Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 17, 2009

Als het geen kind is, is het een hond

Het miezerige weer, dat gisteren niet bewaarheid werd, is er vandaag. Ik ben blij met de Pilatesklas vanochtend, anders was ik volgens mij mijn bed niet uitgekomen. Kennelijk hebben anderen daar ook moeite mee, want alleen Emily en ik zijn er. Sharon begint vast en langzamerhand druppelen de anderen ook binnen.

Het uur gaat snel voorbij en als we klaar zijn is het miezeren overgegaan in regen. Ik besluit mijn cardio dus binnen te doen, want ik weet nu al, dat Cosmo niet ver zal willen lopen. Hij heeft een hekel aan nattigheid.

Het leuke van deze sportschool blijf ik vinden, dat er zoveel mensen uit de buurt komen. Er zijn altijd wel mensen, die ik ken. Na tien minuten op de elliptische machine doe ik een twintig minuten interval op de stairmaster. Zo'n interval gaat sneller, dan "gewoon" trappen lopen, en ik ben werkelijk drijfnat naderhand, het is een zware inspanning, duidelijk.

Saskia is nog steeds ziek. Zoals Rick zegt, we weten, dat het "echt" is, omdat ze anders toch altijd wel naar buiten wil, maar ze hangt lamlendig op de bank. Het is niets ernstigs, maar zolang ze verhoging heeft, mag ze niet naar school. Heel vervelend, dat ze meteen al zoveel moet missen.

Het is weer tijd om naar Whole Foods te gaan (alsof dat een straf is). Behalve Sam-E en Good Belly, haal ik ook avondeten hier. Ik zie namelijk, dat ze zalm bereid met appel hebben. Die heb ik nog nooit gegeten en ik ben dol op zalm, terwijl de rest niet zo gek op vis is.

Voor mezelf koop ik dus een stuk zalm en voor Rick, Kai en Saskia Parmezaanse kip, ook al van tevoren bereid. Daarbij eten we dan chipotle zoete aardappel frietjes (uit de oven) en spinazie. Rick is wel niet dol op zoete aardappel, maar de rest wel en ik word moe van alle moeilijkheden qua eten.

Van nu af aan ga ik gewoon maken, wat ik lekker vind. Als de anderen dat niet vinden, eten ze maar een boterham. Dit is een van de redenen, waarom ik niet van koken houd. Altijd dat neus optrekken voor iets, waar ik mijn best op heb gedaan.

Saskia wil al de hele tijd Chipotle voor haar lunch, dus ik besluit daar vandaag aan toe te geven.

In datzelfde winkelcentrum(pje) bevindt zich Noodles and Company en met dit sombere weer heb ik daar wel zin in. Dit keer bestel ik Indonesian Peanut Saute. Wat er Indonesisch aan is, weet ik niet, waarschijnlijk de pindasaus. Het smaakt wel erg lekker en is pittig!

Een paar weken geleden had Cisca op haar blog een grappige actie. Wie er reageerde moest een cadeautje sturen naar degene, die na haar of hem reageerde. Dat leek me leuk, dus ik deed mee. De bedoeling is iets kleins of zelf gemaakts op te sturen. Mijn cadeautje zal naar Belgie gaan en ik stuur zowel iets zelf gemaakts, als iets Amerikaans gekochts.

Het zelf gemaakte deel is iets, wat ik alweer een tijdje niet heb gedaan. Ik maak wijnbedeltjes, namelijk. Hier zijn die heel populair. Je hebt een feestje en verschillende mensen gebruiken hetzelfde model wijnglas (of cocktailglas). Om te onderscheiden van wie welk glas is, doe je er een wijnbedel omheen. Nu maar hopen, dat mijn ontvangster ook weleens een feestje geeft en daarbij dan wijn of cocktails serveert.


Wijnbedeltjes

Met Cosmo ga ik op weg. Het is koel genoeg om hem mee te nemen en hij vindt autoritjes altijd fantastisch. Mijn eerste stop is Barnes and Noble, want ik moet gewoon Dan Brown's nieuwe boek "The Lost Symbol" hebben! Dat boek speelt hier in Washington en van degenen, die het al gelezen hebben, hoor ik allerlei positieve berichten.

De man bij de kassa lacht, als hij ziet, wat ik koop. De standaard vraag luidt: "Heb ik alles gevonden, wat ik zocht?" (een enkele keer moet ik daar "nee" op antwoorden en dan weet degene achter de kassa ook niet, wat hij of zij daaraan kan doen). Ik wijs op het boek en zeg, dat dat duidelijk het geval is. Hij lacht weer en merkt op, dat Dan Brown heel wat fans heeft. Vrijwel iedereen koopt zijn boek op het moment. Hopelijk is het de $17 waard.

De volgende stop is waar Cosmo (onbewust natuurlijk) op gewacht heeft. We gaan naar de Petsmart, waar hij vanaf zijn puppytijd lessen heeft gevolgd. Zodra hij de parkeerplaats ziet, herkent hij het en begint te hijgen. Vlak voor de winkel moet hij natuurlijk zijn geur even aan het perkje, waar iedere andere hond ook zijn behoefte heeft gedaan, geven.

Binnen is er zoveel te ruiken voor Cosmo, ik laat hem maar zijn gang gaan. Intussen kijk ik naar de Halloween costuums, maar die vind ik wel erg duur. Opeens hoor ik: "Eh, Ma'am?". Ik kijk op en de medewerker van Petsmart knikt richting Cosmo, die... plast op een stapeltje keurig opgevouwen honden t-shirtjes!

Even ga ik vijftien jaar of meer terug, toen de kinderen iets deden, wat me door de grond wilde doen gaan! Hij heeft verdorie net buiten geplast, maar heeft nog genoeg in zijn blaas om de t-shirts te besproeien? Dat niet alleen, maar Cosmo licht bijna nooit zijn poot op, meestal gaat hij door zijn knieen. Je raadt het al, dit keer licht hij, heel mannelijk, zijn poot helemaal op!

Gelukkig is er schoonmaakpapier en desinfecterend spul aanwezig in de winkel. Tenslotte is Cosmo niet de enige incontinente hond (terwijl hij dat thuis dus nooit is!). Maar ik betwijfel dat veel honden zo bewust op een produkt urineren! De t-shirts zijn, de hemel zij gedankt, in plastic verpakt, dus maar een enkeling is echt nat geworden. Het is nog een heel gedoe om het allemaal te drogen, niet vergemakkelijkt met een hond aan de lijn, die ook nog van alles te besnuffelen en ontdekken heeft.

Het moet gezegd, dat de mensen om mij heen enkel vriendelijk zijn. De Petsmart medewerker helpt met het afsponsen en voorbijgangers maken begrijpende opmerkingen. Toch ben ik blij, als ik heb afgerekend en Cosmo nog een laatste markering kan doen op het veldje voor de winkel.

Gauw rijd ik naar Target. Hier ben ik vooral om sporttopjes voor een Nederlandse vriendin te vinden, maar die hebben ze niet. Target is zo'n winkel, waar je zo uren in doorbrengt!

Saskia wil graag een Webkinz en ik vind een leuk cadeautje voor het kleine Belgische jochie met leukemie. In het Halloween gedeelte geniet ik. Dat vind ik wel zo leuk hier, ik zie er nu al naar uit onze tuin weer te versieren.

Hier hebben ze een betere selectie van hondencostuums, maar ze zijn al bijna uitverkocht! Ik heb de keuze tussen een bananencostuum en een eekhoorncostuum voor Cosmo. Beiden kosten $9,99 (meer zou ik er niet voor uitgeven). In overleg met Saskia wordt het de eekhoorn.

Een paar van Saskia's zieke vriendinnen hebben H1N1 (Mexicaanse griep, of zoals we het hier noemen swine flu), blijkt na testen. Rick wil, dat Saskia ook getest wordt. Ik denk, dat men, met zulke milde symptomen, verder niets zal doen, al heeft zij het. Maar hij wil er per se achteraan, dus ik laat hem maar.

16 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

wat grappig, nooit geweten dat dat wijnbedeltjes zijn, ik heb ze ooit eens gekocht in Nederland als versiering voor de kerst.

Wel stoer dat hij dan zowaar met 1 poot hoog in de lucht plast daar ha ha ha Ik zie het al helemaal voor me, hij wil naar de kluifjes en jullie opruimen, leuke beesten zijn honden toch.

Dat is zo erg, heb je eten gekookt wordt het niet lekker gevonden. Alsof eten koken zo leuk is om te doen (het zal nooit mijn hobby worden geloof ik). Hoe was de zalm met appel ? hier is alleen aardappelpuree (met gravy natuurlijk brrr) , fried okra's, gefrituurde kip en nog wat ongezond spul kant en klaar verkrijgbaar helaas maar wie weet veranderd dat ooit nog wel eens.

Anja zei

Wat leuk die zelfgemaakte wijnbedeltjes, je brengt me op een idee.

Die Cosmo toch, ik zie het al helemaal voor me.

Beterschap voor Saskis, ik ben benieuwd naar de uitslag van de test.

Bente zei

Ik had die bedeltjes wel een paar keer gezien, maar niet over nagedacht dat het hier iets normaals is. Vind ze wel mooi en apart.
Waar koop je de "ringetjes" eigenlijk?

Petr@ zei

Leuk zijn die wijnbedeltjes en een erg origineel kadootje.

Oh wat erg van Cosmo...ik zou me doodschamen. Gelukkig werd er in de winkel goed op gereageerd.

Ik ben erg benieuwd naar Cosmo in zijn eekhoornkostuum.

Sally zei

Erg fijn zo'n hond. Het is gewoon je extra kind.
aan de anere kant llijkt he tme dat een wninkel waar dieren mee naar binnen mogen hun verkoopwaar dusdanig moeten etaleren dat de dieren er niet bij kunnen?

Annemiek zei

Nu ben ik wel erg benieuwd naar wat je kinderen in de winkel deden toen ze klein waren? Heeft er eentje in een hoekje gepoept of geplast?
Haha, ik kan me er wel wat bij voorstellen, ik heb hier in huis een tijdje net zoveel op moeten ruimen van een puppy als van de jongste die zich steeds de luier uitdeed als hij een grote boodschap moest doen.

Dat testen voor H1N1 wordt hier alleen nog gedaan bij patienten die met griep symptomen in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Marjon zei

Oh wat genant dat Cosmo in de winkel plaste, wat zul je je opgelaten gevoeld hebben.


Bij ons doen ze niet zomaar bij iedereen een test voor de mexicaanse griep, alleen bij risico gevallen.
Ger was er wel even goed ziek van,gelukkig had hij ons niet aangestoken.

Goed van jou dat je alleen nog gaat koken wat jij lekker vindt. Ik heb hetzelfde probleem, de kinderen lusten bijna niets van wat ik lekker vind. Voor mijn plezier sta ik al lang niet meer te koken.

Anja zei

Zo, ik ben eindelijk weer bijgelezen, na zelf een paar dagen te zijn weggeweest en daarna direct weer aan het werk.

Zo te lezen hebben jullie een heel leuk weekend gehad in Atlantic City!

En wat een interessante dag bij Gunston Hall. Occoquan ziet er uit als een heel gezellig plaatsje!!

Erg leuk die wijnbedeltjes, ik ken ze wel, heb ze hier ook weleens gezien! Leuk dat je ze zelf maakt!

Beterschap voor Saskia!

Petra S. zei

Je wijnbedels zijn leuk, ik ga ze deze kerst weer gebruiken. Oh, wat een dondersteen is Cosmo! Zo genant, je hebt het idee dat iedereen naar je kijkt. Spot heeft dat ooit 1 keer gedaan toen hij klein was, reden temeer om hem niet mee te nemen het dorp in.

Hopelijk is Saskia al een beetje opgeknapt. Kan je haar al snel laten testen?

Unknown zei

Die wijnbedels heb ik nog nooit gezien. Ik zou zeggen dat het oorbellen zijn! Ze zijn natuurlijk wel handig. Ik zat erover te denken, maar ze moeten dus aan het glas...aan de steel dan? Of hoe doe je dat?

Rot voor Saskia dat ze zich zo ziekig voelt. Aan 'swine flu' is ook verder niks te doen eigenlijk...wat wil Rick bereiken met het laten doen van die test? (cq met de eventuele gevolgen door de uitslag ervan) En kan het zomaar, zo'n test? Op mijn stage (afdeling interne geneeskunde/maag-, darm-, leverziekten) worden nu vrij veel patiƫnten opgenomen met 'verdenking van' H1N1. Zij worden wel getest omdat een eventuele besmetting risico's met zich meebrengt bij chronisch zieken.

Die Cosmo...hoe kiest hij die T-shirts toch uit als ideale plaats om even flink te gaan plassen! Wat gaat er toch in een hondenkop (klinkt lekkeroneerbiedig) om! Ik kan me je schaamte voorstellen.

Hoe ziet zo'n traploopapparaat eruit?

basiclabelSweden zei

Wijnbedeltjes hahahaha...


Sorry, kom zo maar even binnen vallen via Nederland, Ierland en nu bij jou.

Ga snel even verder lezen.

Groetjes uit Zweden.

Cisca zei

Leuk die bedeltjes, daar is ze vast blij mee!
Ik ben ook druk aan de knutsel...

Ineke zei

Haha, die Cosmo, ken me voorstellen dat je je opgelaten voelde.

Beterschap voor Saskia

Petra zei

@Bianca -- die zalm was echt fantastisch! Het was met Granny Smith appel en zo precies goed bereid. Mmm, ik heb er nu alweer zin in!

@Bente -- die ringetje koop ik bij Michaels

@Petr@ -- ik zal tzt foto's plaatsen

@Sally -- inderdaad, niet erg doordacht in een zaak waar ook heel wat nog niet getrainde puppies komen.

@Annemiek -- Katja trok eens een bal onder uit een enorme bak, waardoor alle ballen los kwamen. En Saskia heeft eens in een grot geplast tijdens een rondleiding. Iedereen zal wel zulke verhalen hebben ;).

@Marjon -- het doet me altijd wel goed te weten, dat andere moeders koken ook geen plezier vinden.

@Nina -- Ja, om de steel heen. Hier testen ze kennelijk wel, want Saskia kreeg de test (negatief). Het traploopapparaat ziet er zo uit: http://www.giantpt.com/Voeding/Afbeeldingen/Stairclimber.jpg

Petra zei

@Cisca -- ben benieuwd, wat jij aan het knutselen bent!

@Anja 1-- Ze zijn echt makkelijk te maken en kosten toch al snel $10 in de winkel.

@Anja 2 -- We hebben inderdaad een leuk weekend achter de rug en ik ben me er woensdag weer eens bewust van geworden, hoeveel geschiedenis er in dit gebied te vinden is. Bedankt voor de beterschapswensen.

@Bellavien -- Welkom hier!

@Ineke -- achteraf moet ik er toch wel erg om lachen, inderdaad!

Monique zei

Ha, ik moet zo lachen om die poot van Cosmo. Wij waren maandag met onze paarden voor de kar in het bos. Vrienden hadden hun honden meegenomen en die dartelen heerlijk los rond de paarden. Natuurlijk moesten die ook hun poot regelmatig optillen bij diverse bomen.

Ons paard Whisper snapte dat duidelijk niet helemaal en toen ze stil stonden, tilde hij zijn achterbeen ook op, op dezelfde manier!

Die wijnbedels zijn leuk!