Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 18, 2009

De zomervakantie is begonnen!!

Voor de laatste keer dit schooljaar maak ik Saskia om kwart voor zeven wakker. Kai blijft uitslapen na zijn late escapade gisteravond. Eigenlijk is er vandaag wel een paar uur school voor de high schoolers, maar er wordt niet op aanwezigheid gecheckt.

Als Saskia op is, ga ik even terug naar bed, want ik ben moe. Er kwam een flinke onweersbui om een uur of vier en ik ben er nu van overtuigd, dat Cosmo de luchtdrukveranderingen voelt en niet fijn vindt. Hij hijgde al een paar uur voor de bui kwam, waardoor ik niet kon slapen. Hopelijk is dit wilde weer binnenkort eens voorbij, want het is deze lente wel bar en boos!

Na mijn ontbijt kan ik het niet nalaten nog een Sports Active workout te doen. Die zijn zo leuk en gaan heerlijk snel! Daarna neem ik Cosmo mee naar het W&OD pad. Het is werkelijk net een sauna buiten! Warm en de bewolking hangt als een vochtige deken op ons.

Voor de verandering loop ik eens in tegenovergestelde richting naar Falls Church. Het is alweer een hele tijd geleden, dat we deze kant op zijn gegaan, dus het pad is helemaal nieuw voor Cosmo. Hij trekt dan ook helemaal niet, weer duidelijk makend, dat dat echt verveling is.

Zelf vind ik het pad deze kant op minder mooi. We lopen langs een weg en over de grote interstates 495 en 66. Heel veel auto's dus en, behalve een paar chipmunks, waar Cosmo prompt achteraan gaat, geen wilde dieren.


Dit is meer ons uitzicht, dan de mooie natuur, vandaag

Zo lopend mis ik Christine en onze lange wandelingen opeens. Het lijkt al veel langer, dan een jaar, geleden, dat zij verhuisde naar Alabama! Na iets meer dan een uur en zo'n 4,5 mijl zijn we terug bij de auto. Ondanks het klamme weer was het toch lekker buiten te lopen.

Thuis tref ik Saskia en drie vriendinnen. Ze hebben het begin van hun zomervakantie al gevierd met lunch bij Amphora. Kai gaat met vrienden bij IHOP eten. Dat soort onafhankelijkheid om gewoon de stad in te fietsen of lopen hebben veel Amerikaanse tieners niet. De scholen van onze kinderen liggen midden in Vienna en dus kunnen ze na school overal heenlopen.

Katja loopt een beetje met haar ziel onder haar arm. Ze mist Justin en haar vrienden hier hebben of een baan overdag, of zijn blut, omdat ze geen baan hebben. Ik stel haar voor met mij mee te gaan naar Vienna en daarna naar Target. Het vooruitzicht om te gaan winkelen vrolijkt Katja gelukkig op.

Zaterdag is Saskia uitgenodigd bij de bruiloft van Kaylees moeder en haar verloofde. Voor beiden is het het tweede huwelijk. Ik heb Kaylees moeder enkel een paar keer ontmoet, dus ken haar niet, maar Saskia zei, dat ze ze vaak cocktails ziet drinken.

Aan Church Street in Vienna liggen een aantal leuke snuisterijenwinkeltjes, waar ik hoop originele wijn- of andere glazen te vinden. Het is meteen raak bij de Dandelion Patch. Daar vind ik een paar vrolijke Margarita glazen met gekleurde pepers erop geverfd.

Daarbij koop ik bij de ABC winkel een fles met kant en klare Margarita en klaar is Kees, of liever Petra. Nu ik toch bij de ABC winkel ben, koop ik ook gelijk mijn Bunco bijdrage voor vanavond. Het thema is "School's out for Summer" en wat is er zomerser, dan een rumcocktail? Ik kies drie miniflesjes met verschillende smaken rum uit.

Als we naar buiten lopen zien we een inktzwarte lucht achter ons. We zitten nog niet in de auto of ik zie een flits met daaropvolgend een keiharde donderslag. Voor we het weten komt de zondvloed naar beneden! Mijn hemel, wat een water, het klatert op het dak van de auto.

Binnen de kortste keren is de weg een rivier geworden. We grappen, dat we maar een ark gaan bouwen, want het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel regen we de afgelopen weken hebben gehad! Iedere keer, als de media beginnen te praten over een droogte, die nooit meer zal aflaten, krijgen we zo'n natte periode. Helaas betekent dit ook veel meer muggen dan gewoonlijk, die ook overdag honger hebben.

Gelukkig is het als we naar Target rijden weer droog. Katja en ik willen allebei graag wat nieuwe sportkleding. De prijzen van hun Champion kleding zijn werkelijk onvoorstelbaar laag. Zo kosten mijn skorts $20 per stuk en Katja's shorts $10 per stuk! Dat is toch geen geld?


Mijn "oogst" voor vandaag

Voor vaderdag en de bruiloft kies ik een aantal kaarten uit. Ik sta er versteld van, hoe duur die wel zijn! Het kleinste kaartje kost al $3! Even overweeg ik ze zelf te maken, maar ik weet hoe belangrijk kaarten zijn voor Rick. Daar had ik het van de week nog over met Ymkje en Gert. Hier is het zo gewoon om overal een kaart bij te geven, terwijl je in Nederland een kaart meestal opstuurt.

Bij Petsmart haal ik een zak Eukanuba voor Cosmo. Bij de kennel volgende week wil ik, dat hij zijn eigen merk eten heeft. Ook koop ik een paar zakken met botjes, waarvan ze hem er iedere dag een zullen geven. Liever had ik Cosmo meegenomen, maar we gaan in Michigan o.a. bij vrienden logeren, die geen huisdieren hebben.

Het weer is inmiddels helemaal opgeklaard en Katja en ik gaan op het deck zitten. We moeten onszelf wel platspuiten met Off!, al helpt het wel, dat het deck hoog is. Jan viel het zondag op, dat we veel minder muggen hebben, dan zij. Die van ons blijven denkelijk beneden in de tuin.

Katja en Rick gaan naar Land of the Lost, Saskia heeft twee vriendinnetjes te logeren en Kai een vriend te eten. Ik ga zo naar Laura, waar vanavond de Bunco avond wordt gehouden, lopen. Ik heb er zin in, het is altijd zo leuk om weer met iedereen bij te kletsen!

16 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Volgens mij valt alle regen die wij " horen te hebben" bij jullie ;-) niet te geloven wat een nattigheid. De muggen hier malen er niet om, droog of nat, dus ik stond me vanmorgen ook al vroeg in te spuiten met Off! , helaas werkt het niet altijd even goed dus ze hebben me toch een aantal keren te pakken genomen.

Fijne zomervakantie gewenst !

Anne-Sophie zei

Hier in Denver hebben we na een droge winter ook zo'n natte lente. Heel veel donderbuien en hevige hagel. In de zomer heb je hier heel vaak 's middags even een buitje met wat donder, maar dit slaat werkelijk alles. ook hier dus raar weer dit jaar. Maar geen muggen :) Fijne vakantie!

Anja zei

Ook wij hebben de afgelopen 2 weken veel regen gehad. Gelukkig kunnen we tussen de buien door wel buiten zitten want het is niet koud. Fijne zomervakantie!!

Mieke zei

Klein vraagje.
Kun je Bunco ook met 1 team (van 4 of 5 personen) spelen?
Lijkt me erg leuk voor op vakantie maar ja we zijn niet met 3 teams;-)
En zou je me de spelregels in het kort eens precies uit willen leggen?
Alvast bedankt en een fijne vakantie!

Miranda zei

Hier is het weer inmiddels al weer veranderd in zonnig en het sauna gevoel is gelukkig verminderd. Zullen we nu eindelijk zomr gaan krijgen? Groetjes

Petra S. zei

Leuke dingen heb je bij Target gekocht! Ik wou dat ik mee had kunnen gaan.....
Wij hebben ook nog de Off en ik gebruik het elke week als we in het bos gaan trainen, er zijn dan zoveel van die piepkleine mugjes, brrrr.
Yihaaa, summer vacation!

Bibi zei

Bij ons kan je geen 5 seconden mug en vlieg vrij zitten. Maar ach daar hebben we dit jaar minder last van want het is toch geen buitenzit weer...:-(

Petr@ zei

Zo te lezen een heftige bui, maar gelukkig duurde die niet lang en heb je nog even lekker buiten kunnen zitten.

Fijn dat je direct slaagde voor het vinden van een kadootje. Ik heb er altijd zo'n hekel aan als ik niets leuks kan vinden en maar winkel in en uit moet.

Fijn weekend.

Marion2 zei

Als ik je beschrijving van het weer zo lees, doet het mij erg denken aan onze zomervakanties in Amerika. Heerlijk!

Ik wens jou en je gezin een hele fijne vakantie! Zo te lezen is het in ieder geval al goed begonnen.

Petra zei

@Mieke -- Ja, je kunt Bunco ook met minder spelen. Het is gewoon een spel, dat je hier bij de speelgoedwinkel kunt kopen. Het is heel simpel: je gooit 3 dobbelstenen en begint met tweeen. Iedere keer als je een twee gooit krijg je een punt, tot je 21 punten hebt, dan heb je gewonnen. Als je 3 tweeen gooit heb je Bunco en gewonnen. Dan ga je door naar drieen, dan vieren etc.

hennyb. zei

Heerlijk voor jullie dat de zomervakantie is begonnen, dat wordt weer weken genieten van elkaar en met elkaar, geweldig toch?
Wat een leuke outfitjes hebben jullie gekocht, de afgelopen vakantie ben ik ook een paar keer in Target geweest, 1 van mijn favoriete winkels in de USA.
Ik duim dat jullie qua weer een stabiele zomer tegemoet gaan. Onze weken in Florida waren ook veel natter dan wij gewend zijn, het natte voorjaar is in een groot gedeelte van de USA volgens ons!
Prettig weekend alvast!

Mieke zei

Thanks!

Carola zei

Wat heerlijk dat jullie al vakantie hebben! Ik kijk er ook al naar uit maar moet nog langer dan een maand wachten. Leuk die sport outfits! Maar ik sta ervan te kijken dat er een rokje bij zit. (Of vergis ik me?) Hier dragen ze die alleen op de tennisbaan.
Maar leuk zien ze er in ieder geval wel uit.
Fijn weekend en vooral een fijne vakantie gewenst!!!

Larissa zei

Fijn dat voor jullie eindelijk allemaal de zomervakantie is begonnen!=)

Gaan jullie deze zomer nog op vakantie?

marijke zei

Ik heb hier ook nog een stapel van de sportkleding van Champion bij Target liggen. Zitten uitstekend, kunnen makkelijk gewassen worden en kosten in vergelijking met sportkleding in Belgie geen geld.

Petra zei

@Carola -- het zijn broekrokjes, speciaal voor hardlopen.

@Larissa -- Ja, we vertrekken morgen naar Michigan en gaan in augustus weer naar Aruba