Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juli 14, 2009

De Glovers hier

Het geluid van wegwerkzaamheden wekt me vanochtend al heel vroeg. Wat een lawaai geeft dat! Onze cul de sac staat vol Town of Vienna voertuigen. Marshall Road, de straat naast de onze, wordt opnieuw geasfalteerd. Dat is ook hard nodig, want de gaten zaten erin!

Nu ik toch op ben en het nog heerlijk koel is buiten, besluit ik Cosmo voor een lange wandeling mee te nemen. Dat is er de afgelopen dagen wat bij ingeschoten en hij gaat dan ook graag mee. In de van luister ik nog telkens naar Marley and Me en ben bijna aan het einde, duidelijk gaat Marley binnenkort dood. Slik! Opeens lijkt een hondeleven zo vreslijk kort! Ik neem me voor heel erg van Cosmo te genieten.

Na ook nog een hal uurtje Sports Active, ga ik op zoek naar Fairfax Auto Body. Na een paar verkeerde afslagen vind ik het kleine bedrijfje eindelijk. In Michigan of Ohio heeft iemand een vreemde deuk in de achterklep van de van gemaakt. Omdat de van zo nieuw is, hebben Rick en ik besloten de verzekering in te schakelen om het te laten maken.

De schade wordt op bijna $1000 geschat!! Daarvan zullen we zelf $250 moeten ophoesten. Echt balen, als een ander niet zo netjes is een briefje achter te laten na een auto beschadigd te hebben. Grappig is , dat bijna $100 opgaat aan nieuwe naamplaatjes (het Toyota logo, Sienna, LE en AWD). Ieder van die kleine plaatjes kost zo'n $20! Maandagochtend kunnen we de van brengen, de reparatie zal vier a vijf dagen duren.

Op de terugweg ga ik naar Whole Foods. Chuck, Christine en Mallory komen vanavond eten. Zij zijn deze week in dit gebied op vakantie.

Met dit lekkere weer moet er gewoon gebarbecued worden. Ik koop biefstukspiesjes met drie verschillende marinades, maiskolven, komkommers voor een salade en nog warm olijvenbrood. Toe zullen we angelfood cake met frambozen, bosbessen en aardbeien en natuurlijk slagroom.

Na de lunch ga ik naar het zwembad. Katja past er weer op en Leah komt ook. Ik begin meteen aan de baantjes, die ik me voor heb genomen te zwemmen. De kilometer leg ik in iets minder dan een half uur af. Ik wil me opwerken naar een mijl, maar dat lukt nu nog niet.

Christine is hier voor een conferentie van romance schrijvers, die morgen begint. Zij wil er daarvoor pico bello uitzien. We gaan dus samen onze nagels laten doen. Dat geeft ons goede gelegenheid eens helemaal bij te kletsen.

Mallory en Saskia zijn dolblij elkaar weer te zien. Rick is al vroeg thuis en hij en Chuck zijn meteen druk in gesprek. Wat missen wij hen eigenlijk, dat merk je pas, als je elkaar weer ziet!

De maaltijd wordt enthousiast ontvangen en Serena komt nog even aanlopen om Christine te zien. Tot laat zitten we buiten te kletsen. Dan nemen Chuck en Christine afscheid, Mallory blijft logeren. Helaas is dit waarschijnlijk de enige keer, dat we elkaar deze week zien.

4 reacties:

Anoniem zei

Ik zit hier op mijn werk, eind van de dag, enorme honger te hebben. En jullie avondeten/barbeque klinkt al zo lekker, maar op dit moment helemaal!

groet,
Ingrid
Capelle ad IJssel

Petra S. zei

Oooh, heerlijk dat jij en Christine elkaar gezien hebben, ge'hugd' hebben! Super.
Je bbq maal lijkt me zalig.
Over het hondenleven gesproken...ik kan er over mee praten. Geniet ervan zo lang het kan.

Sophie & Larissa zei

Oh dat eten van de BBQ klinkt heerlijk! Ik hou van Whole Foods! Wil er eigenlijk ook nog wel even langs. Heb je mijn en Larissa's blog al gezien? We're reporting live! (Al lopen we wel een paar daagjes achter, maar dat gaan we vanavond bijwerken) We zijn nu in Lake Tahoe!

Ik weet niet of je het al gelezen had, maar in onze eerste blog van de vlucht hadden we jou ook genoemd! Uiteindelijk best jammer dat we je niet gezien hebben!

xxx Sophie en Larissa

Bibi zei

Wat een bedrag die naamplaatjes! Ik zou ze er af laten denk ik hihi, ik zit nu je blog te lezen terwijl ik erge honger heb en nog geen idee heb wat te maken, en ik heb ook geen wholefoods:-( het wordt maar rijst met spek en bonen of zoiets...