Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 11, 2009

Veteranendag

De overblijfselen van tropische storm Ida komen vandaag over ons heen. De wind en regen maken me al vroeg wakker. Wij krijgen het westelijke staartje met slechts gestage regen, ten oosten van ons wordt twintig centimeter regen verwacht!

Met deze koude regen lokt een lange wandeling met Cosmo niet. Hij heeft er ook geen zin in, want hij vindt nat worden verschrikkelijk. Na een kwartiertje ben ik dus alweer thuis. Daar doe ik dan maar een goed uur Wii Sports Active. Ik heb een interval routine in elkaar gezet daarop. Overal lees ik, dat dat de beste training is, waar je spieren nooit aan wennen.

Gisteravond hebben Rick en ik de laatste hand gelegd aan Kai's senior ad voor het jaarboek. Een halve bladzijde zal het worden, net als bij Katja. Katja werkte mee aan haar seniorjaarboek en dus "moesten" wij voor haar een halve bladzijde kopen (de duurste optie). Natuurlijk kunnen we voor Kai niet anders doen, maar men verdient flink aan deze advertenties, dat is zeker!

In de stromende regen rijd ik naar Oakton, waar ik met Pat en Marcella heb afgesproken bij Luciano's. Het is twaalf uur, de afgesproken tijd, maar ik zie geen van beiden nog.

In het restaurant krijg ik vast een tafeltje en wat water. Pat komt een kwartiertje later aan. Ze heeft het natuurlijk superdruk nu met de verkoop van hun huis hier en verontschuldigt zich, dat ze laat is. Marcella kan op het laatste moment niet. Dat is bijna altijd het geval, wel jammer, want ik vind haar ook erg aardig, maar ze lijkt het erg druk te hebben.

Al zal ze nog regelmatig in dit gebied zijn, feitelijk zijn Pat en haar gezin al terugverhuisd. Ze zal wel naar Ricks vijftigste verjaardagsfeest komen over anderhalve week. Daarna ga ik proberen om in januari naar haar in New Jersey te gaan. Zo voelt deze lunch niet als een echt afscheid, tenminste.

We kletsen nog lang, nadat we onze lasagna (Pat) en linzensoep en garnalensalade (ik) ophebben, na. Net op tijd voor Saskia's chiropractorafspraak ben ik thuis. Overal zijn er vandaag tekenen van Veteranendag. Langs de hoofdstraat in Vienna staan om de zoveel meter vlaggen. Veteranen hoeven vandaag bij de chiropractor ook niets te betalen.

Veteraan zijn hier in de VS is geen pretje, zeker niet, als je er ernstige lichamelijke of psychische problemen aan over hebt gehouden. Deze hele week al wordt daar bij WTOP over gesproken. De problemen van sommige veteranen zijn zo gecompliceerd, dat er geen bevoegde medici voor zijn in de militaire ziekenhuizen. Heel erg om te horen, hoe wanhopig familieleden zijn om maar de juiste verzorging voor hun geliefden te vinden.

Kai heeft vandaag "ethics day" (de website is voor een high school hier in de buurt, niet Kai's) gehad. De seniors moesten in zakenkleding op school komen (overhemd met nette broek en schoenen voor Kai), kregen daar ontbijt en werden dan in groepen onderverdeeld. Onder leiding van volwassenen moesten ze vier ethische problemen oplossen.

Kai vond het heel interessant, kan ik aan hem merken. Ik vraag hem een van de ethische situaties te beschrijven. Die gaat over een paar mannen in een warenhuis, die overduidelijk dronken zijn. Een van hen neemt een klein meisje de toiletten in en verkracht en vermoordt haar. Verscheidene mensen zien hem met het meisje weglopen. De studenten moesten bepalen, wat die mensen hadden moeten doen: het meisje helpen of de politie bellen. Nogal heftig, maar die heeft duidelijk de meeste indruk op Kai gemaakt.

De rest van de middag pak ik in en maak me klaar om morgen weer richting Blacksburg te vertrekken met Cosmo. Katja ziet enorm uit naar onze komst, ik vraag maar niet, of dat is om mij of om Cosmo. Gisteravond liet zij het egeltje op Skype zien, dat nu ook bij hen woont. Het wordt een hele zoo daar dit weekend met drie honden, een kat, een egel en meerdere vissen!

Op vrijdag zal ik dan verder rijden naar Asheville, North Carolina, waar ik met Christine het weekend zal doorbrengen. Het weer voor morgen en vroeg vrijdag klinkt niet erg goed, maar voor het weekend wordt heerlijk weer voorspeld. Op zondag ga ik dan weer naar Blacksburg, haal Cosmo op, en rijd maandag terug naar huis. Ik heb er enorme zin in!

13 reacties:

Bianca (hollandranch) zei

Ha ha een egel, houden ze die op de kamer ? ik heb ooit eens een egel in huis gehad als rescue voor 1 nacht. Na het eten rolde hij zich op en viel in diepe slaap....wat kunnen die beesten verschrikkelijk snurken, ongelooflijk gewoon.

Goede reis en veel plezier daar !

Anja zei

Goede reis en veel plezier bij Katja en Christine!!

Monique zei

Ha, grappig ja, een egel :-)

Mooie rit ga je maken, helemaal naar Asheville. Wij gaan daar volgend jaar ook heen. De gekleurde blaadjes zijn nu weg daar denk ik?

Heel veel plezier!

Anja zei

Fijn dat je al weer plannen hebt gemaakt met Pat, dan voelt het inderdaad niet zo erg als afscheid nemen.

Goede reis morgen en veel plezier met Katja en Christine!!

Anoniem zei

Veel plezier, Petra. Geniet van je trip.

Groetjes, Marieke

Petra S. zei

Superfijn om Katja èn Christine te zien. Goede reis, doe voorzichtig en heel veel plezier.
Lol, een egel! In huis? Ik zag er laatst 1 in de tuin bij Caroline....een heel schattig klein egeltje.

Annemiek zei

Goede reis en veel plezier!

Ineke zei

Leuk, dat je op reis naar Christine Katja ook kunt opzoeken.
Fijne dagen!

Nicole zei

Heel veel plezier bij Katja en met Christine. En een hele goede reis heen en terug!

Petr@ zei

Jee, wat een heftig onderwerp kreeg Kai voor de kiezen op school. Kan me voorstellen dat juist dit onderwerp veel indruk op hem maakte.

Veel plezier de komende dagen met Katja en Christine.

Marjon zei

Wat heerlijk dat je naar Katja gaat en ook nog naar Christine.
Heel veel plezier.

Ymkje zei

Veel plezier dit komende weekeinde! Het gaat vast erg gezellig worden.

Anoniem zei

Fijn weekend, geniet ervan!
Lian