Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 13, 2009

Gemiste afspraak

Alweer word ik gewekt door uitbundige zonneschijn. Konden we dit weer maar inblikken en tevoorschijn halen, als het koud, grijs en miezerig is! Ik ben dol op de vier seizoenen, maar ik merk wel, dat ik steeds meer zonder de winter zou kunnen. Ooit zie ik mezelf een "snowbird" worden, zo iemand, die 's winters naar het zuiden trekt.

Het huis is op het moment niet netjes te houden met alle kinderen thuis en vrienden en vriendinnen over de vloer. Dat creeert nogal wat ergernis van mijn en Ricks kant. Ik kan wel aan het opruimen blijven, gek word ik ervan!

Zo ook vanochtend, de dames en de heer hebben spelletjes gespeeld en de family room ligt vol met lege snackzakjes en bekers. Ik heb de neiging ze allemaal uit bed te trommelen en aan het opruimen te zetten! De was is nog zoiets, ik kan wel aan het wassen en opvouwen blijven! Vanavond tijdens het eten ga ik toch scherpere regels stellen, want zo nog anderhalve maand door gaat niet lukken.

Door al het rijden van deze zomer is de van al aan zijn 15.000 mijl onderhoudsbeurt toe. Bij aankoop van de auto hebben we ook de onderhoudsbeurten tot 50.000 mijl bij de dealer gekocht tegen korting. Ik heb dus om elf uur een afspraak bij Koons Toyota.

Eigenlijk hoopte ik, dat Katja me daarheen zou kunnen volgen en dan weer naar huis brengen, want de beurt zal zeker anderhalf uur duren. Maar Katja moet babysitten, dus heb ik Leah gisteren gevraagd, of zij mij kan helpen. Dat doet ze gelukkig graag. Toch handig, die rijdende tieners!

Het lukt me maar niet om op tijd naar Sharons trainingen te gaan, dus doe ik weer een intensieve Sports Active routine. Leah komt keurig op tijd en volgt mij naar de garage. Mijn "service advisor" Leo is nergens te bekennen en komt ook na herhaaldelijk omroepen na een kwartier nog niet opdagen. Leah staat te wachten en ik vraag, of iemand anders me in kan checken.

Luis doet dat heel vriendelijk en vraagt, wanneer ik de van weer op wil halen. Ik maak duidelijk, dat dat voor enen moet zijn, want om twee uur heb ik een afspraak bij Farrish om een deuk in de achterklep, die iemand er in Michigan in heeft gemaakt, te laten taxeren voor de verzekering. Dat wordt keurig opgeschreven en voorgaande keren was men heel stipt. Ik heb er dus alle vertrouwen in, dat ik de afspraak ga halen.

Dit is voor mij de eerste keer in Leah's Jeep. Het dak zit er niet op met dit weer, dus het is leuk rijden. Alleen hebben de meisjes allemaal lang haar, dat ze in een paardestaart kunnen doen, maar ik niet. Mijn kapsel ziet er dan ook niet uit na het ritje naar huis!

Katja maakt zich klaar om te gaan babysitten. Opeens heeft ze iedere dag werk. Dit keer neemt ze een paar meisjes mee naar het zwembad. Saskia en Samira spelen Sims 3 en Kai is zijn gitaar aan het oefenen. Op mijn vraag, of hij niet iets met vrienden wil ondernemen, antwoordt hij, dat hij daar op sommige dagen geen behoefte aan heeft. Hij en Saskia zijn complete tegenpolen van elkaar op het sociale vlak!

Terwijl ik in en rond het huis bezig ben houd ik angstvallig de tijd in de gaten. Een uur komt en gaat en er is geen telefoontje van de garage. Om kwart over een bel ik ze op en krijg te horen, dat de van nog niet klaar is. Leo zal me terugbellen.

Er komt geen telefoontje van Leo en om half twee weet ik, dat ik de afspraak van twee uur niet ga halen. Helaas heeft Farrish geen latere afspraken open, dus moet ik nu morgenochtend gaan. Ik baal als een stekker en ik erger me aan Leo, die maar niet belt!

Eindelijk krijg ik hem te pakken en hij verontschuldigt zich duizend keer, als hij hoort, dat ik mijn afspraak niet heb gehaald. Hij zal de van binnen het halve uur klaar hebben, belooft hij. Tja, dat is nu toch te laat. Ik vind het ook vervelend voor Leah, want die zat ook de hele tijd op mijn telefoontje te wachten.

Om half drie zet Leah me af bij de garage en ik geef haar $10 als dank. Tenslotte hoefde ze dit niet te doen. Maar daar wil ze niets van weten. Het is haar burentaak, vindt ze. Echt lief!

Katja belt om te vragen, of ik haar in het zwembad gezelschap kom houden, terwijl zij oppast. Daar heb ik wel oren naar en ik verkleed me gauw. Als ik binnenloop zie ik, dat ze om vier uur dichtgaan voor wedstrijdzwemmen vanavond. Argh! Maar goed, ik heb nog een uur om te genieten van het nu heerlijke water en de zon (alweer zonder luchtvochtigheid). Saskia, Aoife en Laura zijn er ook.

Kai heeft vandaag zijn eerste basgitaarles bij School of Rock. Hier heeft hij al heel lang naar uitgekeken. Hij heeft zichzelf geleerd te spelen en nu gaat hij een stap verder. De lessen zijn nogal duur, dus we wilden er zeker van zijn, dat het geen bevlieging was. Dat is het duidelijk allerminst. Het leuke aan deze "school" is, dat Kai ook in een bandje met andere studenten kan spelen, als hij wil.

Katja heeft de smaak van het koken helemaal te pakken. Vanavond maakt ze gezonde hamburgers voor ons, waar geraspte wortel, ui, rode paprika en Parmezaanse kaas door het gehakt heen zit (het recept hier en hier dat van gisteren, even je naam en email invullen en je kunt het zien). Daarbij krijgen we een lekkere Tex-Mex salade (met mais en zwarte bonen o.a.). Het smaakt allemaal heerlijk zo buiten aan tafel.

Terwijl we zitten te eten krijgen we een serenade van een cardinaaltje in een van de dogwoods te horen. Zo vrolijk klinkt dat rode vogeltje! Ik moet er gewoon foto's en een filmpje van maken.


Hij zingt uit volle borst!



En dit is zijn lied

In de verte horen we de wedstrijden in het zwembad en nu, na negenen, hoor ik enkel het klaterend van de waterval in onze vijver beneden. Vandaag hoorde ik voor het eerst weer het aanzwellende lied van de cicades, veel later in de zomer, dan gewoonlijk. Door het koele weer (ja, ik weet het, voor Nederlandse begrippen allerminst, maar voor hier wel) zijn de vuurvliegjes ook nog heel actief. Het is vreemd weer voor juli, maar wij klagen zeker niet!

12 reacties:

Annemiek zei

Oh! Ik wist niet welke vogel het was die me de afgelopen dagen wakker heeft gemaakt. Het was precies die zang. Een kardinaaltje dus!
Behalve die gitaar heeft Kai wel wat van onze jongens weg. Rustig en 'laid back'. Ze hebben ook vaak geen behoefte aan sociaal bezig zijn.

Bente zei

En is het nog gelukt om de huisregels wat aan te scherpen?
Lijkt me ook om gek van te worden, al die kinders die voor rommel en vuile was zorgen.
Draaien ze zelf nog geen wassen?

Irritant van je garage. En dat ze niet even uit zich zelf bellen dat ze het niet gaan redden.

Ben jaloers op jullie "zonder luchtvochtigheid". Ik zit hier te plakken aan mijn tafel en toetsenbord.

Anja L. zei

Ondanks dat het hier pas net negen uur is geweest zit ik al te watertanden achter de PC. Wat een lekkere recepten!
Waardeloos is dat hè, als je je afspraak niet kunt nakomen door een fout van iemand anders.
Groetjes Anja L.

sally zei

dat is hier schering en inslag mensen die zich niet aan de gemakte afspraken houden. Vreselijk gewoon er valt dus haast niets te plannen. Komt allemaal wel en keer INSHALA...
Ik kan me daar maar neit bij neerleggen en erger me dus groen en geel.
Afijn gelukkig heeft zoonlief niet dat opvliegende karater van zijn moeder en is meer laidback net als Kai.

Bibi zei

Die cardinaal heb je toch weer mooi op de foto gezet en leuk dat ik nou ook zijn gezang kan herkennen!
Het is inderdaad goed om regels op te stellen om iedereen zijn eigen troep op te laten ruimen want zo is het inderdaad niets. Ik heb soms het idee dat ik alleen maar aan het opruimen ben en wij zijn nog maar met zijn tweeen!
Wat leuk dat Kai op School of Rock zit!

Anoniem zei

Wow, de foto van de cardinaal is mooi gelukt! Het weer klinkt echt superheerlijk zo bij jullie. En inderdaad, die pannenkoek op de Duivelsberg is echt overheerlijk. Ik kom daar al zeker 30 jaar, als kind stonden we daar in de buurt op de camping. Het restaurantje staat in het bos (de Duivelsberg) bij Nijmegen in de buurt, dus dat maakt de locatie erg idylisch.

groet,
Ingrid uit Capelle

Ineke zei

Heerlijk toch, zo'n dochter die lekker kookt!

Petra S. zei

Vreselijk als de kinderen niets opruimen! Ik heb het idee dat de was vanzelf aangroeit met daarbij de passende strijk.....help!!
Balen dat je auto niet op tijd klaar was.
Hier is het vandaag een heerlijke dag met dito avond. Ik ga ook nog even buiten zitten.

www.hildezug.info zei

Jaaa, ook ik baal van alle was en rommeltoestanden... Sinds we in een kleiner huis wonen, lijkt de rommel veel meer toe te slaan. Veel succes met het opstellen van scherpere regels...

We missen ook het geluid van de 'Cardinal'. In St Louis werd het baseballteam trouwens naar de vogel vernoemd...

Prachtige foto en geluidsopname...

Groetjes,

hennyb. zei

Mooie foto en leuk filmpje van het cardinaaltje. Wat leuk dat Katja zo lekker kookt.

Anja zei

Mooi hoor die Cardinaal.
Oh, die rommel in huis als de kinderen allemaal thuis zijn....ik ken het. Groot gelijk dat je de huisregels gaat aanscherpen!

Bianca (Hollandranch) zei

Het is hier gebruikelijk dat ze niet bellen en er slecht afspraken te maken zijn met mensen, heel erg vervelend is dat, elke keer weer.

Prachtige vogeltjes die cardinals, ik zag hier vorige week een painted bunting (zo mooi !)

Ik kijk uit naar de voorspellingen van de komende dagen, hopelijk eindelijk regen en koeler weer.