Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 08, 2009

Naar Medford Lakes, New Jersey

Al zodra ze me over hun huis in New Jersey vertelde, nodigde Pat me uit daar eens te komen kijken. Duidelijk was, dat ze er helemaal verliefd op is, dus dat intigreerde me. Vooral omdat hun huis in Vienna ook niet bepaald een stulpje is met zwembad en al.

Vandaag is het zover en zullen Saskia, haar vriendin Laura en ik naar het noorden rijden. Eerst doe ik een Sports Active routine en daarna willen Saskia en Laura nog een koptelefoonsplitter bij Radio Shack halen. Zo kunnen ze onderweg allebei naar "The Office" kijken op Saskia's laptop. Na benzine bijgetankt te hebben vertrekken we rond half twaalf dan echt.

Via de Washington Beltway en de I-95 rijden we naar Baltimore. Het vlot goed, maar rond een uur krijgen de meisjes zin in lunch. We kiezen welk restaurant we willen. Ik haal een hamsandwich van Subway en de meisjes een hamburger met frietjes van Burger King.

Daarna hoor ik ze alleen nog maar lachen om de gekke grappen in "The Office". Voor mezelf zet ik Marley and Me aan. Dat blijkt makkelijk te beluisteren te zijn en doet de tijd toch sneller gaan. Een paar keer komen we in de file te staan vanwege wegwerkzaamheden, maar rond drieen draai ik de interstate af, het mooie "South Jersey" in.

De staat New Jersey heeft de bijnaam "Garden State" en als je de staat alleen kent van de omgeving bij New York snap je die niet. Hier in het zuiden wordt het echter meteen duidelijk. We rijden door leuke oude plaatsjes met keurig onderhouden tuinen.

In Medford Lakes zien we meteen de meren, die het plaatsje zijn naam geven. Opvallend zijn ook de log cabins, of liever lodges, want cabins doet aan iets kleins denken, langs het water. Pat woont in zo'n authentieke Lincoln Logs huis. Het hele huis is gebouwd uit boomstammen. Alles is van hout en het stamt uit 1929.


Als we aankomen zit Pat al op ons te wachten. We krijgen meteen een rondleiding en onze kamers te zien. Ook die zijn helemaal met houten muren en ingebouwde houten kasten. Zelfs de deuren zijn authentiek, ze lijken wel scheepsdeuren. Ontzettend leuk, allemaal!

Achter het huis is een, alweer helemaal houten, veranda met gaas omringd tegen de muggen. Vandaaruit heb je prachtig uitzicht op het meer. Aan het meer liggen een kayak en een kano. Op de vlonder aan de andere kant zijn gezellige zitjes gemaakt en ligt een watertrampoline.


Katie, Pats vijftienjarige dochter, laat de meisjes zien hoe alles werkt. De dames laten er geen gras over groeien en gaan meteen de trampoline uitproberen. Vroeger had mijn oudtante een huisje in Breukelen en ik weet nog, hoe heerlijk wij het vonden daar te zwemmen. Dit doet me daar wel een beetje aan denken.


Katie neemt Saskia en Laura mee om pizza te eten in het dorpje en Pat en ik gaan wandelen in de buurt. De mooiste huizen liggen hier, er zijn meer dan 150 van deze "log cabins"! Allemaal supergoed onderhouden en helemaal van hout. Ik kan me helemaal voorstellen, dat Pat zo dol is op dit plaatsje!

Thuis gaan we op de porch zitten genieten van een glaasje wijn en garnalen. Saskia en Laura zijn door Katie meegevraagd naar de film, maar voelen zich daar te moe voor. Zij blijven liever thuis wat tv kijken.

Pat en ik zetten Katie en een vriend af bij de bioscoop en gaan dan zelf uit eten. Pat neemt mij mee naar Mikado, een nieuw Japans restaurant. De sushi is er heel vers en erg lekker. De bediening is er wel wat gehaast, vinden we, we staan binnen de drie kwartier alweer buiten! Een record voor een Japans restaurant is dat wel.

Op de porch zitten we nog even van de zwoele avond te genieten, maar als Pat weg moet om Katie te halen, ga ik naar mijn kamer. De lange rit vond ik toch erg vermoeiend. Hier in het noordoosten rond de grote steden is het verkeer zo druk en is het constant opletten! Morgen gaan we lekker van de omgeving genieten. Dit is weer een bijzonder plekje om ontdekt te hebben in dit enorme land!

13 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Dat ziet er geweldig uit daar ! Dat is nog eens mijn droom om zo'n loghome te hebben, hoeft niet zo groot maar het heeft zo'n aparte natuurlijke sfeer en het ruikt ook zo lekker zo'n huis.
echt prachtig, heel veel plezier gewenst daar !

Anoniem zei

Wat een mooie plek zo op de foto's te zien.
Je hebt het nu over Breukelen, bedoel je daar de Vecht of het begin van de Loosdrechtse plassen, daar wonen wij namelijk ook vlakbij.
Groet Bea

José zei

Wow!! *sprakeloos*

Nou Petra, wat een zomer heb jij zeg! (nu al, en we zijn pas in begin juli!)

Heel veel plezier nog bij Pat! Geniet er maar van...

Petra S. zei

Wow, wat een waanzinnig mooi huis! Heel apart. Veel plezier met Pat èn de meisjes!

Annemiek zei

Dat is een mooi optrekje!

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk Petra!
Geniet van de dagen in New Jersey!
Lieve groet, Sil (otje).

Monique zei

Wat goed om te horen dat het daar zo mooi is! We willen volgend jaar toch een rondje maken met New Jersey erin. En veel Virginia trouwens :-)

Zo'n loghuis is geweldig!

Anja L. zei

Wow, wat een mooi huis en wat een leuke omgeving.
Zo'n loghome heeft zo'n aparte sfeer.
Veel plezier nog.

Ineke zei

Ohh, wat een schitterend huis. Dat is nu mijn ultieme American dream, een loghome.

Ik hoop dat je er nog veel foto's van zult plaatsen.

Veel plezier.

gr, Ineke

Bibi zei

Jeetje wat mooi dat huis! Kan me goed voorstellen dat Pat het daar naar haar zin heeft.

Anja zei

Wauw wat een mooi huis in een mooie omgeving! Veel plezier in New Jersey.

Natasja Valentijn zei

Erg mooi! Wat een heerlijke plaats om tot rust te komen. Lucky you (en Pat natuurlijk)!!

Petr@ zei

Wat een mooi huis! Daar ga je je ongetwijfeld vermaken de komende dagen.

Wat lief van Katie dat ze de meiden mee op sleeptouw neemt!