Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juli 18, 2009

One versus 100

Zaterdag

Het prachtige weer is weer helemaal terug en Rick en ik beginnen de dag met een lange wandeling met Cosmo. We lopen naar Nottoway Park en daar het bospad. Opeens begint Cosmo te trekken. Ik kijk naar links en zie daar, heel dichtbij ons, twee mannetjesherten staan! Ze trekken zich niets van ons aan en eten gewoon door. Had ik nu toch mijn fototoestel maar meegenomen!

Thuis wacht ons een berichtje, dat Katja's auto klaar is. Ze hebben niets mis kunnen vinden met de motor of de airco (gelukkig!), dus was het een kwestie van het lampje handmatig uitzetten. Ik rijd Rick naar Merchant's.

Hij neemt het kevertje om nog wat reflecterende witte verf te gaan kopen. Zijn projekt voor vandaag is het schilderen van ons huisnummer op de stoep. In noodgevallen is ons huis dan makkelijk te vinden in het donker.

Rick komt terug met de vervelende mededeling, dat het lichtje toch weer aan was gegaan en de airco uit, terwijl hij reed. Bij Merchant's werd hem verteld, dat het iets met de computer is, die de motor doet denken, dat hij oververhit is, waardoor de airco uitgaat. Daarvoor moet de auto naar Volkswagen garage. Rick maakt een afspraak voor maandagochtend vroeg. Zucht!

Na de lunch begeef ik me naar het zwembad. Het is er gezellig druk en ik klets met deze en gene. Het sociale aspect van het buurtzwembad vind ik altijd wel erg leuk en is een van de (vele) redenen, dat we zelf geen zwembad in de tuin hebben.

Saskia gaat met Delaney naar de mall en Kai naar vrienden. Rick en ik gaan samen naar Fairfax Corner. Hier is het heel gezellig zomers. Er speelt een bandje op het plein en kinderen rennen door de fontein. Op de terrasjes en bankjes eten mensen ijsjes.

Kort filmpje van Fairfax Corner, de Coastal Flats is achter de waterval

Wij gaan aan de bar van Coastal Flats eten. De bar is helemaal open, dus je krijgt er een tropisch gevoel bij. Hun garnalencocktail is eigenlijk al bijna genoeg voor mij als maaltijd! Het is een soort ceviche: acht garnalen in een tomaten, lime en citroen sausje met tomaten, yicama en uien. Heel erg lekker! Daarna kan ik mijn gegrilde tonijnsalade niet eens meer op, hoewel die ook erg goed smaakt.

Na een heerlijke maaltijd gaan we naar de aan de overkant gelegen bioscoop. Ik wil graag The Proposal zien en die speelt in de "Director's Hall". Dat is de sjieke zaal en je krijgt gereserveerde zitplaatsen (die je zelf uit mag kiezen). Wij kiezen de voorste rij met railing, zodat we onze voeten daarop kunnen zetten.

De film is precies, wat ik ervan verwacht had. Leuke humor, soms ontroerend, met erg leuke acteurs en actrices, ik vind het een aanrader. Grappig is, dat hij in Alaska zou moeten spelen, maar in werkelijkheid is opgenomen in Rockport, Massachusetts. Ik herken het rode gebouw meteen van de foto's, die ik daar een paar jaar geleden heb genomen!

Na afloop willen we eigenlijk nog ergens iets gaan drinken om van het mooie weer en de leuke muziek te genieten. Maar ik krijg opeens een erge buikpijn en wil dan toch liever naar huis. Op onze terugweg halen we Saskia op bij Delaney, die maar een paar huizen van Ricks ouders vroegere huis in Vienna woont. In de tuin van hun buren zien we een prachtige vos, die ons nog even nieuwsgierig blijft aankijken. Zulke dingen doen ons afvragen, wie of wat er in het donker allemaal door onze tuin struint!

Rick en Kai testen een Beta voor een nieuw X-Box Live spel: One versus 100. We spelen drie spelletjes en ik vind het erg leuk! De eerste twee hebben veel film- en sportvragen, dus ik doe het daarin niet bijster goed. Maar in het derde spel komen veel algemene vragen voor en dan win ik heel ruim van de andere twee. Ik moet zeggen, het werkt wel verslavend, ik heb nu al zin het morgen weer te spelen!

Zondag

Veel vroeger, dan gewoonlijk, ben ik klaarwakker! Rick is ook al zo energiek en heeft zelfs al Starbucks gehaald! Op het deck eten we samen ontbijt in het alweer heerlijke zonnetje. Het voelt zelfs nog een beetje koel aan. Het is echt raar weer voor juli, maar klagen hoor je ons niet!

Eigenlijk had ik om tien uur pas met Jan afgesproken te gaan fietsen, want ik dacht te willen uitslapen. Aan haar kon ik merken, dat ze liever eerder zou gaan, dus ik bel haar op, dat ik al klaar ben. Maar Jan is bezig met het uitzoeken van spullen voor Leah's kamer in Blacksburg, dus we vertrekken toch tegen tienen.

Het is superdruk op het pad! Ik kan me dan soms enorm ergeren aan sommige racefietsers, die niet even kunnen wachten tot tegenliggers gepasseerd zijn. Een man duwt ons nota bene met zijn hand opzij! Dan moet ik de neiging weerstaan een flinke duw terug te geven, hoor!!

Verder is het een prachtige rit naar het westen. We rijden zelfs wat verder, dan gewoonlijk, omdat het zulk geweldig lekker weer is. Als we langs het bordje "Entering Loudoun County" rijden, heb ik altijd het gevoel echt ver te zijn gegaan. Na iets meer dan veertig kilometer zijn we voldaan weer thuis.

Rick en ik eten samen lunch en gaan dan met Jan en Paul naar het zwembad. Daar is het gezellig druk, vooral omdat de kinderen om vier uur naar munten mogen duiken. Helaas voor Saskia vindt zij niet de speciale munt, waarvoor de prijs van een ijsje wordt uitgeloofd.

Katja is inmiddels terug uit Fredericksburg en gaat vanavond met ons mee. Ook Kai heeft daar wel zin in. Saskia krijgt Laura en Kaylee te logeren. De laatste is net terug uit Australie en dat moet natuurlijk gevierd worden.

Katja en Kai volgen ons in Katja's kever. Die zetten we bij de Volkswagen garage af, zodat er morgenvroeg aan gewerkt kan worden. Behalve de motorproblemen moet er ook naar de snelheidsmeter gekeken worden. Die geeft snelheden hoger dan 65 mijl per uur niet meer aan. Hopelijk zal het allemaal niet lang duren, want Katja heeft haar auto nodig voor haar oppasbaantjes.

Voor het avondeten hebben de kinderen Cafe deLuxe gekozen. Dat is van ons allemaal een favoriet restaurant. We krijgen een tafeltje op het gezellige terras. Op het cocktailmenu zie ik een mint julep staan. Dat is mijn favoriete cocktail, maar vrijwel nergens in dit gebied verkrijgbaar. Ik kan het niet nalaten er een te bestellen! Het eten is zoals gewoonlijk heel erg goed. Ik neem een gazpacho en natuurlijk de tonijnbiefstuk, die hier werkelijk het lekkerst is.

Gelukkig heeft Rick online al kaartjes gekocht voor Harry Potter. Als we bij de bioscoop aankomen staat er al een rij voor de film van zeven uur! Onze voorstelling van zes uur is uitverkocht. Toch krijgen we nog goede plaatsen, gelukkig niet de eerste rij! De film is erg spannend. Vooral de tienerrelaties zijn volop aanwezig. Het was in ieder geval tweeeneenhalf uur actie en vertier.

Thuis spelen we weer One versus 100. Dat is veel leuker, dan televisie kijken! En zo eindigt weer een heel leuk weekend veel te snel!

9 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Wat een ellende kan dat zijn met auto's, lampjes die aangaan of uit wanneer het niet moet enz. Hopelijk is het snel verholpen (voor een redelijke prijs)

Het valt mij eigenlijk op dat de scholen hier geen (buiten)zwembaden hebben. wel enorme sportvelden maar geen zwembad, ook de dorpen zelf hebben geen openbare zwembaden hier trouwens.

Anoniem zei

Tsja Volkswagens ik zou ze niemand aanraden.
Ik werk als automonteur.

scott.

Petr@ zei

Je hebt weer een heerlijk relaxed weekend achter de rug; lekker zwemmen, naar de bioscoop, spelletjes doen met de kinderen en weer heerlijk gegeten. Super hoor!

Hopelijk heeft Katja haar auto snel en gemaakt weer terug. Wat een ellende soms, die auto's.

Martin zei

Wat vervelend als je steeds terug moet naar de garage voor hetzelfde probleem. Dit hadden wij laatst met onze auto ook en men kon het maar niet vinden, terwijl toch echt een lampje brandde dat de suspension gechecked moest worden. Maar goed, uiteindelijk is het verholpen en had men het toch gevonden.

Hopelijk doet de airco het snel weer, want zonder airco is het geen pretje!

Jullie zijn wel altijd lekker druk bezig, hihi...

Anja zei

Wat een gezellig zomers weekend!
In onze auto branden constant 3 lampjes, wij zijn er al verschillende keren mee naar de gagrage geweest maar ze kunnen niets vinden. De auto doet alles wat hij moet doen dus vertrouwen we maar op de garage.
Hoepelijk is katja's auto snel klaar.

hennyb. zei

Gezellig weekend hebben jullie achter de rug, wel jammer van de perikelen met de auto van Katja!
Prettig dat je zo dichtbij een zwembad 'voor de deur hebt' dat is best luxe te noemen.

Bibi zei

Wat een onbeschofte gast op die racefiets!
Hopelijk doet jullie auto het straks weer helemaal zoals het hoort.

Bente zei

Wat hebben jullie toch altijd actieve weekenden! Voel me er maar saai bij. ;-)

Grappig dat er bij jullie zoveel gefietst wordt dat er opstoppingen zijn. Zal ik hier niet snel meemaken.

Nina zei

Wat een heerlijk vakantieweekend hebben jullie gehad! Sterkte met Katja's autoperikelen, wat vervelend, zo'n gedoe!