Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 27, 2009

Lazy days of summer

Wat is het toch een luxe, geen wekker om kwart over zes (al moet Rick er wel bijtijds uit, dat is pas half acht op de meeste dagen) en vrijwel iedere ochtend zonneschijn om vrolijk bij wakker te worden. Vannacht heeft het wel flink geregend, zie ik aan het tuinmeubilair.

Op de Wii maak ik een nieuwe Sports Active routine van ongeveer een uur. Ik doe er vooral veel benenwerk bij. Je kunt dit programma zo op je eigen niveau afstemmen, ik blijf het fantastisch vinden! Ik gebruik mijn gewichten en de bosu erbij, wat het allemaal nog net iets intensiever maakt. Ik kan het niet genoeg schrijven, dit programma is zijn geld meer dan waard!

In de zomer vind ik het vaak moeilijk te bedenken, wat we gaan eten. Met dit dertig graden plus weer vind ik koken te warm. Iedereen vindt hier gevulde pita's lekker, dus dat wordt het vanavond. Bij de Giant ga ik de benodigdheden halen.

Na Whole Foods is Giant mijn favoriete supermarkt. Alleen als het per se moet, ga ik naar Safeway. Die laatste vind ik duur en hun produkten maar matig. Giant heeft al een tijdje een nieuw logo, de medewerkers lopen in nette gele en paarse poloshirts rond (afhankelijk van hun positie) en de meeste winkels in dit gebied worden uitgebreid. Bovendien kunnen we steeds meer internationale produkten hier vinden, waaronder Aero chocoladerepen (de Britse Bros).

Een hele verandering opeens voor deze keten, die in 1998 door Ahold werd gekocht. Ik dacht dus, dat Ahold het concern verkocht had, maar niets is minder waar. Ik winkel dus feitelijk nog steeds bij de Amerikaanse Albert Heijn en zo te zien gaat het een stuk beter met ze.

Tot mijn vreugde vind ik zelfs de tzatziki saus, die ik in de pita's wil doen vanavond. Ook de maaltijd voor morgenavond neem ik vast mee. Dat worden kipspiesjes met komkommersalade en rijst. Daarbij wil ik een pindasaus maken. Online vind ik een goed en makkelijk recept, ik ben alleen benieuwd hoe dat met de Amerikaanse Jif pindakaas gaat smaken.

Als ik bij de rijstafdeling sta, vallen me de Ready Rice pakjes van Uncle Ben's op, die je in de magnetron in 90 seconden klaarmaakt. In ieder pakje zitten twee porties. Er zijn allerlei smaken en ze zijn afgeprijsd. Die wil ik weleens proberen.

Rick, Katja en ik vinden de bruine rijst en wilde rijst lekker, maar Saskia en Kai houden alleen van witte rijst. Het wordt misschien een eenmalig experiment, maar we zullen zien, hoe het werkt. Morgen lezen jullie het resultaat van deze culinaire test.

Als lunch eet ik samen met Katja o.a. de overgebleven krabben van gisteravond op. De volgende dag smaken ze zo mogelijk nog beter (in ieder geval branden we onze vingers er niet meer aan!). Vroeger haalde Rick altijd een "bushel" krabben voor mijn verjaardag. Die kookte hij dan in onze krabpot. Heerlijk! Maar Rick is er zelf niet dol op om krabben te ontleden en Kai en Saskia houden er helemaal niet van. Dus die traditie hebben we helaas laten varen, want we kregen al die krabben niet op.

Ondanks de voorspelling van onweersbuien en veel bewolking is het stralend zonnig. Maar op Weatherbug staat, dat we vanaf drie uur flink noodweer mogen verwachten. Na mijn huishoudelijke taken maken Saskia en ik ons dus gauw klaar voor het zwembad, want met dit weer is een koele duik heerlijk. Maar goed ook, want alweer gaat het zwembad vroeg dicht. Vandaag is de "raindate" voor het zwemteam buffet, dat zaterdagavond verregend werd.

Meteen duik ik erin met het plan een halve kilometer te zwemmen. Leah komt ook en begint aan haar mijl. Ze vraagt mij, hoe het met de kilometer gaat en ik antwoord, dat het vandaag maar een halve zal worden. Maar als ik de twintig baantjes heb gezwommen, heb ik nog geen zin om eruit te gaan. Dan nog eens twintig en zo wordt het toch een kilometer. Als Leah uit het water komt, merkt ze op, dat die 500 meter wel heel lang duurden, ha ha!

Nu heb ik het "verdiend" om even lekker op een ligstoel te gaan lezen. Wel in de schaduw, want het is veel te warm in de zon. Als ik een klacht over ons zwembad heb, is het, dat er te weinig parasols zijn. Ieder jaar schrijf ik dat op het commentaarformulier, maar er wordt niets aan gedaan, helaas. Op een maandag als vandaag vind ik er nog eentje, maar in het weekend zijn ze allemaal bezet. Gelukkig wordt het zwembad omringd door bos, dus er is altijd wel wat schaduw te vinden (vervelend is dan wel, dat je wordt opgegeten door de muggen).

Terwijl ik daar zo lig, komt buurvrouw Chris naast mij zitten. Zij heeft vier dochters, de oudste is een jaar jonger, dan Katja en de derde en vierde "sandwichen" Saskia. Laura, de oudste, gaat muziek studeren bij CNU, de school, die Kai niet zag zitten vorige week.

Het meisje heeft geen makkelijk pad te gaan, want ze wil componeren en is niet bijster goed in zelf de instrumenten bespelen. Kennelijk heeft ze wel talent, anders zou ze niet aangenomen zijn. Maar Chris maakt zich zorgen, want muziek is een van de weinige studierichtingen, die heel specifiek zijn. Na twee jaar zijn er examens en als je die niet doorkomt, ben je twee jaar studie kwijt. De enige manier om dat tegen te gaan, is een minor nemen in een algemener vak, die credits kun je dan nog wel gebruiken. Zo leer ik toch telkens weer nieuwe dingen over het schoolsysteem hier.

Vijf uur komt alweer veel te gauw, want niks onweer. Het blijft gewoon heerlijk weer! Nog in zwempak met wrap om en met natte haren neem ik Kai naar zijn gitaarles bij School of Rock. Ik hoef er toch niet uit, dus "who cares"?

De pita's met kip en tzatziki saus zijn een groot succes. Die gaan op het permanente menu van "gezonde en makkelijke maaltijden"! Rick en ik blijven buiten computeren met de geluiden van het zwemteamfeest op de achtergrond. Het ziet ernaar uit, dat het vandaag niet zal worden verregend. Zo zijn de zomerweersvoorspellingen hier. Altijd kans op onweer, maar lang niet iedereen wordt nat.

We zijn nu echt in de "Dog Days of Summer" beland. Die zijn niet zo genoemd, omdat het hondenweer is, maar naar de ster Sirius, de "hondenster". Deze heel heldere ster komt op met de zon en gaat ermee onder in deze tijd van het jaar. De "Dog Days" zijn echter ook synoniem met heel warm en vochtig weer, waarbij men het liefst in het water verkeerd of de airconditioning. Behalve ik, want ik zit hoe dan ook buiten!

10 reacties:

Anja zei

Heerlijk om wakker te worden met de zon die uitbundig schijnt, ik kan daar ook zo van genieten!
Ook hier zijn er veel te weinig parasols rond het zwembad, zeggen en schrijven zijn er precies 2 bomen die voor schaduw zorgen. Dit is een reden dat ik soms, als ik aan de late kant ben, besluit om niet te gaan.

Ymkje zei

Wat een heerlijke zomer!
groet

hennyb. zei

Wat een heerlijk weekend heb je weer gehad... Over de zomer tot nu toe hebben jullie niet te klagen toch, heerlijk hoor!
Die pakjes rijst hebben we hier in Ned. ook (van het merk Lassie), ik vind ze erg handig en goed te eten, de basmati en de bruine rijst dan, de witte heb ik nog niet gehad.

Unknown zei

Heerlijk als de onweer uitblijft als het wel is voorspelt!

Klinkt lekker jullie avondmaaltijden.

Petra zei

Ik neem mijn eigenste kleine parasolletje mee. (Te koop bij Walgreens of zo voor tien dollar) En die doe ik met drie losse stukjes klittenband (eigenlijk voor snoeren te binden) aan mijn ligbedje vast ;-) Want ook hier geen parasolletjes.

www.hildezug.info zei

He Petra, bedankt voor je commentaar op de Sports Active. We denken er ook over om er eentje aan te schaffen, vooral om tijdens de winter te kunnen sporten (of bij slecht weer). Moeten we bij de aankoop op iets specifieks letten of zo? Zijn er verschillende uitgaves?

Ook wij genieten hier van een schitterende zomer.

Groetjes,

Martin zei

Heb je de rijst in de magnetron al geprobeerd? Wij hebben die ook eens gehad en het was perfekt!!!

Nu ben ik lui van mezelf, dus vind al snel iets perfekt als het gelukt schijnt te zijn en het nog smaakt ook, haha...

Ineke zei

Dog Days kennen wij ook, Petra, de hondsdagen, duurt tot half augustus geloof ik.

Jullie hebben inderdaad heerlijk weer zeg, bij ons blijft het maar op en neer gaan.

Sophie zei

Haha Aero. Die ken ik inderdaad uit Engeland, je hebt ook een mint variant, die ken ik eigenlijk het beste. De Giant kende ik dan weer niet, bedankt voor de kennismaking met nog een geweldige amerikaanse supermarkt ;-)

metformin 1000mg zei

I would call the 500 days of summer a legal classic. Not yet considered a "canon", but it fulfills all the merits. Successful, dear, good, and extremely impressive to anyone who has ever seen a late 'obscure student film'.