Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 19, 2009

Toch een massage, gelukkig

Het is maar miezerig en druilerig weer, dus ik ben blij, dat ik naar Sharon's training bij Anytime Fitness kan gaan. We beginnen met gewichten en doen daarna een half uur Pilates. Dat laatste hebben we al een aantal weken niet gedaan en dat voel ik goed aan mijn spieren! Het is toch weer een heel andere manier van bewegen.

Er is een nieuwe dame aanwezig en dan merk je, wat een hecht groepje we zijn geworden. Deze dame ergert zich duidelijk aan Marcella en mij, die beiden op reis zijn geweest afgelopen weekend en onze verhalen vertellen. Ik vind het juist heerlijk, dat we tijdens het, toch heus wel intensieve, sporten kunnen kletsen. Dan gaat de tijd zoveel sneller en je leert elkaar ook beter kennen.

Na de training doe ik nog een interval op de elliptische machine en race dan naar huis. Ik heb met Claudia bij het hondenpark afgesproken en bij het horen van de naam "Ranger" springt Cosmo vol enthousiasme in de van.

Het miezert en is nogal nat in het hondenpark, maar daar trekken Cosmo en Ranger zich natuurlijk niets van aan. Ze rennen en buitelen over elkaar heen en binnen de kortste keren zit Cosmo onder de modder en bladeren. Ranger heeft kort haar, dus blijft een stuk schoner.

Claudia en ik kletsen op een van de bankjes bij tot de honden na zo'n drie kwartier uitgeraasd zijn. Het voelt altijd een beetje net als vroeger, toen de kinderen in de speeltuin speelden en wij al kijkend en oplettend zaten te keuvelen.

Cosmo is werkelijk te vies om aan te pakken en mijn meegebrachte doek doet maar matig werk met afdrogen. Natuurlijk blijft hij uitgerekend vandaag niet netjes op "zijn" stoel zitten, maar besmeert ook de andere stoelen in de van met modder. Die heeft nu zowel van buiten, als van binnen, echt een wasbeurt nodig!

Denkend aan de gisteren schoongewassen tapijten hoop ik, dat Cosmo tijdens mijn boodschappen wat opdroogt. Anders is het zilvergrijze tapijt binnen de kortste keren weer bruin!

Omdat Rick morgen vijftig wordt, wil ik dus de Nederlandse traditie om een Abraham te geven wel in ere houden. Ik denk echter niet, dat ik hem plezier zou doen met een enorme stropop voor het huis, of iets dergelijks. Iemand (Monique?) gaf met het idee om een eetbare Abraham te maken.

Voor de ogen en het "haar" (Abraham moet natuurlijk wel een baard hebben) ga ik naar Michaels. Daar staat het propvol met Kerstspullen. Dat seizoen is echt begonnen, want ook voor de Safeway en Giant staan weer de Salvation Army vrijwilligers, enthousiast met hun bel rinkelend, in de hoop, dat klanten wat geld in hun rode ketels stoppen. Dat geluid hoort voor mij helemaal bij de Kerst. Ik stop er dan ook altijd mijn kleingeld of een dollar in.

Bij de Giant haal ik de ingredienten voor mijn "Abraham". Voor het hoofd kies ik Frico gerookte Goudse kaas, want die is rond en Rick houdt ervan (ik niet), als lichaam Haavarti met dille, Ricks favoriete kaas. Voor de armen en benen neem ik vier verschillende soorten Italiaanse worsten mee. Allemaal dingen, waar Rick dol op is.

Gisteravond heeft Saskia me zo ongeveer gesmeekt om vandaag taco soep te maken. Dat is lekker makkelijk en gezond, dus ik neem de ingredienten ervoor mee. Alleen heeft Giant geen goed vegetarisch gehakt en ik maak dit gerecht graag vegetarisch. Dan toch maar een stop bij Whole Foods maken, gelukkig liggen alle winkels hier on-Amerikaans dicht bij elkaar.

Als ik de van uitloop, zie ik Cosmo's neus al mijn tas ingaan. Dat had me moeten waarschuwen, maar ik doe de tas enkel nog wat verder dicht en laat hem dan alleen met zijn hondenneus en de lucht van vier worsten en twee stukken kaas! Dom! Dom! DOM!

In de winkel vind ik meteen het vegetarische gehakt. Ik heb nog maar weinig tijd voor Laura zal komen voor mijn massage. Gisteravond heeft die vol excuses opgebeld. Ze had mij inderdaad woensdagmiddag verteld, maar wilde het naar donderdag verplaatsen, alleen had ze even verzuimd mij daarvan op de hoogte te stellen. Mijn maag rommelt flink, dus ik trakteer mezelf op de sushi met meergranen rijst van Whole Foods. Dat is gezond en kan ik lekker snel eten.

Als ik terugkom bij de van heeft Cosmo helemaal geen belangstelling voor mij. Hij staat met zijn rug naar mij toe iets te doen. Meteen gaan de alarmbellen rinkelen en jawel, hoor, hij heeft de dure gerookte Goudse kaas uit de tas gevist en is die nu met smaak aan het verorberen! Dat ding kostte dus wel mooi bijna tien dollar en nu kan ik het weggooien. Maar ja, eigen schuld, had ik de kat, eh, de hond, maar niet op het spek moeten binden!

Gauw zet ik de boodschappentas in de achterbak en ga dan maar bij Whole Foods kijken of ze een stuk kaas hebben, dat als hoofd dienst kan doen. Oorspronkelijk had ik al een stuk Edam in gedachten en dat hebben ze hier inderdaad. Abraham is gered!

Thuis gooi ik gauw de ingredienten voor de taco soep in de crockpot. De sushi smaakt ontzettend lekker. Safeway probeert die meergranenrijst na te maken, maar het lukt ze niet helemaal. Net als ik de laatste hap neem, gaat de deurbel. Laura is precies op tijd.

Alleen heeft ze last van haar knie en kan dus geen trappenlopen. Gelukkig hebben we genoeg ruimte voor de tafel in de woonkamer. Zo zie ik ook weer eens wat anders, terwijl Laura me pijnigt. Na het vele autorijden en met het slechte weer heb ik de massage heel hard nodig.

Na afloop ben ik zoals altijd uitgeteld. Gelukkig vindt Kai het meteen prima om Saskia naar haar chiropractor afspraak te brengen. Dat is toch wel heel fijn van een rijdende tiener! Saskia vindt het ook wel leuk om met haar broer te gaan voor de verandering.

Rick is verlaat op zijn werk. Ik wacht op hem met eten, maar geef Saskia haar portie alvast. Zij is erg moe en wil om acht uur naar bed. In ieder geval heeft ze het vandaag op school goed volgehouden. Claudia vertelde, dat haar dochter, zelfde klas als Saskia, ook gisteren en eergisteren thuis was met vage keel-, maag- en hoofdpijnklachten, dus wie weet was het weer een vaag virusje.

Net als Rick thuiskomt schudt het huis van een donderklap! We krijgen op deze negentiende november een heus flink onweer over ons heen! Het is nota bene 16 graden om acht uur 's avonds. Het weer is hier ook echt nooit saai!

14 reacties:

Anja zei

Haha, die Cosmo, zoals ik laats al zei het is een echte boef.
Ik ben benieuwd naar de Abraham, maak je er een foto van voor ons??
Alvast felicitaties voor Rick, 50 jaar is een mijlpaal. Fijne dag morgen!

Kristel Holsbeek zei

ben eindelijk bijgelezen en je hebt weer wat meegemaakt, leuke dingen gedaan en veel lekkers gegeten;-).
Hihi die Cosmo is toch een kleine (alle grote) deugniet hoor...als de kat van huis is dansen de muizen.
Verder wens ik Rick alvast een hele dikke proficiat met zijn verjaardag!!! Genieten hoor maar zo te lezen ben je er volop voor aan het zorgen...hihi die Abraham...leuk idee.

Monique zei

Ha, leuk, die eetbare Abraham! It wasn't me!! Ik weet dat Marjan je de tip gaf van een Abraham van vlees.

Die Cosmo is inderdaad een ventje wat je in de gaten moet houden!

Ik ga eens kijken of ik een leuke e-card voor Rick kan vinden. Alvast van harte gefeliciteerd!

Massage Amsterdam zei

Wat een uitgebreid en leuk blog zeg. Het leest makkelijk weg.

Anja zei

Die Cosmo, wat een deugniet!
Klinkt wel heel lekker, die eetbare Abraham, ben benieuwd naar de foto's.

Hartelijk gefeliciteerd voor Rick en een fijne dag en een gezellig feestje gewenst!

Annemiek zei

Proficiat aan Rick!
Nou, die Cosmo heeft dan toch ook even feest gehad.

Jeanne zei

Met altijd die postitieve reacties en nog moet je het melden dat er ook wel eens een persoon tussen zit die zich ook ergert aan je.Wake up!

Petra zei

Wat een vreemde reactie, Jeanne. Het was gewoon om te laten zien, dat niet iedereen het leuk vindt om te kletsen tijdens het sporten. Niets anders mee bedoeld. Als jij je aan mij ergert staat dat je vrij, hoor. Zelf zou ik dan het blog van diegene niet blijven lezen, maar goed.

Anja L. zei

Rick,

Van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag en bedenk:
Age doesn't matter unless you're a cheese!!

Groetjes,
Anja L.

Anja L. zei

Wat een sodemieter is die Cosmo ook!
Maar ja, ik kan me voorstellen dat hij die lekkere lucht niet kan weerstaan.
Over het praten tijdens het sporten, ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook irriteert als ik aan het sporten ben en er wordt constant gepraat maar ik zet dan gewoon het geluid van mijn Ipod wat harder. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik met iemand anders zou sporten.
Ik wens jou en je familie een hele fijne dag vandaag. Verwen Rick maar lekker op z'n 50ste verjaardag.
Groetjes,
Anja L.

Bibi zei

Hahaha die Cosmo, never a dull moment zullen we maar zeggen:-). Wat een ontzettend leuk idee zo'n eetbare Abraham. Alvast van harte gefeliciteerd met Rick's 50ste verjaardag!

Petra S. zei

Happy Birthday to Rick! 50 jaar, een hele mijlpaal.

Die Cosmo, wat een ondeugd is het toch. Hopelijk word hij niet ziek van al dat lekkers.

Bij ons tijdens het sporten wordt niet gekletst, heel af en toe iets heel korts, maar er is geen tijd voor, je moet zo goed opletten welke oefeningen je moet doen.

Gelukkig is Laura dan toch nog gekomen. Is er niet een andere manuele therapiste in de buurt die jou kan masseren? Laura is zo vaak verlaat of heeft iets waardoor het niet door kan gaan.

Een supergezellige dag vandaag! Heel veel plezier met z'n allen.

Marjon zei

Wat een boef die Cosmo, die houdt duidelijk ook van Nederlandse kaas.

Ik ben heel benieuwd hoe die Abraham er uit ziet, wel een foto plaatsen morgen hoor.

Joyce is gisteren ook weer thuisgebleven met keelpijn en hoofdpijn . Dat is al de derde keer dit schooljaar.
Maar vandaag is ze al weer naar school geweest.

Ineke zei

Wat leuk dat jezelf een Abraham van kaas (ik heb er nog nooit van gehoord)voor Rick gaat maken.
Succes met alle voorbereidingen en voor morgen alvast gefeliciteerd en een fijne dag.