Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 06, 2009

Nieuwe gymzaal

Alweer een prachtige dag daagt, maar het is koud buiten! Op weg naar de sportschool gebruik ik voor het eerst dit seizoen de stoelverwarming van de van. Heerlijk is die, ik wil er eigenlijk niet meer uit!

De nieuwsgierigheid naar de nieuwe gymzaal wint het van mijn luiheid. Die blijkt ongeveer twee keer zo groot te zijn. De spiegels zijn net gisteren opgehangen, dus hij is helemaal klaar. Nu moeten er ook nog meer gewichten, matten en bosu's komen, want ook daar is een chronisch tekort aan.

Het onderwerp van gesprek vandaag is natuurlijk het vertrek van Pat. Marcella is ook een goede vriendin van Pat en voor ons beiden is het een schok, dat Pat zo snel al zal vertrekken. We bespreken een afscheidsfeest, maar dat zal waarschijnlijk tot januari moeten wachten, aangezien alle weekends tot het einde van het jaar vol zitten.

Na een uur intensief trainen zijn alle spieren aan de beurt geweest. Eigenlijk stond een wandeling met Cosmo nu op mijn programma, maar Rick heeft een paar mensen gehuurd om onze plafonds te schilderen. Jose, de hoofdklusjesman, vraagt, of ik thuis kan blijven voor als hij vragen heeft. Helaas voor Cosmo gaat de wandeling vanochtend dus niet door.

Ieder jaar wordt er van de kinderen op school een portretfoto gemaakt. Lang niet altijd vinden we die leuk, maar die van Saskia is dit jaar erg goed gelukt. Laat dit nu ook precies het jaar zijn, dat haar foto wordt verwisseld met die van uitgerekend haar vriendin Shannon!


Dat zou geen probleem zijn, als Shannons ouders geen goedkoper pakket hadden gekozen, dan wij. Wij willen ook altijd een 8x10 inch foto hebben en die zit niet bij het pakket van Shannon. Ik bel Lifetouch dus op en moet zeggen, dat ze prima klantenservice hebben! We krijgen zelfs, om het goed te maken, een aantal extra foto's.

Alleen kan Saskia's school identiteitskaart niet veranderd worden. Alle leraren zien dus Saskia's foto bij Shannons naam en omgekeerd. Heel verwarrend, maar volgens Saskia vindt iedereen het wel grappig.

Na mijn bijna dagelijkse trek naar Whole Foods, waar de Good Belly's in de uitverkoop zijn, neem ik Cosmo mee naar de dierenarts. Hij moet zijn tweede prik tegen de hondengriep hebben. Op de deur zie ik, dat die vaccinatie voortaan verplicht is voor de kennel. Er heerst in de hondenwereld ook een griepepidemie.

Als ik er dan toch ben, neem ik gelijk Interceptor mee voor hem. Dat is een anti-hartworm pil. Hartworm schijnt hier voor te komen, al heb ik nog nooit gehoord, dat een hond eraan doodging. De medicijnen zijn flink duur, maar onze dierenarts geeft de prijs, die ik online heb gevonden. Dat scheelt meer dan $10.

Sowieso hoor ik goede dingen over Town and Country. Bij andere dierenartsen schijn je voor ieder bezoek voor een onderzoek te moeten betalen. Ik kan zo binnenlopen voor Cosmo's prik, geen onderzoek nodig. Ik klaag nog altijd steen en been over de kosten, maar kennelijk hebben wij een van de minst dure praktijken, als ik het zo hoor.

Cosmo is moe na dit voor hem enerverende bezoek. Ik ga naar Barnes and Noble, waar ik twee audioboeken wil uitzoeken voor mijn lange rit van volgende week. Cosmo slaapt intussen in de van. Helaas is de keuze aan audioboeken nog erg beperkt. Ik vind een paar boeken van Sandra Brown, die wel leuk klinken.

Rick komt vroeg thuis. Hij heeft een heel drukke week gehad en volgende week weer. Vanavond heeft hij echt zin om eens lekker te ontspannen. Om te beginnen wil hij samen met mij uit eten en heeft veel zin in Libanees eten. De Lebanese Taverna stelt nooit teleur.

Rick bestelt een Fatoush salade als voorgerecht en ik probeer eens de linzen en "Swiss chard" (ik kan maar niet bedenken, welke groente dat is) soep. Die is heerlijk licht en heeft een beetje een citroensmaak, ontzettend lekker!

De "mezze" hier zijn kleine porties van allerlei lekkers. Alleen zijn ze niet zo klein! Ik bestel nog de Habra Nayeh (rauw gehakt lamsvlees met knoflook en olijfolie) en Shankleesh, oude fetakaas met kruiden en verschillende groentes. Het is werkelijk voortreffelijk, maar voor een "klein" gerecht heel veel. We krijgen het bij lange niet op!

Het is Saskia vanavond niet gelukt een logeervriendinnetje te vinden. Ik vind dat wel zo gezellig, want nu zit ze bij ons. We kijken, om haar te plezieren, naar de Wizards of Waverly Place op Disney Channel. Best vermakelijk, moet ik toegeven.

Katja belt, ze heeft het uitgemaakt met Justin. Dat is best een grote stap geweest voor haar, ze heeft er weken over nagedacht. Helaas deed Justin zelf niets om de relatie in leven te houden. Katja vertelt, dat hij ook niet erg ontdaan leek, toen ze hem vertelde niet verder te willen gaan. Ik kan me voorstellen, dat dat, na bijna een jaar samen te zijn geweest, niet zo fijn is.

Als ik vraag, hoe Katja zich nu voelt, is het antwoord: "Opgelucht". Nou, dan is het toch helemaal goed? Geen ruzie, gewoon uit elkaar, dat is vervelend, maar beide partijen zullen er gauw overheen zijn. Katja gaat in ieder geval vanavond uit met Leah, die ook pas weer "single" is. Ik zie er naar uit Katja over minder dan een week weer te zien!

15 reacties:

Marsha zei

O wat moeilijk Petra! Kan me zo voorstellen dat je nu even bij Katja zou willen zijn. Gelukkig staat ze stevig in haar schoenen.
Leuk, die nieuwe gymzaal, net op tijd voor de koudere dagen!
Marsha

Anja zei

Leuke foto van Saskia, ze is helemaal kind-af. Fijn dat Katja en Justin zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan. Als ze opgelucht is dan is het inderdaad helemaal goed.

Corry zei

Swiss chard noemen wij "snijbiet". Goed dat Katja het kan relativeren dat het uit is. In ieder geval prettig dat het zonder ruzie en drama kan.

naomi overdam zei

Hier in Nederland is er een epidemie voor handen in kennelhoest.
En dus ook mijn hond heeft kennelhoest. Kuchen of er iets dwars in de keel zit, koorts. Heeft nu ab-kuurtje en kinderhoestdrank.

Leuke foto van saskia

Petr@ zei

Wat een ontzettende leuke foto van Saskia. Ze staat er erg leuk op.

Blijkbaar was de liefde tussen Katja en Justin vanzelf doorgebloed. Gelukkig van beide kanten, dat maakt het toch wat makkelijker. Een echte meidenavond zal haar goeddoen.

Anoniem zei

Relaties... 't is allemaal niet zo makkelijk. Maar je hebt een dochter die weet wat ze wil, en die zelfrespect heeft. Het zal misschien niet de makkelijkste weg zijn die ze op dat vlak volgt, maar wel eentje die haar op termijn gelukkiger zal maken.

Saskia is een echte tienermeid geworden!

Sally zei

Inderdaad leuke foto van Saskia. en knap van Katja dat ze de beslissing genomen heeft. Heel volwassen om er een punt achter te zetten. Jammer dat je nu niet dichtbij haar bent om toch wat morele steun te geven.

Ineke zei

Wát een leuke foto van Saskia en wat heeft ze een prachtige kleur haar!

Bente zei

Mooie foto van Saskia!
En goede keuze van Katja. De verhalen over hun tweeen waren al niet zo bruisend en ze kan beter wat meer relatie-ervaring op doen. Fijn dat het zonder ruzies gegaan is.

Bibi zei

Mooie foto van Saska. Wat jammer van Katja en Justin maar gelukkig is het geen drama. Wie krijgt de vissen?

Marjon zei

Goed van katja dat ze de knoop doorgehakt heeft. En blijkbaar voelden ze het allebei zo, dat blijkt wel uit zijn lauwe reactie.
Ze zal er inderdaad wel snel overheen zijn denk ik, op die leeftijd kunnen ze dat vaak makkelijk van zich af zetten.

De foto's van Saskia zijn heel leuk geworden.

Annemiek zei

Leuke foto van Saskia.
Even moeilijk voor Katja, maar even weer single zijn heeft ook zijn voordelen :)

HennyB. zei

Wat een leuke foto van een mooi meisje, daar zijn jullie vast trots op!
Katja heeft groot gelijk dat ze een einde aan de relatie heeft gemaakt. Het zal nu even een nare periode zijn maar er komen vast nog anderen op haar pad... Fijn dat jullie haar binnenkort weer zien.

Monique zei

Katja heeft een verstandig besluit genomen, ze is nog zo jong. Ik heb het hier met Saskia ook een paar keer meegemaakt, als het niet werkt, werkt het niet.

Leuke foto van Saskia, die is inderdaad heel veel veranderd de laatste jaren.

Kristel Holsbeek zei

Dat is echt een hele leuke foto Saskia, je staat er knap op;-)