Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 29, 2009

Bezoek uit Massachusetts

Al vroeg sta ik bij het logeeradres van Saskia voor de deur. De moeder van Megan komt net thuis van de sportschool en haast zich Saskia wakker te maken. Intussen kletsen we even over kinderen en school. Hun huis is bijzonder leuk ingericht, het ademt gezelligheid uit. Het is grappig, hoe ik de interieurs in onze buurt in twee categorieen kan indelen. Aan de ene kant de rommelige, zonder coordinerend meubilair of kleuren of atmosfeer en de heel smaakvolle, waar ik mezelf ook zo in zou kunnen zien wonen. Veel ertussenin is er niet.

Saskia heeft om negen uur een afspraak bij de orthodontist en die halen we maar net. Saskia blijft hopen, dat haar beugel eraf mag, maar ik bereid haar erop voor, dat dat niet gaat gebeuren. We hebben tenslotte maar een gewone afspraak van een kwartier, te kort om een beugel te verwijderen. Helaas voor haar is het ook niet zo, er worden slechts twee plaatjes verwisseld.

Thuis doe ik gauw een Sports Active routine, terwijl ik op de aankomst van mijn zus en haar kinderen wacht. Rond half elf rijden ze de oprit op. Het is zo fijn ze weer te zien! Het is officieel: ik heb de schattigste neefjes en nichtjes ter wereld.

S van zeventien maanden ligt nog te slapen. N van vier vindt Saskia meteen en S van zeven kan niet wachten, tot grote neef Kai wakker wordt. Als dat eenmaal gebeurt, beginnen ze aan het spelen van jongenspelletjes op de Wii. Als ik ooit een jongetje in zijn element heb gezien! Stiekem denk ik, dat Kai het ook erg leuk vindt.

Als je met drie kinderen reist, weet ik uit ervaring, heb je binnen de kortste keren een troep in de auto. Terwijl Sasha in haar autostoeltje slaapt, help ik mijn zus met uitmesten. Er komt een volle vuilniszak uit!

Layla, de hond, is ook mee, en tot onze verbazing heeft ze wat moeite met Cosmo. Die loopt als een goeiige lobbes om haar heen, terwijl zij naar hem grauwt en happen uit zijn vacht neemt. Gelukkig gaat het gaandeweg beter, al heeft Layla niets met katten en zijn de onze dus weer helemaal op hun hoede.

Het weer werkt niet mee, van alle dagen is het uitgerekend vandaag zwaarbewolkt en drukkend. Toch besluiten we na de lunch met de meisjes naar het zwembad te gaan. Daar hebben de kinderen enorm naar uitgekeken, maar het lukt ons niet S bij Kai weg te halen. Zij blijven dus thuis.


Het zwembad is vrijwel uitgestorven, maar het water is een lekkere temperatuur. We blijven een uurtje en dan begint het echt te regenen. Voor we naar huis gaan kopen we nog een ijsje en dan ziet Saskia haar vriendin Shannon. De tieners vinden het leuk om in de regen te zwemmen, dus mijn zus en ik nemen de kleintjes mee terug.


Daar vinden we Kai en S in precies dezelfde positie, als we ze hebben achtergelaten. Heerlijk, het leeftijdsverschil maakt niets uit. Jongens blijven jongens.

Katja is ook even thuis met haar oppaskind Cammy. We nemen de meisjes mee naar buiten om te schommelen en van de glijbaan af te gaan, terwijl mijn zus zich in alle rust klaarmaakt. Ik weet nog wat een luxe dat was, vroeger! S is gek op de bandschommel, ik krijg extra beweging door haar heen en weer te lopen.

Mijn zus en de kinderen vertrekken naar een college vriend. Het is me duidelijk geworden, dat ik niet genoeg kleine kinderen lekkernijen in huis heb, dus ik ga nog wat boodschappen doen.

Mijn Canadese broer en schoonzus en hun kinderen komen misschien dit weekend ook langs en daar zijn een aantal verjaardagen geweest en komende. Bij Michaels vind ik 3D stoepkrijt en een boek met allerlei vouwvliegtuigjes voor mijn neefje en nichtje.

Hun ouders zijn moeilijker, maar tot mijn verbazing vind ik leuke dingen bij CVS. Wat een drugstore al niet te bieden heeft! Voor mijn schoonzus koop ik Aqua Globes en voor broerlief een apparaat om sliders te maken op het fornuis.

Bij Giant is men druk bezig met renoveren en wordt mij door diverse medewerkers gemeld, dat er volgende week een "grand re-opening" zal zijn. Nu is de winkel niet gesloten geweest, maar zo'n re-opening betekent vaak allerlei gratis dingen, dus als het even kan ga ik.

Mijn laatste stop is Whole Foods. Kai heeft daar nu ook een lekker zuivelprodukt ontdekt: Skyr. Langzamerhand heb ik echte "foodies" gecreeerd, die van alles bij deze winkel lekker vinden. Niet goed voor de portemonnaie, maar wel voor de gezondheid.

Iedere dag maken de meisjes bijvoorbeeld de lekkerste smoothies met organisch fruit en yoghurt. Zelfs mijn zus was vandaag onder de indruk van Saskia's smoothie. Ze kunnen straks nog een bedrijfje beginnen.

Mijn zus belt, dat ze bij de vrienden blijft eten, en wij maken het ons makkelijk en bestellen van Joe's Place. Dit is een authentiek Italiaans restaurant en hun eten is van goede kwaliteit en goedkoop.

Terwijl we aan het eten zijn, komen mijn zus en de kinderen alweer terug. Kai en S beginnen meteen weer aan de Wii, terwijl Saskia N onder haar vleugels neemt. S drentelt overal tussendoor.

Intussen maken Rick en ik de bedden op, want in plaats van in de logeerkamer, heeft mijn zus besloten, dat ze met zijn allen in de recreation room gaan slapen. Daar staat een uitklapbank met een queen bed, waar de twee oudsten in kunnen. Mijn zus en S slapen dan op het opblaasbare queen aerobed, dat we hebben. Als het zou moeten, zouden we elf mensen te logeren kunnen hebben hier.

N wil graag, dat Saskia er ook bij komt liggen, dus leggen we de eenpersoons Aero er ook neer. S gaat daarop slapen, Saskia met N en mijn zus met S. Layla slaapt er ook, dus een kamer vol is het! Ik ben benieuwd hoe het gaat, maar het is zo leuk om te zien, hoe de neefjes en nichtjes met elkaar omgaan, ondanks het grote leeftijdsverschil. Ik hoop, dat die genegenheid tot ze volwassen zijn zal blijven bestaan.

10 reacties:

Anja zei

Wat een gezellige familiehappening. Je kunt wel zien dat jullie zussen zijn, jullie lijken veel op elkaar. Je kleine nichtje is flink gegroeid, leuk dat de kinderen onderling het zo goed kunnen vinden. Veel plezier samen!!

hennyb. zei

Jij en je zus lijken op elkaar, leuk om te zien! Dat wordt een vol huis komend weekend, maar familiebezoek is altijd leuk, zeker als je ver van elkaar woont.
Handig dat je wel 11 slapers kunt 'bergen'. Veel plezier gewenst!!

Monique zei

Fijn dat jullie zo genieten met elkaar! Als enig kind mis ik dat weleens, zo'n vanzelfsprekende band als zussen met elkaar kunnen hebben.

Have fun!

Groetjes,
Monique

Sally zei

Ja geweldig he als alle familieleden het zo goed met elkaar kunnen vinden. Ook ik prijs mij gelukkig dat onze kinderen dol op hun zowel oudere (20-21 jr dus bijna volwassen) als jongere neven en nichtjes ( 5 en 7) zijn. Ook met gezamelijke vakanties is het dolle pret.
Super zo'n grote logeerruimte. En wat is er nou gezelliger als allemaal bij elkaar slapen? Keten!

Ineke zei

Gezellig weekend met je familie!
Wat zijn de kindertjes van je zus toch een schatjes om te zien.

Veel plezier!

Martin zei

Wat je over de inrichting in de meeste Amerikaanse huizen beschreef, is inderdaad zo.

Wij zien ook vaak of 'rommelige' inrichtingen waar werkelijk helemaal niets bij elkaar past en het is neergezet alsof ze middenin een verhuizing zitten, of het is zo smaakvol ingericht, dat het water je uit de monde loopt! LOL!

Wat me nog het meest verbaasd bij de 'rommelige' inrichtingen, is dat de Amerikanen overal maling aan hebben en vaak nog een een of ander lelijk fitnes apparaat middenin de woonkamer hebben staan. Het maakt ze allemaal niets uit! :-)

www.hildezug.info zei

Waw leuk dat je de hele familie op bezoek krijgt, maar toch ook wat stress vermoed ik??

Aan plaats hebben jullie niet tekort! Fijn dat jullie ze zo gemakkelijk te slapen kunnen leggen. Dat is hier in ons huis in Zug echt niet mogelijk!!

Bedankt voor je antwoord! Ik ga nu echt op zoek naar de Active Sports.

Groetjes,

Nicole zei

Wat gezellig dat je zus en haar kindjes er weer zijn. Op die foto van Ayesha en Sasha in het zwembad kun je wel heel goed zien dat jullie zusjes zijn zeg! Was me eerder nog niet zo opgevallen. En ja het zijn echte dropjes jouw neefje en nichtjes.

Nog heel veel plezier samen!

Bibi zei

Wat ontzettend leuk om je familie bij je te hebben, je zus lijkt inderdaad erg op jou:-)
Heel veel plezier!

tazorac blackheads zei

For those seeking new adventures, Massachusetts offers family entertainment venues such as awesome sporting events, Whale Watching King, World Class Spa, and Six Flags.