Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 24, 2009

Bijna Thanksgiving alweer!

Alweer houdt Cosmo ons de halve nacht wakker. Niet alleen heeft hij diarrhee, maar het regent ook, dus hij komt onder de modder naar binnen. Mag ik even: $%*&#(q*&@ tapijt!!! We hebben net een paar honderd dollar aan het reinigen ervan besteed en dat is in een nacht teniet gedaan. En toch kan ik mijn man er niet van overtuigen hout of tegels te nemen!!

Vanochtend lijkt Cosmo wat beter. Hij heeft in ieder geval nog steeds zijn gewoonlijke energie. Daarom denken we, dat zijn darmstoornis echt door iets, wat hij gegeten heeft, komt. We besluiten dus nog niet naar de dierenarts te gaan en het nog even aan te kijken. Hopelijk krijgen we daar geen spijt van.

Intussen heb ik een vraag voor mensen, die ook een langharige hond hebben. Als je aan het eten bent even dit stukje overslaan! Als Cosmo diarrhee heeft, blijft alles in zijn "broek" hangen. De enige manier om het schoon te wassen is de tuinslang erop zetten, maar dat is natuurlijk niet lekker voor de hond. Maar anders is het ook zo ontzettend vies! Wat doen jullie? Ik wil hem volgende week naar de hondensalon nemen en flink laten trimmen.

Rick en ik voelen ons bijna weer, zoals vroeger met kleine kinderen, die ziek waren. Een half doorwaakte nacht en dus staan we geradbraakt op. Gelukkig heeft Rick vandaag vrij, alleen Kai en Saskia moeten nog naar school, dus we moeten er bijtijds uit.

Het is weer miezerig weer, bah! Ik besluit naar de fitness te gaan, terwijl Rick nog wat bijslaapt. Op de stairmaster doe ik een half uur "fat blaster". Of het programma zijn naam eer aandoet valt nog te bezien, maar ik vind het in ieder geval een half uur flink afzien! Daarna "beloon" ik mezelf met een half uur op de elliptische machine. Ook intensief, maar het haalt niet bij dat trappenmonster (al voelt het wel goed om meer dan 130 verdiepingen te hebben gelopen).

Terwijl ik op de stairmaster sta heb ik goed uitzicht op Church Street buiten. Opeens overvalt me zo'n "Nederlands gevoel", anders kan ik het niet beschrijven. Het is miezerig weer buiten, tegenover ons staat een gebouwtje met apartementen, dat er best Europees uitziet. De lantaarns hebben Kerstversieringen hangen en op de bakstenen stoep lopen mensen, die winkel in, winkel uit gaan. Hier zijn de warme bakkerij en allerlei specialiteitenwinkeltjes. Het zou zo een willekeurige straat ergens in Nederland kunnen zijn (wel in een wat nieuwere wijk).

Thuis tref ik Rick helemaal klaar om te gaan winkelen voor onze Thanksgiving maaltijd. Hij wil daarvoor naar Wegmans. Daar is het een drukte van jewelste en het duurt even voor we een parkeerplaats vinden.

Het is lunchtijd, dus we beginnen met wat te eten uit te zoeken. Er is ruime keuze van sushi tot een Chinees of Indiaans buffet tot verschillende sandwiches. Alles is ook nog eens heel erg redelijk geprijsd. Ik kies de halve sandwich met tonijnsalade en een kopje linzensoep. Rick neemt de rosbief met kaas sandwich. Het smaakt, zoals altijd, voortreffelijk.

Dan storten we ons in "de menigte". Nu is die voor Nederlandse begrippen echt niets, hoor, want bij de kassa's staat hoogstens een persoon te wachten. Wij zijn gewoon niet aan drukke supermarkten gewend.

Langzaam werken we Ricks lijstje af. Intussen zoek ik ook nog naar leuke dingetjes voor in de schoen, die ik de kinderen ergens dit lange weekend wil laten zetten. Zo heeft Wegmans mini parfummetjes als Tommy, Anais Anais en anderen, perfect voor de meisjes. Alleen voor Kai vind ik niets.

Zelfs na zo lang hier verbaas ik me soms over de eindeloze keuze aan bepaalde produkten. Neem nu verse jus d'orange, Appelsientje, dat is toch gewoon het sap van een sinaasappel in een pak, zou je denken. Maar nee, er zijn tig soorten!

Katja wil het met een beetje vruchtvlees, dus ik lees de etiketten van de vier aanwezige merken (Tropicana, Minute Maid, Florida's Natural en Wegmans eigen merk). Ze zijn er zonder vruchtvlees, met toegevoegde calcium en vitamine D, met Omega 3 toegevoegd, met een beetje vruchtvlees en veel vruchtvlees, om van alle mengsels met andere vruchten nog maar niet te spreken! Ik ben blij de halve gallon met een beetje vruchtvlees in het "bos" te vinden!

Uiteindelijk vinden wel alles op ons lijstje, zelfs de haricots verts, die ik veel lekkerder vind, dan de kleffe "French style" boontjes, die hier meestal worden verkocht. Rick is dit jaar ook wat avontuurlijker en probeert eens wat anders met de zoete aardappelen (hoera, geen marshmallows!). Wie weet vind ik het Thanksgiving diner dit jaar wat appetijtelijker.

Katja en Kai zijn er meteen voor te vinden, als we voorstellen de Disney 3D film "A Christmas Carol" te gaan zien. Saskia komt met Laura thuis uit school en wil per se niet mee.

Het is dinsdagmiddag en de scholen zijn nog niet vrij, dus het is heel rustig in de bioscoop. Zo rustig, dat wij even de enigen in de zaal zijn. Later komen er nog vier mensen bij. Rick, Katja en ik delen een zakje popcorn, wat na de hele rits van komende 3D films voorafjes helemaal op is. 3D is heel populair op het moment. Sommige films willen we zeker zien, anderen zijn minder interessant.

"A Christmas Carol" begint heel klassiek met de eerste bladzijde in het boek. Jim Carrey speelt Scrooge en de geest van Jacob Marley, zowel als de drie spoken. Het is allemaal enorm goed gedaan, bij tijd en wijlen zelfs eng. Ik zou er mijn kleintje niet heennemen en vraag me zelfs af, of Saskia dit te intens zou vinden.

Eerlijk gezegd was ik er niet heel happig op het te zien. Dit verhaal hebben we al zo vaak en in zoveel versies gezien, ik was bang me te vervelen. Nou, dat gebeurde geen moment! Misschien waren het de 3D effecten, of Jim Carrey met zijn gekke bekken, die je in de animatie duidelijk terugziet zo af en toe. Al doe ik het nooit, als deze film is afgelopen wil ik eigenlijk applaudisseren, gewoon, omdat het zo ontzettend goed gedaan is! Een enorme aanrader is het, wat mij betreft.

Katja heeft een paar feesten voor de boeg en heeft daar een jurk voor nodig. Ze heeft er een op het oog bij Express en wil die, nu we hier zijn, ook aanproberen. Kai en Rick gaan lijdzaam mee en ik probeer Katja's keuze in goede (en snelle!) banen te leiden. De jurk, die ze leuk vond, zit niet goed, maar ze slaagt met een heel flatteus strak rood jurkje.

Dan gaan we naar Chili's om een hapje te eten. Saskia heeft inmiddels spijt, dat ze niet mee is gegaan. Soms is het nodig haar te laten weten, dat ze keuzes maakt en daar consequenties aan vastzitten, zoals niet mee uit eten bij Chili's (dat naast de bioscoop ligt, dus we gaan haar zeker niet ophalen).

Dat valt niet in goede aarde, maar wij vonden het ook niet leuk, dat Saskia haar vriendin boven een uitje met het gezin verkoos, vooral nu Katja alleen deze week thuis is. Dat hebben we haar voor we weggingen ook duidelijk gezegd. Volgens Saskia hadden wij haar moeten dwingen Laura naar huis te sturen, dan was ze wel meegegaan. Zo ken ik er nog een paar! Feit is, dat zij nu niet bij haar geliefde Chili's kan eten. Volgende keer zal ze hopelijk een andere keuze maken. Tieners!

Thuis treffen we een moeie Saskia op haar bed aan. Van de nare dingen, die ze eerder zei, is niets meer over. Dat is ook zo herkenbaar, explosief en dan tot reden vatbaar. In ieder geval gaat de meegebrachte hamburger met kaas er goed in. Een volgende keer zal ze zonder morren meegaan, daar ben ik van overtuigd.

We hopen vannacht geen ziek hondenkind te hebben, anders moeten we morgen toch echt naar de dierenarts. Cosmo lijkt wel iets beter, maar dat dachten we gisteren ook. Kennelijk komt alle narigheid pas 's nachts. Kai heeft er vertrouwen in en neemt Cosmo mee naar boven om bij hem te slapen vannacht. Ik hoop net na middernacht geen gehijg naast mijn bed te horen (ok, niet dat van Cosmo althans).

14 reacties:

Petr@ zei

Lijkt me ook een erg leuke film om te zien, maar duidelijk voor mijn jonge kinderen nog niet geschikt. Jammer, want ook bij ons zijn de
3D films helemaal populair.

Hopelijk voor Saskia heeft ze geleerd van haar actie. Het was natuurlijk niet leuk voor haar, maar duidelijk de enige manier voor haar om te leren wat de consequenties van haar keuzes zijn.

Is Cosmo weer wat opgeknapt?

Petra zei

Als die van mij diaree hebben krijgen ze twee elastiekjes vanachteren ;-) Aan elke kand van de staart 1. Daarmee bind ik de haren naar op zij, zeg maar. Verder heb ik van die vochtige wc papier doekjes die twee beners ook gebruiken.
En... ook al hebben wij een houten vloer, ik heb ze geleerd dat als het regent dat de pootje eerst droog gemaakt worden door mij voordat ze naar binnen komen. Gewoon een oude handdoek en daarmee doe ik pootje voor pootje af. Ze weten dit en blijven gewoon staan. (In Nederland was dit eigenlijk elke dag wel het geval, want regent het niet, dan is het gras wel nat.) En dat werkt perfect ;-)
Hoop dat Cosmo snel weer de oude is.

DixieChick zei

Ik lig hier helemaal dubbel om je laatste zin. Geweldig!

Maar serieus, ik hoop dat Cosmo zich snel beter voelt. Wij hebben de laatste paar nachten een overgevende hond gehad, en van al dat wakker worden en troep opruimen midden in de nacht, word je niet echt blij.

Petra's idee van die elastiekjes vind ik wel goed klinken. Wij hadden vroeger altijd langharige honden, en als ze diarree hadden, dan knipte we daar gewoon alles weg (en soms lieten we de hond gewoon helemaal kortwieken). De elastiekjes klinken echt iets minder drastisch.

Ik denk trouwens toch dat je Rick echt van het nut van hout moet overtuigen. Dennis had het ook nooit op hout, totdat ik hem meesleepte naar zo'n zaak, en begon over het geld en frustratie die we zouden uitsparen. Wij hebben wel een aantal kleden her en der liggen, maar dat gecombineerd met vrij donker, rustiek hout, maakt het echt heel gezellig. Dus. je stuurt Rick maar eens langs:)
(we hebben wel weer tapijt in de slaapkamers, ook al blijkt dat nu met een zieke hond toch ook niet zo handig te zijn..dus wie weeet...)

Anoniem zei

"Ik hoop net na middernacht geen gehijg naast mijn bed te horen (ok, niet dat van Cosmo althans)."

Haha - grappig!

Fijne dag Petra.

-bas, Amersfoort

Annemiek zei

En? Geen hijger gehad vannacht?
Hopelijk is Cosmo weer beter.
Wij hebben nu laminaat, ik zou geen tapijt in de huiskamer meer willen. Micky klaagt nog wel altijd dat het te koud aan de voeten is. Pech gehad, doe maar dikkere sokken aan. Als je ziet hoeveel haren ik er elke dag afveeg, dat zat eerst allemaal in het tapijt.
Die honden van ons moeten ook eerst voeten en buiken schoonmaken als het buiten modderig is. Vinden ze helemaal niet leuk.

Anoniem zei

Ik heb een combinatie van tapijt, laminaat en tegels in ons huis en de vloerbedekking en tegels zijn mijn favoriet.
Ik zou nooit meer laminaat in een ander huis willen en de hond vind het ook een ramp die loopt altijd te glijden.
Mona.

Elke zei

Hier ook een langharig hondenbaasje. Ze heeft zelden diarree, meestal moet ze dan ook maar een keer of 2 wat platter gaan. En ja, dan maak ik een tijltje met water waar we met haar achterste poten in moet, en dan giet ik het af terwijl ik wat 'help' schoonvegen met een stuk van een oude handdoek.
En 1 keer, toen het werkelijk vreselijk was, heb ik ze gewoon in de douche gezet.

Hier staat een bench in het tussensas als je van buiten binnen komt. Deurtje staat altijd open, en als ze met natte poten binnen komt, dan hoef ik niks te zeggen, dan stapt ze spontaan in de bench om haar pootjes te laten drogen. Soms pak ik dan een handdoek, en dan veeg ik de pootjes ook schoon/droog, zodat ze direct binnen kan.
En ja, hier ook overal (natuurstenen) vloer. Makkelijk in onderhoud. En omdat we vloerverwarming hebben, voelt het niet eens koud aan.

Ik hoop dat Cosmo ondertussen beter is...

P.s. 1: Rick, sorry, ben weer een beetje te laat want ik moest weer wat inhalen met lezen. Maar alsnog: gelukkige verjaardag!!!
P.s. 2: Happy Thanksgiving!
(en die is dan wel goed op tijd, hahaha)

Ineke zei

Inderdaad, wat zonde van je schone vloerbedekking. Misschien een ideetje om Rick voortaan de vloerbedekking schoon te laten maken? LOL

Maria zei

Leuk blogje. Ik smul altijd in gedachten mee met alle heerlijke dingen die jullie eten. Daar krijg ik wel honger van en dus kom ik van jouw mooie verhalen vast wel wat pondjes aan!
Ik heb ook een man die beslist geen houten vloer wil dus ik heb tapijt en ik wil het zo graag anders. Als de kat weer eens overgeeft maakt hij wel altijd netjes de vloerbedekking schoon. Ik geef het maar op. Happy Thanksgiving, wij hebben het vorige maand al gehad.

Petra zei

@Petra -- wat een goed idee die elastiekjes! Die ga ik gebruiken! Hier ook een handdoek om poten en buik te drogen bij binnenkomst, maar er blijft toch altijd nog wat vuil in de haren van zijn poten hangen.

Gelukkig kan ik het goede nieuws geven, dat Cosmo weer helemaal de oude is! Phew!

Petra S. zei

Oh, gelukkig dat Cosmo zich weer beter voelt. Hier liggen ook de oude handoeken klaar en hebben we een houten vloer. Als Spot ergens in rolt, dan spuit ik hem met de tuinslang buiten af en was 'm met hondenshampoo, weer of geen weer. Zonde van je net schoongemaakte tapijt!
Hier wordt ook reclame gemaakt voor de Jim Carrey film. Die man is zo grappig.
Linzensoep....zalig! Ik heb een heerlijk recept daarvoor.
Happy Thanksgiving!

HennyB. zei

Zo zeg, ik kan me goed voorstellen dat je dacht $%*&#(q*&@tapijt!!
Gelukkig is Cosmo weer de oude, dat is weer zorg (en onderhoud van het tapijt) minder.

Larissa zei

Haha, 1 klant voor je bij de kassa in inderdaad niet bepaald een menigte;) Ik werk bij IKEA en regelmatig staat er een rij van wel 10 tot 20 klanten voor mijn kassa!!:O Bij de supermarkt hier heb ik dat gelukkig nog nooit meegemaakt, maar 1 klant voor je is wel een luxe bij ons, vind ik!

Jammer dat Saskia het op de 'hard way' moest leren. Hopelijk heeft ze er ook echt van geleerd en zal ze de volgende keer echt gelijk mee gaan. Goed van jullie dat je haar niet tussendoor hebt opgehaald. Zou ook mijn keus zijn als ik kinderen zou hebben.

Anja zei

Fijn dat je afgelopen nacht geen hijger aan je bed hebt gehad ;-)) Wij hebben (helaas) geen hond, maar ook zonder hond vind ik de vloerbedekking een ramp. Het is inderdaad lekker warm maar het weegt niet op tegen de voordelen van een " harde " vloer.