Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 03, 2009

Kings Dominion

Deze week is de beste week om toeristische uitstapjes te ondernemen in deze omgeving. Ons schooldistrict heeft nog vrij, maar het gros van het land zit alweer in de schoolbanken. Overal is het dus heerlijk rustig!

Vandaag gaan we daarvan profiteren door naar Kings Dominion te gaan. Deze zomer zijn we rustig geweest qua pretparken in de omgeving. We bezochten enkel Busch Gardens nog, tijd dus om daar verandering in te brengen.

De recessie heeft ook de themaparken flink geraakt, kennelijk. Mochten we bij Busch Gardens voor de kinderprijs naar binnen, bij Kings Dominion mag dat ook, mits je de kaartjes online koopt. Slechts $31,99 per persoon betalen we. Voor een hele dag plezier is dat geen geld!

Rick heeft vrij genomen, want die laat achtbanen zijn neus niet voorbij gaan. Kai gaat dan ook mee, want die had anders geen zin in nog een dag tussen de vrouwen. Na veel zoeken onder haar vriendinnenschaar heeft Saskia Susan ook zover gekregen mee te gaan.

Na een lekker, door Rick gehaald, Starbucks ontbijtje, vertrekken we om tien voor tien naar Doswell. Dit keer luistert Rick naar mij en neemt de langere, maar gegarandeerd zonder verkeer, weg naar de I-95. Na een uur en een kwartier komen we zonder oponthoud bij het park aan.

We betalen de $10 om te parkeren (zoals Rick opmerkt, belachelijk, dat je ook voor parkeren moet betalen, hoe anders kom je naar het park). De parkeerplaats is leger, dan wij het ooit hebben gezien. Ook bij de ingang kunnen we zo doorlopen, geen rijen, niets. In het hoogseizoen sta je om net na elven toch wel even te wachten om binnen te komen.


Het weer werkt ook zo mee. Het is afwisselend bewolkt en zonnig en de temperatuur rond de 27 graden, zonder luchtvochtigheid (in dit gebied belangrijk). Ideaal pretparkweer is het dus! Op de parkeerplaats hebben we ons wel ingesmeerd, want juist deze zon is heel sterk.

Eigenlijk willen de meisjes beginnen met de Volcano, maar die gaat pas om twaalf uur open vandaag. Als eerste gaan dan we naar de Dominator achtbaan, 's werelds langste achtbaan zonder vloer volgens Kings Dominions website. Die doet de naam "achtbaan" eer aan, want je gaat maar liefst vijf keer over de kop hierin. Dit is de nieuwste baan hier en we vinden hem allemaal prachtig. Daarom gaan we er nog een tweede keer in.


De Dominator



Een traditionele foto in dit park

Inmiddels is het twaalf uur en tijd voor de Volcano. Dit is een populaire attractie, er staat al een flinke rij voor. Even overwegen we later terug te komen, maar je weet bij dit soort dingen nooit, later kan er een veel langere rij staan. We wachten dus en binnen het halve uur, het snelste ooit voor deze coaster, zitten we erin.


Niet voor niets is dit ritje populair. We worden letterlijk de lucht in geschoten! Jammer, dat er zo'n lange rij staat, anders zouden we nog eens gaan. Het blijft een van de leukste achtbanen, die ik ooit heb gedaan.

De magen rommelen inmiddels ook, dus we gaan lunchen. In zo'n park is het altijd even zoeken voor er iets marginaal gezonds kan worden gevonden. Dit keer duurt dat niet lang. Bij de Trail Ends Grill, tegenover de Volcano, luisteren we weliswaar naar verschrikkelijke muziek, maar het eten is goed. De gegrilde kip sandwich smaakt zowaar echt lekker en bij een "fixings" bar kun je zoveel tomaat en ui pakken, als je wilt. Een gratis salade dus, als je een groenteliefhebster als ik bent.

Na de lunch willen de meisjes eerst op de Anaconda, de eerste achtbaan ter wereld, die door een onderwatertunnel ging. Daarbij wordt duidelijk, hoe ver de achtbaantechnieken zijn gekomen. Bij deze achtbaan zit ik met een voet heel krap in het karretje. Hij is leuk, maar zo schokkerig! Hier voel ik voor het eerst mijn nek een beetje, niet goed!


De Anaconda

De volgende attractie is Flight of Fear. Deze achtbaan, die helemaal in het donker is (je ziet toch nog heel veel), was een paar jaar dicht. Wij vinden hem leuk, dus zijn blij, dat hij terug is.

Helemaal door elkaar geschud, sluiten we aan in de rij voor de Backlot Stunt Coaster. Drie Mini Cooper karretjes rijden door een soort Hollywood-achtig geheel. Hier moeten we vrij lang wachten, want slechts een van de Mini Cooper geheeltjes is in gebruik, waardoor er maar zestien mensen tegelijk wegkunnen (meestal is er ook een tweede). Toch is het wel de moeite waard, want er is wat te zien onderweg.


Als laatste in dit "Congo" gebied willen Rick, Kai en ik op de Crypt. Hier ga je in een enorme schommel zitten, die je een keer of vijf heel snel over de kop doet gaan. Dit keer vind ik het over de kop gaan enger, dan de vorige keer. Ik heb het gevoel uit mijn stoel te vallen. Er komt vuur en water bij te pas, erg spectaculair, maar eerlijk gezegd ben ik blij uit te kunnen stappen. Saskia en Susan hebben de Avalanche gedaan, een heel stuk makker!

We zijn allemaal klaar voor de volgende uitdaging: een achtbaan, waarbij je staat tijdens de rit. In ons gebied en in de pretparken, die wij bezocht hebben, is de Shockwave hier in Kings Dominion de enige "staande" achtbaan. Voor Kai en Saskia is dit de eerste keer, dat ze al staand over de kop gaan. Het is een leuke baan, maar wel oud en dat voel je.


De Shockwave op de achtergrond

Nu hebben we de serieuze stalen achtbanen in dit park gehad en de meisjes willen alle achtbanen doen. Er zijn drie houten banen en eerlijk gezegd hebben Rick en ik daar een haat-liefde relatie mee. We willen zo graag, maar met onze nek- en rugproblemen is het echt niet aan te raden.

Met de meisjes en Kai trotseer ik de Rebel Yell. Die valt nog mee, want het is voornamelijk vooruit over heuvels, slechts een keer wordt je (rustig) omgekeerd. Dat valt te doen en is nog leuk ook, al is het een geratel van jewelste.

Rick wil dan wel graag in El Dorado, een veredelde schommel in een auto uit de vijftiger jaren. Dat gaat lekker, ik neem ook wat foto's van het park van bovenaf. Ook dit park is erg bebost. Als je er zo in rondloopt, zie je het niet, maar van boven wel.


Mooi uitzicht over het park vanuit de El Dorado

Hoe graag ik ook zou willen zeggen, dat ik alle achtbanen in het park heb gedaan, voor mij geen houten banen meer! De meisjes gaan meteen door op de Hurler en zelfs Saskia moet toegeven, dat dat pijnlijk was. Wij hebben zicht op de eerste bocht en dat alleen zou me al hoofdpijn geven!


De Hurler met Saskia en Susan erin

Rick en ik vergezellen de meisjes nog wel op Ricochet. Dit is een grappig ritje, waar je vooral haarspeldbochten neemt met je karretje. Daarmee hebben wij echt alle ritjes, die met staal worden gedaan, volbracht.

Rick en Kai offeren zich toch nog op voor de houten Grizzly achtbaan. Alleen op het getekende kaartje ziet die er verschrikkelijk uit. Ik moet me inhouden, want wil eigenlijk geen kleur bekennen, maar ik zit hem uit. Als Kai en Rick niet veel later vrijwel grijs weer verschijnen, heb ik geen spijt. Die achtbaan deed hen serieus pijn!

Terwijl Saskia en Susan de kwelling nog eens aangaan, gaan Kai en Rick go-carten. Ik heb het wel een beetje gehad met al het avontuur, dus neem langs de kant foto's van hen. Geef mij maar de stalen achtbanen, daar kan ik keer op keer in.


Ze hebben er lol in!



Langzaam lopen we naar de uitgang. We willen allemaal nog eens in de Dominator. Vandaag staan er nergens rijen en we kunnen zo aansluiten. Ik geniet weer van deze achtbaan, maar ik voel mijn nek een beetje van de Rebel Yell. Ik weet, dat ik mijn eindpunt heb bereikt. Ook Rick en Kai zijn klaar, maar Saskia en Susan doen de Dominator nog een keer.

Rick en ik kopen, terwijl we wachten, een biertje bij een van de cafe's. Daarbij moet je identificatie laten zien. Gelukkig heb ik de mijne mee. De man achter de tap kijkt naar de datum op mijn rijbewijs en kijkt nog eens naar mij. Ik denk al, dat hij gaat zeggen, dat ik het niet ben. Maar hij zegt versteld te staan van de datum, zo oud had hij mij niet geschat. Precies een week van mijn volgende verjaardag verwijderd, geloof ik hem maar al te graag.

De meisjes gaan nog even souvenirs kijken, maar vinden niets van hun gading. Om kwart over vijf lopen we het park uit na een dag vol vertier. Ik moet zeggen, qua achtbanen wint Kings Dominion het van Busch Gardens, al gaat er niets boven de Griffin daar. Volgend seizoen zal er hier in Kings Dominion echter een nieuwe achtbaan staan, met een val van meer dan 90 meter. Er speelt een video ervan bij de ingang van het park en hij ziet er vervaarlijk uit!

De terugreis verloopt vlot en we gaan, na even thuis Cosmo eten te hebben gegeven, bij Glory Days eten. We krijgen een tafeltje buiten op het terras, waar het gezellig druk is. Susan, die blijft logeren, is ook mee. Het is een leuke afsluiting van een gezellige "speel"dag!

10 reacties:

Slk; zei

Wow die achtbanen zien er echt super gaaf uit! Ik ben zo vaak in Six Flags Holland (tegenwoordig weer Walibi genoemd)geweest dat ik die achtbanen wel kan dromen. Deze zien er echt gaaf en eng uit!

Sophie zei

Euh mijn naam deed een beetje raar, maar ik was dus Sophie ;-)

Anja zei

Wat een leuke dag! De achtbanen zien er goed uit!! Kings Dominion staat ook nog op ons lijstje!!

Groetjes,
Anja

Petr@ zei

Leuk hoor, al die achtbanen. Die houten hoeven voor mij ook niet. Zo oncomfortabel.
Staand in de achtbaan, ik kan me er niets bij voorstellen. Volgens mij heb je dat hier helemaal nergens.

Ineke zei

Leuk zo'n extra vakantiedagje met elkaar.
Brrr, ik zou er niet aan moeten denken, niets voor mij al die enge achtbanen! Sorry, Petra.

Unknown zei

Wauw, wanneer krijgen wij in NL een onderwaterachtbaan? Hoe werkt zoiets??

Jullie hebben weer een fijne dag gehad samen! Gezellig dat 'de mannen' allebei toch ook meegingen. Zie je nog steeds Saskia en Kai wel naar elkaar toetrekken of is dat weer erg verminderd sinds de vriend(inn)en weer helemaal in beeld zijn? Ik vind het mooi dat jullie toch altijd weer bereid (lijken te?) zijn om ook andere kinderen mee te nemen!

Ik hoop dat de pijnen na de achtbaan snel zijn weggetrokken.

Larissa zei

Leuk zo'n dagje achtbanen! Ik ben afgelopen zondag met 3 vriendinnen naar de Efteling geweest, maar ik had mijn voet zwaar gekneusd dus ik zat in een rolstoel. Het was hartstikke druk in het park met bij bijna elke attractie wel een wachttijd van een uur, maar wij hoefden nergens in de rij te staan, ideaal! We zijn dus ook twee keer in de Python (achtbaan) geweest, heerlijk! (niet achter elkaar hoor, dat zou een beetje asociaal zijn;))

Anja zei

Wat een leuke dag, de achtbanen zien er stuk voor stuk spectaculair uit. Mij krijg je er niet in, ik vind het doodeng.

Kristel Holsbeek zei

Jullie hebben er een hele gezellige achtbanendag op zitten maar tja ieder zijn ding hé, brr...

Miranda zei

Jeetje, toen wij daar vorig jaar juli waren, was het inderdaad niet leuk meer zo druk het er toen was. Te lange wachttijden en amper in 6 attracties kunnen zitten op een dag. Dit is nog eens leuk, net als de prijs overgens.