Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 27, 2009

Black Friday

Al vroeg is het hele gezin uit de veren, want de meisjes willen van de koopjes vandaag gebruik maken. Het is de vrijdag na Thanksgiving, ook wel bekend als "Zwarte Vrijdag" (Black Friday), traditioneel de grote uitverkoopdag van het jaar. De mall ging al om middernacht open en ik ken heel wat mensen, die voor dag en dauw al aan het winkelen waren!

Katja vertrekt naar Walmart, om een enorm afgeprijsde dvd speler te scoren. Dat wordt haar Kerstcadeau aan haar flatgenotes. Helemaal blij komt ze thuis, want nu is ze klaar met haar Kerstinkopen! Gisteren heeft ze al van alles online besteld.

Saskia en Laura worden door Laura's vader naar Fair Oaks gebracht. Zij zijn vooral geinteresseerd in Bath and Body Works en leuke kleding. Ze zijn al gauw klaar en helemaal happy met hun buiten. Rick haalt ze weer op.

Zelf blijf ik ver van de malls. Als ik ergens een hekel aan heb, is het drukte en dan vooral in een rij voor de kassa's staan wachten. Ik kan eindeloos lopen, maar van staan word ik doodmoe!

Het is koud en guur buiten, dus ik doe een uur Sports Active en ga dan cyberwinkelen. Ieder jaar maak ik fotokalenders voor mijn zus en Rick bij Kodakgallery.com. Die zijn van heel goede kwaliteit en een leuk aandenken aan het afgelopen jaar. Ik vind het ook leuk om te doen, want zo herbeleef ik de gezellige tijden samen weer een beetje.

Als lunch doen we ons tegoed aan de overblijfselen van de Thanksgiving maaltijd. We hebben gisteravond goed gegeten, want er is verbazingwekkend weinig over! Wel zal Rick deze week nog kalkoensandwiches voor zijn lunch meenemen. Hij braadt altijd expres een grote kalkoen, want hij is dol op die sandwiches.

Na de lunch gaan we verder winkelen. Saskia en Laura gaan voor de tweede ronde, dit keer met Aoife en Alexandra, naar Tysons Corner. Katja gaat met hen mee, want zij heeft nette schoenen nodig voor bij haar rode feestjurk. Rick en ik zoeken Kerstcadeautjes voor onze verre familieleden uit online.

Saskia blijft in de mall eten, maar Rick, Kai en ik treffen Katja bij Sakana. Katja is zeer tevreden, want ze heeft een heel leuk paar rode schoenen gevonden. Ook die waren flink afgeprijsd van $110 naar $40! Aan de sushibar krijgen we van Ken, de sushichef, allerlei lekkers voorgeschoteld en het is gezellig met onze tieners. De week met Katja thuis gaat me veel te snel!

Vanuit de mall heeft Saskia een logeerpartij met Laura en Alexandra geregeld. Als we thuiskomen zijn de meisjes al Monopoly aan het spelen. Katja komt terug met een hele groep vrienden en zo is het huis weer gezellig vol.

Terwijl Rick, Kai en ik One versus one hundred spelen op de X-Box, komt Cosmo met iets vreemds in zijn bek binnenlopen. Bij nadere inspectie blijkt het het, al in verre staat van ontbinding zijnd, lijkje van een hamster te zijn.

Hammy, Katja's hamster, die ze een paar jaar geleden van haar biologielerares had geerfd, ontsnapte zeker een jaar geleden uit zijn kooi. Het was zomer en wij verwachtten, dat hij naar buiten gerend was. Ook was hij al oud, dus een lang leven zou hem niet meer beschoren zijn. We stonden er (dom genoeg, blijkt nu) niet bij stil, dat hij weleens lekker hier binnen verder zou kunnen leven.

Een paar maanden geleden vond Rick al, wat wij dachten, muizenkeuteltjes in de voorraadkast beneden. Gisteravond vond ik dus hetzelfde hier in de keuken. Geen haar op ons hoofd, die nog aan de hamster dacht! Tot Cosmo het mysterie dus oploste. Waar hij de hamster vond, is ons een raadsel en dat zal het ook altijd blijven. Nu maar hopen, dat die keuteltjes ook echt allemaal van hem waren, want dan hebben wij geen muizen.

11 reacties:

Petr@ zei

Leuk kado, zo'n fotokalender. Zo kun je het hele jaar nog even nagenieten van de leukste momenten van het afgelopen jaar.

Winkelen als het zo superdruk is, is ook niets voor mij. Ik wil rustig tussen de kledingrekken kunnen snuffelen.

Geniet nog even van je laatste dagen met Katja. En met kerst is ze er weer.

Monique zei

Ik heb toevallig net weer mijn favoriete albumprogramma gedownload om een kalender te maken. Die van mij (op het toilet;-)) is zwaar verouderd!

Ha, die hamster ... 't is toch wat!

Anja zei

Klinkt als weer een gezellige dag!!
En lekker geshopt ook, zowel in de malls als online.

Zo'n megadrukte vermijd ik ook liever, maar het is natuurlijk wel lekker als je zo'n goede koopjes kunt scoren!

HennyB. zei

Zelfs hier in Ned. was in het journaal te zien hoe druk het bij Macy's was in NY. Wat een 'verrassing' kregen jullie van Cosmo, niet te geloven! Nu maar hopen dat er inderdaad geen muizen zijn.

Annemiek zei

Bleh wat een kadootje brengt die Cosmo je. Als hij maar niet ziek wordt.
Toen hier eens de hamster ontsnapt was ging Niels over stukjes broccoli neerleggen zodat hij niet zou verhongeren. We hebben hem wel terug gevonden, maar dat was ook zo'n Houdini.
Nou, die van jullie is misschien toch van ouderdom gestorven dan.

Anja zei

Leuk dat Katja en Saskia zo goed geslaagd zijn tijdens het shoppen.
Tjee, die Cosmo met de hamster, sta je toch wel raar te kijken denk ik.

Bianca (Hollandranch) zei

Ik winkel wel via internet, moet er niet aan denken in zo'n mensenmassa te staan in de rij voor de kassa, vreselijk.
Die hamster ! goed van Cosmo dat hij het kadavertje kwam brengen (of had hij wellicht andere plannen ermee ? ;-) Vandaag met verven van het opslaggebouw viel me op dat daar de geur hangt (vanonder het gebouw vandaan achter de houten skirting) van een ouder kadaver, ik durf niet te kijken want misschien is het Clyde wel. Iek...

Natasja Valentijn zei

Shoppen op Black Friday...jullie durven...hahaha. Het is mij te druk, hoor. Wij hebben eerder deze week wel een wasmachine gescoord. Een pre-Black Friday aanbieding. Gelukkig hoefde ik daardoor 's nachts niet voor een winkel te gaan liggen..:-)

Sally zei

wa een geluk dat katja is geslaagd voor haar inkopen. ikhoorde ookhele andere verhalen over Balck friday.

Zielig die hamster.

Ineke zei

Tóch mooi dat Cosmo de hamster gevonden heeft, nu weten jullie tenminste dat hij/zij niet weggelopen was.

Marion2 zei

Wat een bijzonder verhaal over de hamster. Ook wij hebben de nodige ontsnappingen van hamsters meegemaakt. Eentje vonden we, levend en onder het stof, terug naast de boiler in het keukenkastje. Hoe hij daar terecht is gekomen?

Ik zou maar wat graag winkelen in zo'n uitverkoop. Wel doelgericht, want zo'n drukte is zeker geen pretje.