Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 21, 2009

Zonnige laatste zomerdag

Het is altijd zoveel makkelijker om de week (en vooral het vroege wakker worden) te beginnen met zon, die de kamer binnen schijnt! Deze laatste officiele zomerdag begint koel, maar zonovergoten.

Even overweeg ik niet naar Sharons core training te gaan, omdat ik om twaalf uur een personal training afspraak heb met Roger. Maar ik ga niet alleen om het fysieke, maar ook om het sociale van de klas. Ik besluit wel te gaan, maar alleen heel lichte of geen gewichten te gebruiken. Zo ben ik toch in beweging en werk ik de knopen uit mijn spieren.

Het uur vliegt voorbij en ik ga gauw naar huis om te kijken, hoe het met Saskia gaat. Die heeft gelukkig geen koorts meer en ook minder keelpijn. De antibiotica slaan duidelijk aan. Toch houd ik haar morgen ook nog thuis om zeker te zijn, dat ze echt beter is.

Saskia heeft nu een week van school heeft gemist en voelt zich wel goed genoeg om thuis alvast wat achterstallig werk in te halen. Ik bel haar counselor om te vragen, hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen. Die zegt, dat ze net ook een briefje van de "attendance lady" heeft gekregen met dezelfde vraag. Ze waren al bang, dat het anders te overweldigend zal zijn voor Saskia straks. Heel aardig! We spreken af, dat ik na drieen een pakket met huiswerk op kan halen.

Roger wacht me al op, als ik om twaalf uur het fitnesscentrum binnenloop. Hij is echt een van de beste trainers, die ik ooit heb gehad, en ik heb er een aantal versleten. De oefeningen, die hij me geeft, zijn niet mis. Ik ben eigenlijk best trots, dat ik ze met mijn "oude" lichaam nog kan doen. Het halve uur vliegt voorbij en mijn spieren trillen, zoals gewoonlijk, helemaal.

Het fijne van Anytime Fitness vind ik, dat het zo midden in Vienna ligt. Zo is het postkantoor nog geen 500 meter verderop. Daar stuur ik een grote doos naar Nederland. Petra, hij is onderweg, hoor!

Voor vanavond, als het Nederlandse damesclubje voor het eerst na de zomer weer bijeenkomst, heb ik beloofd pies mee te nemen. Dit is tenslotte mijn verjaardagsmaand, dus ik tracteer.

De beste pies, die ik me maar kan voorstellen, verkopen ze bij de Pie Gourmet. Ze zijn niet goedkoop, maar lekkerder heb ik ze nog nergens gevonden. Het is altijd ook weer moeilijk kiezen welke smaak. Ze hebben allerlei fruitcombinaties, French silk, banana cream en veel meer! Ik kies appel-frambozen en perzik voor vanavond en neem een kersenpie mee voor thuis. Ze zien er zo lekker uit, ik moet me bedwingen er niet al van te snoepen!


Perzik



Appel-frambozen

Als verrassing haal ik lunch bij Manhattan Bagel voor Saskia en mij. Zij is dol op in een bagel met scallion (groene uitjes) cream cheese. Ik kan het natuurlijk niet laten een bagel met lox (gerookte zalm) en low fat cream cheese te bestellen. Saskia voelt zich goed genoeg om het gezellig samen op het deck op te eten.

Na de nodige huishoudelijke taken mag ik van mezelf door in mijn boek. Ik heb nog honderd bladzijden te lezen en het is enorm spannend! Steeds meer voor mij nieuwe feiten over gebouwen in Washington komen aan de orde. Ik kan niet wachten die zelf weer te gaan zien (hoewel een aantal helaas niet voor het publiek toegankelijk zijn). Na een paar uur sluit ik het boek met een diepe zucht. Jammer, het is weer uit!

Dit boek heeft mijn interesse in de Freemasons en symboliek weer helemaal opgerakeld. Voor degenen, die die interesse delen, is dit een interessant artikel. Ik vind het erg interessant, dat juist in deze stad zoveel symboliek te vinden is, zelfs in hoe de straten zijn aangelegd. Het werpt een heel nieuw licht op Washington voor mij (al geloof ik niet, dat dit alles ook maar iets met de duivel of kwade krachten te maken heeft).

Rick gaat vanavond met Niall, onze Ierse vriend, een andere vriend van ons, die achter de bar staat, verrassen met een bezoek. Nu is het wel heel handig, dat Kai kan rijden, want hij brengt mij naar Karin en zal me rond een uur of half tien ook weer ophalen. Ik heb weer zin in een avondje gezellig Nederlands kletsen!

In de garage zie ik, voor ik vertrek, dit liggen. Is het niet schattig (gemaakt door de buurkinderen, het beschrijft alle leuke dingen, die Saskia doet en haar favorieten):

11 reacties:

Anja zei

Veel plezier vanavond, aan de taart zal het niet liggen want die ziet er heerlijk uit!!
Fijn dat het beter gaat met Saskia.

Bianca (Hollandranch) zei

Appel framboos mmmmmm klinkt fantastisch !

Wat fijn dat het beter gaat met Saskia, en wat lief van die kinderen ook.

Veel plezier !!

Sally zei

wat een lief gebaar van de buurkinderen. Die Saskia heeft fijne vrienden.
En die taarten MMMMMMMMMMMMM.

Jasmino zei

Zo zeg, Saskia is lang ziek (geweest)...... Vervelend voor haar! Gelukkig is ze weer een stuk opgeknapt, hopelijk kan ze snel weer naar school.

Die vruchtentaarten zien er superlekker uit!

Petr@ zei

Wat ontzettend lief van Saskia's vriendinnen! Dat zal haar vast goed hebben gedaan.

Wat zagen die taarten er heerlijk uit, het water loopt me in de mond.

Natasja Valentijn zei

Het water loopt me in de mond....wat zien die taarten er goed uit zeg! Wij wachten hier in Nederland vol verwachting op het nieuwe boek van Dan Brown. Het boek komt hier pas op 30 oktober uit. Dan zitten wij trouwens al in Great Falls bedenk ik me nu. Nou ja, wij moeten nog even geduld hebben...en jij niets verklappen over het verhaal hè ;-). Hou ons nog even in spanning!

Petra S. zei

Lief van Saskia's vriendinnetjes! Ik heb zondag deel 2 uit van Stieg Larsson, kon er niet in ophouden, 568 blz. Zo spannend.
Was het gezellig gisteravond, de taart zijn vast opgegaan. Ze zien er zalig uit.

Carola zei

Fijn dat Saskia zich al wat beter voelt.
Die pies zien er lekker uit. Hebben ze ook zo gesmaakt?

Grandu zei

He! Leuk dat jullie zoveel delen met anderen van wat jullie meemaken. Hopelijk is je dochter gauw weer beter! De taarten zien er heerlijk uit.
Derk/Grandu (AA)

Ymkje zei

Wat leuk van de buurtkinderen en fijn om te merken hoe geliefd Saskia is. Gelukkig is ze weer aan de beterende hand.

Kristel Holsbeek zei

Ha Saskia wordt weer de oude super;-)...
Die taarten zien er wel heerlijk uit hoor vooral die appel... (moet nog wachten tot we terug in BE zijn)
Wat lief van haar vriendinnen.
Ik hoop dat jij en Rick een fijne avond hebben...