Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 05, 2009

Belgisch eten en cul de sac vuurwerk

Zondag

Al vroeg hoor ik Katja aan de gang en het duurt even, voor ik door heb waarom. Zij, Justin en hun vriendin Maya gaan vandaag naar Kings Dominion. Ze maken een picknick (die niet het park in mag, maar ze zullen terug naar de auto gaan om te eten) en brengen flesjes water om mee naar binnen te smokkelen (die kosten in het park $3 per stuk!). Toch grappig om te zien, hoe anders het eraan toegaat, als Pa en Ma niet betalen, ha ha! Helaas voor hen laat de radar net te zuiden van ons flink wat regen zien, maar ze zullen niet smelten.

Voor het eerst in weken lukt het Mary Ellen en mij weer eens samen te gaan lopen. We nemen voor de verandering een andere route, dit keer langs het Community Center. Zo kent Cosmo ook niet alle honden onderweg, waardoor hij lekker meeloopt. Het moet gezegd, dat hij tijdens zo'n loopje maar weinig stopt om te snuffelen. Dit in tegenstelling tot Diego, met wie Leah niet kan gaan hardlopen, zo vaak stopt hij.

Mary Ellen vertelt, dat haar zoon David de Mexicaanse griep heeft gehad. Ook een stel van zijn vrienden is ziek geweest. David was er nauwelijks ziek van. Hij hoestte en had verhoging. De enige reden, dat Mary Ellen hem heeft laten testen, is, dat ze wilde weten, of hij die griep had. De rest van het gezin heeft het niet gekregen. Al zijn de meesten er niet erg ziek van, ik hoop toch, dat wij ervan verschoond blijven.

Het is bewolkt en koel voor de tijd van het jaar, maar lekker genoeg om buiten bezig te zijn. Ik heb gisteren met de vrouw van een collega van Rick afgesproken om naar Eastern Market te gaan vanmiddag. Dat is een buurt in Washington, die ik nog niet ken. Zij had mij een paar weken geleden uitgenodigd erheen te gaan, omdat ze er vlakbij woont. Daarna zouden we met Rick en haar man gaan eten bij het Belgische restaurant bij hen in de buurt.

J. heeft beloofd te bellen, als hun loge, die 4 juli bij ze kwam vieren, is vertrokken. Nu verwacht ik misschien teveel, maar als mijn gasten langer zouden blijven, dan verwacht, en ik zou met iemand hebben afgesproken, zou ik diegene daarvan bijtijds op de hoogte stellen.

Nu wacht ik eigenlijk de hele middag op haar telefoontje, dat pas om half vier komt, natuurlijk net als ik Cosmo aan het uitlaten ben. En tja, dan is het te laat voor Eastern Market. Voor ik in de stad kan zijn, zal de markt al dicht zijn. Verder rept ze met geen woord over het avondeten, dus we nemen maar aan, dat ze daar geen oren naar hebben.

Enfin, volgende keer beter zullen we maar denken, maar erg netjes vinden Rick en ik het niet. Als ik het eerder had geweten, was ik met Rick naar de markt gegaan. Niet dat die wegloopt, maar ik had erge zin om er eens te gaan kijken.

Omdat we toch wel erge trek in Belgisch eten hebben nu, stelt Rick voor naar Brasserie Beck te gaan. Dit restaurant staat bekend om zijn bierlijst en goede eten. Kai fungeert als chauffeur, zodat Rick zich tegoed kan doen. Rijden in Washington is bovendien ook goed voor Kai, want dat is toch weer heel anders, dan bij ons in de buurt.

Ondanks het wat koelere weer vragen we een tafeltje op het gezellige terras. Het eten is inderdaad super en Rick geniet van zijn Carolus bier. We delen een "steak tartar", een soort filet Americain, dus. Daar ben ik dol op en deze is heerlijk! Natuurlijk ontbreken de frietjes ook niet. Ze worden met drie verschillende mayonnaises (kerrie, tomaten en gewoon) geserveerd. Kai laat ze zich goed smaken en ik kan het ook niet laten er een paar te proeven. Ik vind patat alleen lekker met mayonnaise en niet met ketchup, zoals iedereen het hier in de VS eet, dus uit zelfbehoud vraag ik dat er bijna nooit bij hier.

Als hoofdgerecht bestel ik een halve Salade Nicoise. Gelukkig niet de hele portie, want deze is ruim voldoende! Het wordt leuk gepresenteerd en smaakt voortreffelijk. Ook Ricks stoofvlees ziet er goed uit en Kai vindt zijn croque monsieur ook erg lekker. Volgende keer bestel ik echter de mossels, die zijn hier kennelijk heel goed, want iedereen om ons heen heeft er een pan van op tafel staan!


Originele presentatie van salade Nicoise

Thuis komen Niall en Serena en David en Mary al gauw om naar het vuurwerk in onze cul de sac te kijken. David heeft zelf ook het een en ander aan (illegaal) vuurwerk meegebracht. In Virginia mag alleen grondvuurwerk, maar de pijlen vliegen vanavond de lucht in. De een is nog mooier, dan de ander. Zoals Kai opmerkt is het grondvuurwerk daarbij vergeleken maar saai.


De kinderen krijgen enorme "sterretjes"



Het is moeilijk mooie foto's van dit vuurwerk te maken, maar dit geeft een idee

Gelukkig wordt er niets door de politie opgemerkt, want Mary en ik krijgen bij deze gelegenheden altijd visioenen van onze mannen in de Vienna politiecel! Het vuurwerk van de verschillende buren duurt meer dan een half uur, zoveel is er!

Na afloop maakt Rick een margarita voor Niall en Mary drinkt nog een wijntje. Alweer gaan we veel te laat naar bed, maar we hebben genoten van dit lange weekend!

Maandag

Zo bewolkt als het gisteren was, zo zonnig is het vandaag. Als er perfect weer bestaat, dan is dit het wel: lage luchtvochtigheid, een briesje en een temperatuur van tegen de dertig graden. Heerlijk!

Na mijn gewichtentraining met de Wii ga ik een stuk lopen met Cosmo. Voor hem is het erg fijn, dat het niet zo drukkend heet is. Hij heeft nu zin in de wandeling en heeft het duidelijk niet zo warm.

Saskia vraagt al maanden om een derde gaatje in haar oren. Ik heb de boot wat afgehouden door te zeggen, dat ze daar dan maar voor moest sparen. Als het dan slechts een bevlieging was geweest, had ze dat niet gedaan. Maar ze heeft nu genoeg geld bij elkaar en dus gaan we naar Claire's.

Daar kiest Saskia rode "robijntjes" uit en laat niets merken, als die erin worden geschoten. Brrr, ik vond een keer gaatjes genoeg, dat gevoel hoef ik niet weer te voelen! Tot mijn verbazing vind ik het wel leuk staan bij Saskia, die drie oorbelletjes op een rijtje. Eigenlijk leuker, dan twee gaatjes.

Saskia heeft ook gymschoenen nodig, want haar voeten zijn opeens gegroeid. Ze heeft nu een grotere maat, dan Katja. Ik ben dus eens benieuwd, wanneer ze in de lengte gaat groeien. Bij Foot Locker vinden we leuke (en flink afgeprijsde, nog leuker) Nike schoenen.

Het is ijzig koud in de mall, dus lang willen we er niet blijven. In de winkels zelf valt het wel mee, maar in de gang is het om te rillen. We duiken dus nog gauw de Barnes and Noble in voor een audioboek voor straks onderweg naar New Jersey naar Pat. Marley and Me is uit, dus die kies ik, kunnen de meisjes (Saskia en Laura gaan mee) ook meeluisteren.

Saskia gaat zwemmen met vriendinnetjes en ik ga gauw buiten van het weer genieten. Om een uur of vier neemt Justin weer afscheid en vertrekt terug naar North Carolina. Zo te zien hebben hij en Katja genoten van hun samenzijn.

Mijn nagels zien er zo langzamerhand niet uit en zijn veel te lang. De rest van de week heb ik geen tijd om ze te laten doen, dus ik maak gauw een afspraak met Phuong. Een uurtje later zijn mijn vingers en tenen weer keurig "Cajun garnalen"rood gelakt (zo heet de OPI nagellakkleur).

Rick brengt als avondeten Chicken Out mee. Hun kip van het spit is zo lekker! Daarbij hebben ze gezonde bijgerechten, waarvan ik dol ben op de zoete aardappelpuree. Natuurlijk eten we dit alles met zijn allen aan de tuintafel op. Zo te voelen wordt dit weer zo'n avond, dat ik zo lang mogelijk buiten zal blijven zitten!

8 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Dat klinkt heel goed die verschillende mayonnaises, die mosselen lijkt mij helemaal ontzettend lekker !

Heel vervelend als mensen zo laat opbellen en afspraken niet of half nakomen. Gebeurt hier ook nog al eens (is denk ik hier zuidelijk meer gebruikelijk nog dan bij jullie)

Bente zei

Mosselen! Die zie ik hier dus nooit.
Maar sowieso eten jullie altijd erg lekker (beetje jaloers).

Afspraken niet nakomen? Breek me de *** niet open. Kijk, beetje te laat, dat snap ik. Dat er iets tussenkomt ook.
Maar het is hier doodnormaal om gewoon niet op te komen dagen en dan ook je telefoon niet op te nemen. En nooit excuses daarvoor.
Ik vind het zo onbeschoft. Maar daar snapt men hier niks van. "Dat gebeurt nu eenmaal. Maak je niet zo druk."

Ineke zei

Het viel mij op dat er in de Amerikaanse media vrij weinig aandacht (meer) aan de Mexicaanse griep geschonken werd.
Grappig die salade Nicoise, die ziet er wel heel anders uit als de originele.

gr, Ineke

Miranda zei

Ook ik wilde dat die Belgische eettentjes hier ook in de buurt zaten! En ook bij ons wordt alleen mayo gegeten bij de friet/patat.

Petra S. zei

Zo zeg, dat ziet er allemaal heerlijk uit!

Slechte gewoonte om niet af te bellen als je een afspraak gemaakt hebt. Ik knap daar zo op af. Vreselijk.
Friet met mayo...jammie zo lekker, maar zo slecht....denk je in Utrecht, op de Gracht, met zo'n puntzak friet.....mmmmmmm

Monique zei

Wij hebben ook een stel vrienden, schatten van mensen, maar de helft van hun afspraken komen ze niet of veel te laat na.

Krijg ik echt de PIP van!

Toch klinkt jullie weekend wel weer heel gezellig hoor :-)

Marjon zei

Dat komt wel erg dichtbij zo die Mexicaanse griep. Gelukkig zijn ze er niet erg ziek van geworden.

Dat er nog gedeeltes van Washington zijn die jij nog niet kent had ik niet verwacht. Wel vervelend dat je afspraak dan zo de mist is ingegaan.

Ik krijg altijd zo'n trek als ik jouw weblog lees, al die lekkere gerechten in die leuke restaurantjes. Apart dat je bij dat Belgische restaurant gewoon een halve salade kunt bestellen, dat hoef je in Nederland niet te proberen.

Anja zei

Erg vervelend als mensen hun afspraak niet na komen of pas heel laat afbellen.
Je hebt ook van die mensen die standaard altijd te laat komen, ook dat vind ik niet prettig. Heb jij je gehaast om op tijd klaar te zijn en vervolgens zit je maar te wachten.