het slechte weer lokt mij ook niet echt tot actie. Na het drukke en lekkere weekend is dit wel even een letterlijke koude douche. Om de een of andere reden neemt zulk weer al mijn energie weg.

Maar ik neem me voor mijn humeur minder te laten beinvloeden door het weer en ga met Cosmo lopen. Buiten zijn doet altijd wonderen voor mijn gemoed, weer of geen weer. Cosmo heeft er echter niet zoveel zin in, dus na een half uur ben ik alweer terug. Ik vind het niet fijn lopen, als hij de hele tijd weigert verder te gaan.

Wii Fit to the rescue, ik ga mijn step score proberen te verbeteren. Helaas lukt het me na een half uur (zes keer de vijf minuten routine) nog niet om vier sterren te krijgen! Doen hier andere lezers die routine? Zo ja, wat is jullie score? Mijn hoogste score was 610 en dat is nog steeds maar drie sterren. Mijn competitiegerichte zelf wil daar per se vier van maken! Na nog twintig minuten krachtoefeningen op de Wii vind ik het genoeg voor vandaag.

Het is aan de westkust inmiddels na achten. Tijd om onze medische verzekering in Seattle op te bellen. Opeens betalen ze mijn claims niet meer, omdat ik een andere verzekering zou hebben. De aardige medewerker aan de telefoon vindt al gauw uit, dat ze nog steeds denken, dat mijn doktersbezoeken te maken hebben met het ongeluk van april vorig jaar! Hij belooft plechtig het recht te zetten. Ik hoop het maar, want alleen het bezoek aan de reumatologe kostte al $200!

Inmiddels zijn Justin en Katja ook eindelijk wakker. Hun plan om naar Great Falls te gaan is letterlijk in het water gevallen. Gelukkig zal Justin waarschijnlijk wel vaker komen deze zomer, dus wat in het vat zit verzuurt niet.

Na de lunch blijft Justin bij Saskia, die er wat pipsjes bijligt, terwijl ik Katja meeneem naar de dokter. Daar moet ze een paar testen laten doen, die gelukkig allemaal negatief zijn. Nu Katja volwassen is, ben ik eigenlijk alleen mee voor de morele steun. Het is nog steeds een beetje vreemd om haar alles te zien tekenen en zelf regelen.

Op de weg terug naar huis horen we op de radio, dat ons gebied, Washington DC en voorsteden, is uitgeroepen tot fitste stad in de VS. Er werd gekeken naar dingen als sporten, roken, dieet en meer. Ik heb al jaren geroepen, dat dit een "gezond" gebied is om te wonen en nu is dat officieel. Toch een leuke onderscheiding en hij zal voor velen als een verrassing komen, want mensen denken bij "fit" toch al sneller aan Colorado of Californie.

Katja en Justin willen vanavond graag voor ons koken en gaan boodschappen doen. Met angst en beven geef ik mijn credit card mee. Ik druk Katja op het hart alleen de benodigdheden voor hun wokmaaltijd te kopen, want ze heeft nogal de neiging opeens van alles "nodig" te hebben. Gelukkig luistert ze daar wel naar.

Voor ze naar college ging had Katja nooit interesse in (helpen met) koken. Maar nu ze volgend jaar in een apartement gaat wonen, wil ze het graag leren. Het is grappig om nu te zien, hoe haar vriendje haar de eerste klappen van die zweep leert. Vreemde ogen...


We krijgen een heerlijke biefstuk met groentes wokmaaltijd met rijst voorgeschoteld. Van mij mogen de tieners nog veel vaker koken. Ik sta graag aan de zijlijn om instructies te geven. Wat zij zelf maken, zullen ze, neem ik aan, ook opeten.

Na gesmuld te hebben rijden we met zijn allen naar Tysons Corner om bij AMC de film "Night at the Museum, Battle of the Smithsonian" te gaan kijken. Natuurlijk is deze film extra leuk voor ons, omdat hij bijna helemaal in Washington speelt. Het verhaal is minder, dan de eerste film, maar er zitten genoeg leuke grappen in, dat we ons prima vermaken.

12 reacties:

Petr@ zei

Leuk dat Katja heeft gekookt met Justin. Tja, op jezelf gaan wonen, geeft toch wel een stok achter de deur. Het zag er in elk geval heel lekker uit!

Marjon zei

Ziet er lekker uit hoor. Joyce kookt ook nog niet zelf, maar tonnt er af en toe wel belangstelling voor. Misschien moet ik haar toch eens les gaan geven. Toen ik ging trouwen had ik nog nooit! zelf gekookt. Dat werd dus ook een drama de eerste maanden.

Ik doe het steps programma nog niet zo lang, dus ik heb de passen nog niet helemaal in mijn hoofd. Ik heb net even gekeken (je zet me wel meteen aan het bewegen :) )en mijn hoogste score is 556.
Volgens mij is het heel moeilijk om een perfecte score te krijgen. Ik krijg steeds te horen dat ik te snel ga. Maar ik heb gemerkt dat als je iets te weinig druk met je been uitoefent, je OK krijgt in plaats van "perfect"

Annemiek zei

Leuk dat ze samen koken!
Ik had de hoop dat de jongens ook wat meer zouden willen leren, maar verder dan een blik opentrekken komen ze niet.

Manon zei

Hoe dat ze nu zelf leert koken. Het ziet er in ieder geval lekker uit!
We hebben net die eerste film gezien, die vonden we erg grappig. We zouden wel wat vaker naar de bioscoop willen, maar ja oppas regelen is zo'n gedoe. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot de kinderen ouder zijn ;)

Bibi zei

Natuurlijk is Washington de fitste stad, dat komt omdat jij daar het gemiddelde flink omhoog trekt ;-)

Martin zei

Haha, Cosmo die een eigen wil heeft en niet in de regen wilt wandelen, haha!!! Schitterende hond! :-)

Ik heb gemerkt dat het weer (als het bewolkt is en/of regent) ook een zeer negatieve draai aan mijn gemoed geeft. Het trekt inderdaad alle energie weg. Zodra de lucht strak blauw is, de zon schint en het lekker warm is, dan voel ik de energie echt mijn lichaam in stromen en heb overal zin in.

Wel lekker als er zo voor je gekookt wordt! :-) Onze zoon vind koken ook leuk, maar opruimen na het koken is een ander verhaal. Dus dan maar niet hem laten koken, hihi...

Petra S. zei

Yummie, dat ziet er lekker uit zeg! Heerlijk gewokte groente met vlees, eten wij heel vaak. (Vesre spinazie roerbakken met wat crème fraiche erdoor, paprika, zalmsnippers en wat volkoren pasta)
Ja, logisch dat Washington de fitste stad is, wat Bibi zegt, jij trekt de hele stad omhoog met je dagelijkse activiteiten.

Carola zei

Leuk dat samen koken. Hier doen de kinderen dat ook regelmatig en het is wat je zelf zegt: "wat ze zelf koken eten ze ook".

Anja zei

Als de zon schijnt voel ik me ook veel beter en heb dan meer eniergie.
Leuk dat er voor je gekookt werd, het resultaat ziet er smaakvol uit!

TOG zei

En wij hadden die avond ook zo'n verschrikkelijke onweersbui. De hele familie heeft de halve nacht wakker gelegen. Pamela was bovendien zo nerveus over haar naturalizatie interview dat ze drie keer heeft overgegeven! Helemaal onnodig natuurlijk. Hoop dat katja de smaak van het koken echt te pakken krijgt - Pamela en Sophia zijn voorlopig meer van bakken en toetjes maken, maar beiden vinden gewoon koken leuk. Al komen ze er in de praktijk niet vaak toe.

Cisca zei

Dus hoelang duurt het nog voordat Kobus dat kan? ;-)
Het ziet er echt heerlijk uit!

Kristel Holsbeek zei

Dat is leuk dat ze gekookt hebben voor jullie;-)