Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 17, 2009

Afsprakendagje

Je kunt veel zeggen over de meteorologen hier, maar meestal hebben ze het al best ver van tevoren bij het rechte end. Ook voor vandaag is dat het geval. Al vorige week zag ik op Accuweather.com (of Wunderground.com of Weather.com, alle drie waren ze het eens), dat het veel koeler dan gemiddeld zou zijn en regenachtig. Daarop afgaand heb ik alle afspraken voor deze week naar vandaag verzet.

Inderdaad regent het bij het opstaan. Nadat we samen ontbeten hebben, vertrekt Katja naar haar babysit baantje. Daar verdient ze toch een zekere $80 per week mee, op woensdag- en donderdagochtend.

Op Petra's aanraden besluit ik vandaag Cosmo's wandeling interessanter te maken voor hem. Ten eerste doe ik hem voor het eerst de backpack, die hij voor zijn eerste verjaardag kreeg, om. Deze Outward Hound (vind ik altijd zo'n leuke naam) rugtas vul ik met mijn waterflesje. Cosmo vindt dat wel best, so far so good.

Ook neem ik snoepjes voor hem mee om weer eens een trainingprogramma te gaan doen, een supergoede suggestie van Petra. Ik heb er helemaal vertrouwen in, dat Cosmo dit ook leuk gaat vinden. Hij is tenslotte ook altijd heel enthousiast iedere middag thuis tijdens onze trainingen.

Maar ik heb waarschijnlijk buiten de regen gerekend, waar Cosmo dus een grote hekel aan heeft. Het regent niet eens zo hard, maar hij heeft er al in de cul de sac genoeg van! Een record!

Zo gauw geef ik het niet op. Ik begin meteen met trainen en snoepjes, denkend, dat hij daar toch wel voor zal gaan. En waarempel, we lopen zonder getrek of stilstaan een hele straat naast ons huis uit. Cosmo lijkt zijn "vracht" ook rustig te dragen. Hij is aan het werk en mijn mensenogen lijken een soort trots in zijn houding te zien.

Inwendig prijs ik Petra om haar inzicht. Zie hier, zomaar een hond, die wel wil lopen! In de regen zelfs nog wel, duidelijk helpen de kunstjes, die hij moet doen en de snoepjes. Het gaat allemaal wat langzamer dan gewoonlijk met vaker stoppen, maar goed, beter dan het ezelgedrag. Ik voorzie een lekker lange wandeling, want ondanks de regen is de temperatuur zeer aangenaam.

En dan...doet Cosmo zijn behoefte. Zijn, zoals we dat hier in de VS zo netjes zeggen, nummer twee behoefte. Daarna is hij klaar. Klaar met zijn behoeftes, klaar met de regen, klaar met de wandeling, geen snoepjes of rugzak veranderen hem van gedachten. Hij zet zijn vier poten schrap zoals nooit tevoren. Er zit niets anders op, dan terug te keren, want dan loopt hij wel.

Maar ik heb ook ezelachtige neigingen en geef niet op. Volgende keer, zonder regen, doen we weer hetzelfde. Maar eerst zal ik hem morgen naar het W&OD pad of een ander natuurgebied meenemen. Daar vermaakt hij zich altijd prima en ik ook. Maar ja, daarvoor heb ik nu eenmaal niet iedere dag tijd, dus we moeten een manier vinden om de "gewone" buurtwandelingen ook leuk te maken.

Vorige week heb ik van Rick EA Sports Active voor de Wii gekregen. Vandaag is de perfecte dag om dat uit te proberen. Ik kies de twintig minuten durende "moeilijke" workout. Nou, dat is het ook zeker! Lunges, squats, hardlopen, power-lunges, power-squats, roeien met een band en meer, het is werkelijk een intense twintig minuten. Veel intenser, dan de Wii Fit, ik zie ernaar uit dit programma meer te gebruiken.

Inmiddels is het tijd om naar Anytime Fitness te gaan. Ik heb een afspraak met Roger om elf uur. Keurig op tijd ben ik aanwezig, maar Roger heeft per ongeluk een dubbele afspraak gemaakt. Hij is een supertrainer, maar zijn organisatietalent laat zeer te wensen over!

Noodgedwongen ga ik een half uur op de elliptische machine. Ik doe het heel rustig aan, want ik heb vanochtend al genoeg beweging zonder dit halve uur. Er is een leuk programma op tv over hoeveel antieke troep, die mensen hebben verzameld, waard is. Ik kijk meer, dan ik beweeg. Gelukkig is het verder rustig, dus niemand wil mijn machine.

Tijdens het halve uur met Roger vraag ik vooral aan rug- en buikspieren te werken. Nou, dat laat hij zich geen tweede keer zeggen! Maar het is goed, want vooral mijn rugspieren kunnen wel wat versterking gebruiken. Sharon concentreert zich naar mijn gevoel erg op de borstspieren.

Thuis tref ik Kai al aan, zijn zomer is begonnen. Hij heeft de examens vandaag goed gedaan en kan nu van een welverdiende vakantie gaan genieten. Om het te vieren haal ik op zijn verzoek lunch van Noodles & Company. Ook voor Katja, die net klaar is met babysitten. Hun Bangkok Curry voldoet aan het Weight Watchers dieet, dat Katja volgt.

Laura komt om mij een massage te geven. Met het warme weer voel ik me altijd een stuk beter, maar de afgelopen paar dagen begon ik toch weer de gewoonlijke knopen te voelen. Ze kneedt ze er allemaal uit. Ook kan ze volgende week gelukkig voor de katten komen zorgen.

Net op tijd ben ik klaar om Saskia mee te nemen naar de orthodontist. Daar is het druk en we moeten even wachten. Saskia heeft helemaal genoeg van haar beugel en vraagt, wanneer die er af mag. Ze gaan kijken, hoe deze nieuwe draad het doet, maar het ziet er volgens Dr. McGrath goed uit. Ik zal ook blij zijn na drie beugelbekjes er klaar mee te zijn!

Om kwart over vier zijn we klaar en Saskia heeft om vijf uur een chiropractorafspraak nog geen twee kilometer verderop. Ik bel de chiropractor om te vragen, of we daar nu kunnen komen. Gelukkig kan dat, scheelt weer een ritje.

Brandon is in Venezuela, weet ik via Facebook (ik vind het niet erg netjes, dat hij dat ons niet persoonlijk vertelde vorige week, maar goed). Saskia wordt behandeld door een invallende vrouwelijke chiropractor. Een van Saskia's klachten is, dat Brandon haar nek niet masseert, als ze hoofdpijn heeft. Deze dokter doet dat wel en Saskia vindt dat erg fijn! Ik ga daar toch een opmerking over maken tegen Brandon.

Thuis bekijk ik Saskia's jaarboek van school. Dit is haar eerste "officiele" jaarboek, de basisscholen hebben wel een boekje, maar dat is door vrijwilligers samengesteld. Dit is haar eerste gebonden jaarboek. Ik vermaak me met de commentaren, die haar vrienden en vriendinnen schreven. Gelukkig voor onze sociale vlinder heeft Rick extra bladzijden bijbesteld voor opmerkingen van vrienden en vriendinnen.




Saskia's pagina, van de foto met haar en Kaylee als "superheroes" met Halloween mag ik geen foto voor dit weblog maken, al vind ik die heel leuk

Vooral het commentaar van James vind ik zeer vermakelijk:
I love Saskia more than the sun. You are my best friend for life and we were born to be partners cuz our projects always get A's - James Gevolgd door Brendan:
Well, I can't write something as "deep" as James, but here goes. Ure (you're) awesome and cool. Ure one of my best friends. Ure fun to talk to and be around and yre awesome.
Kostelijk!


Rick komt weer uit Maryland en haalt onderweg Grieks eten op van Plaka Grill. Dit is de eerste keer, dat ik hun eten eet en ik moet zeggen, het verbaast me niets, dat het zo'n druk restaurant is! De kipsouvlaki sandwich is werkelijk heerlijk!

Katja moet vanavond ook weer oppassen en Kai gaat met vrienden helemaal naar Silver Spring, Maryland, voor Silverdocs. Dit heeft even wat voeten in de aarde, want Silver Spring is helemaal aan de andere kant van Washington (zo'n dertig kilometer verderop) en het meest criminele gebied hier. Het filmfestival begint om 22:15 en de jongens zouden aanvankelijk met de metro gaan. Maar die gaat om 23:50 dicht en dat zullen ze niet halen.

Het plan is eerst, dat een van hun vrienden hen erheen rijdt en na middernacht ook weer terug. Daar voelen Rick en ik ons niet gerust bij. Ze moeten door nare gebieden en over heel drukke wegen en deze jongen kennen wij niet.

Uiteindelijk wordt er overeengekomen, ook in overleg met Charlies ouders, dat Charlie en Kai met Nicky meerijden erheen en Rick ze na afloop op gaat halen. Arme Rick, maar die heeft dat toch liever, dan Kai aan een onbekende tiener overleveren. Er zijn net iets teveel berichten van zulk soort excursies, die verkeerd aflopen. Jammer en belachelijk, dat de metro zo vroeg sluit, anders zou er geen probleem zijn en zouden de jongens gewoon met het openbaar vervoer gaan.

9 reacties:

Petr@ zei

Wat lief, al die berichten in Saskia's jaarboek. Ze is duidelijk een populaire meid!

Jammer dat de metro zo laat niet meer rijdt. Ik kan me voorstellen dat er best animo voor is.
Ik kom zelf uit een dorp en daar reed echt geen openbaar vervoer meer na 12.00 uur. Dus inderdaad een ouder charteren en anders naar de disco een dorp verderop en dan midden in de nacht terugfietsen met een heel stel.

Karin zei

Leuk om te horen dat je de EA Sports Active net zo leuk vind als ik..!! De 30 day challenge is ook zeer aan te bevelen.

Petra zei

Voor de helft geslaagd dus maar ;-)
Het gaat inderdaad om die trots in zijn ogen. Als je dat ziet, gaat het vast goed komen.

virginie zei

Leuk zo'n jaarboek! En al die lieve notities voor Saskia. Ze zal er later vast nog veel leuke herinneringen kunnen aan ophalen.

Marion2 zei

Wat een ontzettend leuke herinnering voor later dat jaarboek!
Ik ken het hier alleen maar van de universiteit en dan alleen maar met foto's en gegevens erin.

Heb je net het eerste kind losgelaten, dient nummer twee zich alweer aan. Ook ik ben al heel wat nachten op pad geweest om een kind ergens op te halen. Zolang ik de volgende dag niet hoef te werken, doe ik het met alle plezier. Alles beter dan dodelijk ongerust zijn.

Wat lekker dat bij jullie de vakantie al begonnen is. Wij zitten nog middenin de stress van toetsweek (geldt voor schoolexamen) en overgang.

Annemiek zei

Bij ons gaan de honden stijf staan als we op de terugweg naar huis gaan. Daar hebben ze nooit zin in :)

Ha, Silver Spring, dat brengt een herinnering terug... mijn ouders die er voor het eerst alleen op uit gingen. Wij hadden hun hotel geboekt, juist ja, in Silver Spring. Wisten wij veel (voor internet was het allemaal wat moeilijker). Ze hadden wel een paar verhalen te vertellen erna, niks ernstigs, maar toch een buurt waar je liever niet zou zitten. Kan me voorstellen dat je Kai daar niet naartoe wilt laten gaan.

Petra S. zei

Het begin is er dus voor Cosmo! Super.
Wat ontieglijk lief die berichtjes voor Saskia.

Martin zei

Hahaha, Cosmo heeft stijl en klasse! Wat moet dat rugtasje lief staan bij hem en wat zou ik het geweldig vinden om hem te zien staan door met zijn 4 pootjes zich schrap te zetten, hahahaha!!!

Fijn voor Kai dat hij er dit seizoen eindelijk vanaf is en hij kan genieten van een welverdiende vakantie! :-)

Ik vind de Amerikaanse jaarboeken altijd een ontzettend leuk idee. Dat hadden wij vroeger niet in Nederland, jammer... Ik zou jaarboeken uit mijn schooltijd namelijk ontzettend leuk gevonden hebben.

hennyb. zei

Haha, die Cosmo, maar.... de aanhouder zal winnen, toch?
Wat een leuke berichten voor Saskia in haar boek, heel waardevol voor later.