Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, mei 02, 2009

Nat, nat, nat!

Zaterdag

Al om zeven uur staan Rick en Kai op. Kai moet vandaag zijn eerste SAT's doen op Oakton High School. Hij heeft er de afgelopen week wel voor gestudeerd, maar bij zo'n eerste test is het moeilijk te weten, wat er wordt verwacht. Als zijn score hem (en ons) niet hoog genoeg is, kan hij het in de herfst nog eens overdoen. De resultaten zijn belangrijk voor zijn college toelatingen.

Dit zijn pittige testen, die tenminste vier uur duren, dus Rick gaat intussen andere dingen doen. Een daarvan is een nieuwe horrendeur voor onze achterdeuren. Nu al, in de vroege lente, zit de keuken vol insekten als we buitenzitten. Die horren zijn bepaald geen overbodige luxe. De oude hadden de katten en Cosmo compleet aan flarden gekrabd en deze is zogenaamd bestendig tegen dat soort mishandeling. We zullen zien.

Intussen ga ik met Mary Ellen lopen. Het is raar vochtig warm en bewolkt. We lopen in korte mouwen, maar het ziet er maar somber uit. We doen weer een drie minuten hardlopen, drie minuten gewoon lopen, interval. Maar we zijn het erover eens, dat we onze afstand moeten gaan vergroten. Anders komen we nooit aan tien mijl.

Voor de lunch eten Rick en ik onder anderen de overgebleven haringen. Dit tot Saskia's teleurstelling, want die hoopte op lunch samen met mij bij de mall. Zij vindt, dat ik "altijd" met Katja en Kai lunch en "nooit" met haar. Ach gos! Ik beloof haar dan morgen samen met haar te gaan lunchen.

De afgelopen week heeft Saskia in werkelijk vreselijk onflatteuze kleding rondgelopen. Niets van vorige zomer past haar meer, dus ze droeg haar Virginia Tech sportbroek (kort, maar zo'n enorm wijde basketbal geheel) of haar schoolgymbroek, net zo wijd. Het wordt dus tijd voor kleding, die past en haar ook leuk staat. Ze is de laatste tijd nogal down over haar uiterlijk en dat is absoluut niet nodig!

Bij Tysons Corner beginnen we bij Delia's. De bermuda, die Saskia aanprobeert, staat haar niet, maar intussen vind ik twee heel leuke groene jurkjes. Beiden flatteren haar en met haar lichtrode haar is het ook helemaal haar kleur. De eerste leuke kleren zijn een feit en het helpt Saskia te zien, dat ze er echt goed uit kan zien in de juiste kleding.

Vrolijk lopen we verder. Ik duik even de Gap in, maar zie niets van mijn gading. Saskia's volgende stop is Aeropostale.

Dit is een zeer betaalbare tienerzaak, maar in het verleden vond Saskia er niets aan. Gelukkig is dat dit keer anders. Het wordt mij duidelijk, dat het goed is, dat ik mee ben. Saskia bleef dezelfde maat kopen, die ze drie jaar geleden had. Al kreeg ze die nog wel dicht, ze is intussen flink gegroeid en moet eigenlijk twee maten groter hebben. Zelf ziet ze ook wel, hoeveel beter het staat, als je de juiste maat aanhebt!

Ze slaagt met twee vrolijk geruite bermuda's ($15 per stuk!), een t-shirt, twee camisoles (ik vergeet altijd het Nederlandse woord daarvoor) en sweatcapri's. Alles staat haar hartstikke leuk en ik zie haar opfleuren.

Bij het afrekenen drukt iemand mij een coupon van het internet in de hand. Die geeft nog eens 25% korting over het geheel. Bij elkaar krijgen we een tas vol kleren voor $70!! De caissiere geeft me de coupon terug met de mededeling, dat die tot morgen geldig is. Wij zullen niet terugkomen, dus ik doe een "pay it forward" en geef de coupon aan de moeder achter ons in de rij, die mij eerder een compliment heeft gegeven over mijn schoenen (goedkope Payless schoenen, maar inderdaad leuk en vlot en zeker fijn om een compliment te krijgen).

Aeropostale is echt aan te raden voor jonge tieners, al vindt Saskia het niet leuk, dat hun logo op vrijwel alles staat. Zij vond nog een paar dingen, die logovrij waren. Sommigen van haar vriendinnen lopen alleen in Aeropostale dingen en daar kan zij zich niet in vinden.

Bij Pink kiest ze vijf onderbroeken voor $25 uit. Dit is de nieuwe tienerbranche van Victoria's Secret en hun ondergoed is niet te evenaren. De kwaliteit is werkelijk super.

Blij met alle aanwinsten trakteren Saskia en ik onszelf op een Yogen Fruz. Ik ben niet zo'n ijsliefhebster, maar Saskia wil dolgraag wat van deze bevroren yoghurt met bananen er doorheen gemalen hebben. Het concept is heel gezond: bevroren yoghurt met probiotica en daardoorheen vers fruit gemalen. Ik ga overstag en bestel er een met bosbessen. Het is een hele bak en ik kan het niet op, maar een aanrader!

Bij Claire's kiezen we gekke cadeautjes voor Saskia's vriendinnetje Samira, want die is daar dol op. Die wordt dit weekend 13. We vinden een gek speelgoedbeest, een haarelastiekje met gekgekleurde haren, lipbalm van Rice Krispies en een tiara voor de jarige. Later hoor ik, dat het allemaal zeer in goede aarde viel.

We kijken nog bij Garage, maar daar is niets van Saskia's gading. Bij Hollister vindt ze nog een leuke korte broek, afgeprijsd (gelukkig voor haar, want Hollister is mij eigenlijk te duur). Voldaan keren we huiswaarts, Saskia heeft geen excuus meer om er niet erg leuk uit te zien!




Sas in een paar van haar nieuwe ensembles

Rick brengt Saskia naar haar verjaarspartijtje. Met Kai gaan we naar Sea Pearl om te eten. Het sombere weer begint mij parten te spelen, lichamelijk en geestelijk, en zo'n uitje helpt dan erg. De zalmsalade is werkelijk voortreffelijk en dat voor $12 in een restaurant, dat er sjiek uitziet. De bediening is erg goed en dit restaurant blijft een aanrader.

Mijn vriendin Mary's moeder is in de nacht van woensdag op donderdag na een gevecht met kanker overleden. Ik heb donderdag al met haar gesproken en vanavond belt ze om te bedanken voor het bloemenarrangement, dat we gestuurd hebben. Zij en David nodigen Rick en mij uit voor een glaasje (of twee!) wijn bij hun thuis.

Dat vinden wij erg leuk en het wordt een gezellig avondje. Mary's vriendin Linda is er ook en dat is iemand, waar ik het meteen mee kan vinden. We horen de muziek, die bij de dienst van Mary's moeder zal worden gespeeld.

"E" (zoals iedereen haar kende) was nogal een karakter. Ik herinner me haar toeterend in onze oprit om haar kleinzoon John op te halen, toen Kai en John nog vrienden waren (helaas is dat niet meer zo, maar dat is een ander verhaal). Ze kwam niet uit haar auto en ik had er niet meteen erg in, dat zij op mijn oprit lawaai stond te maken. Het is een van de anecdotes, die Mary nu helpen met het verwerken van de dood van haar "E".

Na een gezellige paar uur kletsen nemen we weer afscheid. Vreemd toch, hoe mensen zo verdrietig kunnen zijn en toch ook weer kunnen lachen om de herinneringen aan de geliefden, die zij verloren hebben. Ik zie het ook aan een Facebook kennis, die net haar elfjarige dochter heeft verloren. Te erg om voor te stellen en zij laat ons goed haar geestelijke gesteldheid weten. Die is de ene keer "alsof er niets is gebeurd" en de andere keer ronduit hartverscheurend. De menselijke psyche is echt tot veel in staat en is ook niet te voorspellen, wat soms eng is.

Zondag

Het is donker en blijft donker. Ik hoor de voordeur gaan. Kennelijk gaat Charlie, die vannacht is blijven logeren, naar huis om naar de kerk te gaan. Het lijkt heel vroeg, maar tot mijn schrik is het al na negenen!

Voor mij tijd om op te staan. Ik vind een moeie Kai beneden, hij gaat nog even liggen, want veel geslapen hebben de heren niet. Buiten komt de regen in sluiers naar beneden. Het weer de afgelopen dagen is bepaald niet mijn favoriet te noemen. De pijnen zijn er ook weer erger door, al probeer ik dat opzij te schuiven.

Zodra Rick wakker wordt gaan we naar Starbucks voor ons traditionele zondagontbijt. Soppend door diepe plassen lopen we de gezellige winkel binnen. Gek ook weer, hoe regen soms gezellig kan zijn, maar over het algemeen kan ik het missen als kiespijn!

Thuis bel ik Janet op. Fietsen gaat er vandaag niet van komen en ik neem aan, dat Jan ook niet is gaan hardlopen met die harde regen van vanmorgen. Daarin heb ik gelijk en zij neemt mijn aanbod om hierboven in onze sportkamer een routine af te werken met beide handen aan.

Om kwart over elf staat Jan op de lopende band en ik op de elliptische machine. Na een half uur wisselen we van machine. De tijd gaat lekker snel zo met een vriendin en Jan is mij ook dankbaar, want anders zou ze vandaag niet aan sport hebben gedaan. Na vijftig minuten hebben we genoeg gezweet. Janet heeft thuis nog van alles te doen en ik heb Saskia een lunch beloofd.

Saskia mag kiezen, waar we gaan eten en kiest Panera. Daar is het gezellig druk. Saskia heeft online al gevonden, wat ze wil eten: een panini met kip, bacon en kaas. Ik kies een halve panini met tomaat en mozzarella en een kop champignonsoep.

We vinden een tafeltje bij het raam en het is gezellig met mijn jongste tiener. Ze heeft van alles te vertellen. Zo is ze helemaal ondersteboven van een heel rijke klasgenote, die op haar dertiende van haar oma een Porsche heeft gekregen. Het klinkt ongelooflijk, maar in dit gebied weet je maar niet. Het gros van de mensen is doodnormaal, maar er wonen ook mensen in huizen, die de paleizen in Nederland in vergelijking stulpjes maken.

De lunch is heerlijk, vooral de champignonsoep! Naast Panera ligt Petco. Daar halen we een 50 pond zak met eten voor Cosmo. Daar kan hij weer maanden mee voort. Saskia wil ook een speeltje voor hem kopen en kiest een bal, die in het donker lichtgeeft. Dat blijkt thuis een groot succes met ons hondenkind.

Voor we gingen lunchen belden Aoife en Serena om te vragen, of Saskia en ik mee wilden gaan naar de film. Natuurlijk hadden wij daar zeker oren naar, alles om de regen te ontlopen! 17 Again wordt de keuze. Online kopen Saskia en ik kaartjes en rijden een half uur voor aanvang naar de mall.

Daar is nog geen teken van de anderen, dus we gaan vast naar binnen om aan te sluiten aan de lange rij bij de concessies. Saskia gaat op de uitkijk, terwijl ik de popcorn en drankjes haal. Eindelijk worden Serena, Aoife, Aisling en Kieran gesignaleerd.

Wonder boven wonder krijgen we prima plaatsen in het theater. Serena vertelt, dat ze een halve hartaanval had, eerder. Aoife was in de boekenwinkel en antwoordde haar telefoon niet. Ze was de tijd vergeten, maar Serena dacht, dat ze gekidnapt was of zo! Ik kan me dat zo voorstellen. Je wilt ze vrijheid geven, maar dat blijft toch wat eng.

De film is een grote verrassing. Zac Efron blijkt goed te kunnen acteren en is natuurlijk ook niet vervelend om naar te kijken. Maar het verhaal staat op zichzelf, heel anders weer, dan andere opeens jonger geworden volwassenen in ander films (denk Freaky Friday e.d.). We lachen heel wat af en soms is het ook ontroerend. Zeker geen verloren paar uur, deze film.

Buiten is het eindelijk even klaar met regenen. Wij zijn hier aan zo'n zonnig klimaat gewend, zoveel dagen achtereen bewolkt is heel ongewoon. Voor de komende week wordt niet veel soeps voorspeld, wat ook niet normaal is voor hier. Ik hoop, dat het allemaal mee gaat vallen, want mijn spieren zijn hier niet blij mee!

Saskia, wiens weekend dit duidelijk is, heeft Rick zover gekregen om bij haar favoriete restaurant P.F. Chang's te gaan eten. We krijgen meteen een tafeltje en het moet gezegd al hun gerechten zijn voortreffelijk. Wellicht niet traditioneel Chinees, maar wel interessant. Scallops, zoals ik ze Szechuan stijl krijg, heb ik nog nooit zo lekker gehad.

Na het eten regent het weer buiten. Het liefst zou ik me gewoon een paar dagen achter elkaar in bed verschuilen. En dan zodra de zon weer tevoorschijn komt weer verschijnen. Maar dat heb ik in het verleden gedaan, waardoor ik alle oude Amerikaanse series ken, al zijn die nooit in Nederland uitgezonden.

Toen wist ik nog niet, dat beweging zo belangrijk is voor fibromyalgie. Nu wel (helaas?), dus ik zal mezelf morgen om kwart voor acht uit bed hijsen en naar het uur gewichtheffen gaan, wetend, dat dat goed is voor mij. Maar zeker niet van harte, dat bed is veel aanlokkelijker!

11 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Hartstikke goed dat groen met haar mooie rode haar ! Ik vind Hollister ook altijd te duur, ben er vanmiddag nog even binnengelopen maar kan het niet meer vinden daar.

Wat een rotziekte is het toch, weer iemand die het niet gewonnen heeft ervan.

Hier is het ook nat voor de tijd van het jaar maar wel warm (behalve vandaag maar dat is wel even lekker eigenlijk nog)

Anja zei

Wat ziet Saskia er goed uit in haar nieuwe kleding!!
Hopelijk knapt het weer snel op zodat jij je ook beter voelt!!

Petr@ zei

Wat een leuke kleren heeft Saskia gekocht. Hopelijk zit ze weer goed in haar vel, nu ze er weer leuk en vlot bijloopt.

Saskia had vast een super weekend, met al die leuke dingen die ze met jullie heeft gedaan.

Serieus, met 13 jaar een Porsche gekregen?? Wat moet het kind er mee. De komende jaren heeft ze er nog niets aan...

Christa Goes zei

Hoi,

Saskia je ziet er erg goed uit in je nieuwe kleren. Goede keuze!

Groetjes,
Christa

Marjon zei

Wat ziet Saskia er leuk uit in die groene jurk. En die korte broek staat haar ook geweldig. Je hebt een mooie dochter Petra!

En ze vind het vast heel prettig, zo'n weekend waarin ze alle aandacht krijgt. dat hebben ze af en toe nodig die meiden.

Gelukkig regent het bij jullie niet zo vaak. Naar dat je je er zo rot van gaat voelen. En knap dat je je daar over heen weet te zetten en niet je bed in duikt.

Hier is het heerlijk weer vandaag. Helaas staat er een enorme strijkmand me al een uur aan te staren, dus ik ga maar aan het werk.
Ik ben een beetje rusteloos, Joyce heeft op dit moment haar eerste rijles en ze was erg zenuwachtig. Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is.

Groetjes Marjon

Carola zei

Het shoppen is echt goed geleukt. De kleren staan haar goed. Wat wordt ze groot he?

Sterkte met je spieren, hoop voor je dat het weer snel wat beter wordt.

Annemiek zei

Je hebt toch nog wat van het weekend kunnen maken. Hopelijk schijnt de zon snel weel (maar die plantjes willen ook wat).
Die jurk staat Saskia goed.

Martin zei

Hahaha, die tweede foto maakt me echt vreselijk aan het lachen! Cosmo die op de achtergrond staat te kijken! Ik vind hem zo'n geweldige hond!!! Hij heeft iets, dat ik niet zo snel in andere honden ziet, maar ik vind hem hierdoor gewoon supergweldig!!! LOL!

:-)

Echt weer een schitterende foto.

De film 17 Again staat ook op mijn lijstje van films die ik nog wil zien. Ik ben blij te horen dat het een leuke film is. Moet toch maar eens snel gaan kijken.

Cisca zei

Verschrikkelijk hè, dat weer. Aan mij is het ook niet besteed. En ik kan merken dat ik na vier jaar VS deze druilerigheid ook helemaal ontwend ben...

Petra S. zei

Om chagerijnig van te worden...regen na een aantal mooie dagen.
2 totaal verschillende foto's van Saskia. Leuk om te zien. In de korte broek een stoere meid en in de jurk een mooie jonge dame.

Unknown zei

Saskia showt vol trots haar kleren! En terecht, ze staan haar erg goed!

Hoe is Kais gevoel over zijn eerste SAT? Spannend zoiets... Wel fijn (of extra stress? of is-ie niet zo'n stresser?) dat hij het in de herfst nog een keer kan doen, mocht dat nodig zijn. Weet hij al beter wat hij wil gaan doen na school?

Ook nog mijn complimenten over Ricks hardloopactiviteiten, trouwens. Nu al drie kilometer...het komt wel goed met die vijf, dan! Haalt hij ook voldoening uit het lopen?

En wederom...ik vind het bewonderenswaardig hoe jij met alle ongemakken omtrent je fibromyalgie omgaat! Je gaat op zoek naar afleiding en zelfs met rotweer (weer waar een gebied niet op ingesteld is, is altijd rot!) weet je jezelf toch te motiveren om op een of andere manier te gaan sporten, supergoed, hoor!